Pukkelpop 2024

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Toch een pakske groter en meer mainstream. En als zelfs bij Slipknot die weide niet bepaald vol stond...
Dit jaar voor het eerst gezien. Ik begrijp eigenlijk echt niet wat daar mainstream aan is, behalve die schattige pakjes dan. Ik spreek het niet tegen, ik snap het gewoon niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Dit jaar voor het eerst gezien. Ik begrijp eigenlijk echt niet wat daar mainstream aan is, behalve die schattige pakjes dan. Ik spreek het niet tegen, ik snap het gewoon niet.
Ja, in die slipstream van nu metal van begin-midden de jaren 00 zijn die ineens heel groot geworden bij een redelijk mainstream publiek denk ik. Misschien door de redelijk 'mooi' gezongen refteintjes? Of de populaire videoclips? Sowieso zal dat verkleden daar wel veel mee te maken hebben.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.331
2.656
Ik snap dat aan de ene kant maar aan de andere kant hebben die gasten nog steeds een bizar sterke liveshow itt LB. In 2022 de winnaar op Graspop, wat een show. Die horen in de avond in het donker. Mag dan best nog een dance act na. Die schuiven nog wel wat dagkaarten vermoed ik, als Pukkelpop de moeite doet om een paar passende bands erbij te boeken
Dat laatste hebben ze bij Slipknot wel nagelaten. Op die Mainstage stond verder niets wat interessant was voor de doorsnee Slipknot fan. Dat was wel jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Korn is één van de beste live artiesten op dit moment in de metal scene, en was de beste act van Graspop vorig jaar met afstand

Maar zie ik ze toch niet zo snel een major headlinen, zonder er een metal dagje van te maken gaat dat voor geen reet verkopen ben ik bang

Lokerse lijkt me beter passen dan Pukkelpop inderdaad
 
  • Leuk
Waarderingen: Vidar54

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
395283477_864059555081437_5779462689333944418_n.jpg


De eerste Boiler-kanshebbers.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Jammer dat een Pkp niet meer het festival is voor zulke namen. Zo heb ik Pkp nochtans vroeger wel leren kennen.
Oké, maar omdat ze tóen specifiek Pulp, PJ Harvey en andere bands van die generatie programmeerden, of omdat ze het toenmalige equivalent programmeerden van wat dergelijke acts vandaan nog betekenen voor jongeren? Want dat is wel een groot verschil.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.355
5.966
Oké, maar omdat ze tóen specifiek Pulp, PJ Harvey en andere bands van die generatie programmeerden, of omdat ze het toenmalige equivalent programmeerden van wat dergelijke acts vandaan nog betekenen voor jongeren? Want dat is wel een groot verschil.
Toen dingen als Portishead nog een mooie plek kregen in de marquee. De kans dat nu zoiets gebeurt is toch een heel stuk kleiner.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Ik deel grotendeels je gevoel, hoor, maar ik ga ook al sinds 2002, en dus probeer ik me telkens ook af te vragen of het niet aan mijn leeftijd ligt, in de zin dat Pukkelpop altijd heel erg heeft ingezet op wat leeft bij de jongeren, en dat dat vandaag niet alleen vaak een ander soort acts zijn, uit andere genres, maar vooral ook niet meer dezelfde specifieke acts. En dat ze dus mogelijk nog even goed mee zijn als vroeger, en ikzelf gewoon wat minder. :)
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.135
1.331
Toen dingen als Portishead nog een mooie plek kregen in de marquee. De kans dat nu zoiets gebeurt is toch een heel stuk kleiner.
Oh wat hoop ik Portishead ooit nog eens terug te zien...

Als die ooit nog op tour zouden gaan is Pukkelpop wel zowat de laatste plaats waar ik ze hoop te zien. Zet die maar op Best Kept Secret, in The Barn, of beter nog, twee avonden na elkaar in het Koninklijk Circus, zoals PJ Harvey eerder deze maand.
 

Pukkelpopper

Dagopener
20 jul 2022
538
536
Denk niet dat hij nog op Pukkelpop past (te duur), maar toch hoop ik dat Nick Cave naar Pukkelpop 2024 komt. Was super goed op tw classic 2022.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken