Pukkelpop 2023

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Er moet toch nog wel wat bij deze zaterdag komen? Ik kom uit Nederland dus ik weet niet of dat deze Angèle enorm populair is… Maar Angèle als headliner gaat toch NOOIT uitverkopen? Ik verwacht hier zeker nog wel een Killers tussen Anne-Marie en Angèle of een The Chemical Brothers/Charlotte De Witte in de nacht op de main
Neen, dit is het
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey en bartv

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
In België blijkbaar wel groot genoeg als headliner. In NL krijgt ze de Afas niet uitverkocht. Bijzonder die verschillen in populariteit van artiesten tussen BE en NL soms. Zo hebben ze in BE nooit last gehad van hoge spots voor Kensington.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ach nee, hooguit een leuke band na Angele.
En anders zijn er genoeg andere podia te bezoeken.
Angele is voor Pukkelpop een goede headliner, moet nog wel een beetje haar muziek leren kennen.
Ken maar een paar nummers.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik kom hier ook eens piepen. Dat is dus een goedkopere main act en meer geld voor grotere namen in de breedte moet je maar denken. Welke tent zou ik (niet?) kiezen?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ik kom hier ook eens piepen. Dat is dus een goedkopere main act en meer geld voor grotere namen in de breedte moet je maar denken. Welke tent zou ik (niet?) kiezen?
Check Lowlands. Denk dat die grote lijnen ongeveer worden overgenomen.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
gecheckt. Amai, tamino staat laag. (op één na laatste.) Is tamino in Nederland niet zo bekend?
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Is dit nieuw op de site? Dan kunnen we veel Eurosonic namen verwachten!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
gecheckt. Amai, tamino staat laag. (op één na laatste.) Is tamino in Nederland niet zo bekend?
Best wel hoor, maar het staat op die Lowlands site op alfabet gesorteerd, binnen 3 algemene ordes van grootte (headliners, lijstje Bicep (live) - Yungblud, en dan de rest). Dus hij zit wel in het onderste segment, maar niet per se lager dan alles wat boven hem staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
In België blijkbaar wel groot genoeg als headliner. In NL krijgt ze de Afas niet uitverkocht. Bijzonder die verschillen in populariteit van artiesten tussen BE en NL soms. Zo hebben ze in BE nooit last gehad van hoge spots voor Kensington.
Zo bijzonder is het ook weer niet Is een Franstalige act. Deze doen het normaliter een stuk beter in België dan in Nederland.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Zo bijzonder is het ook weer niet Is een Franstalige act. Deze doen het normaliter een stuk beter in België dan in Nederland.
Mwah, een Stromae is in NL ook groot geworden. Bepaalde acts doen het blijkbaar gewoon stukken beter in eigen land.
Vroeger had je dat bijvoorbeeld bij Noordkaap en Gorki. Daarvoor bij The Scabs en The Wolf Banes. In NL nauwelijks bekend geraakt en in BE grootheden (in die tijd).
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
147
60
Best wel hoor, maar het staat op die Lowlands site op alfabet gesorteerd, binnen 3 algemene ordes van grootte (headliners, lijstje Bicep (live) - Yungblud, en dan de rest). Dus hij zit wel in het onderste segment, maar niet per se lager dan alles wat boven hem staat.
Het is ook muziek van "het onderste segment".
 
  • Thinking
Waarderingen: Chiel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Anne Marie stond vorig jaar ook als sub headliner op SZiget…. Voor minder dan dat gaat ze niet komen ben ik bang. Opzich geeft ze leuke prima shows maar ik snap de hoge spot ook niet helemaal.

In 2017 stond ze ergens in de middag op de 3FM stage van Pinkpop en toen had ze haar hits Alarm/ Rockabye, etc
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
je kan dit ballsey noemen, maar als RW met 3 mannelijke rockacts uit de jaren 90 komt zit ook iedereen op zijn paard dat dat inspiratieloos is, niet breed geboekt,... Billie is meer dan terecht headliner op PKP, maar om dan meteen deze 2 er achteraan te gooien. Dat vind ik toch vreemd.
Ieder jaar staan er wel minstens drie mannelijke rockacts uit de jaren 90 op Werchter? Dit is de eerste keer dat 1) vrouwen en 2) pop zo prominent aanwezig zullen staan bovenaan het affiche. Dat is uitzonderlijk, niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Anne Marie stond vorig jaar ook als sub headliner op SZiget…. Voor minder dan dat gaat ze niet komen ben ik bang. Opzich geeft ze leuke prima shows maar ik snap de hoge spot ook niet helemaal.

In 2017 stond ze ergens in de middag op de 3FM stage van Pinkpop en toen had ze haar hits Alarm/ Rockabye, etc
En in 2019 stond ze al sub op PKP. En in 2022 op Werchter. Hoezo valt dit niet te begrijpen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
En in 2019 stond ze al sub op PKP. En in 2022 op Werchter. Hoezo valt dit niet te begrijpen.
Dan is het gewoon logisch en terecht. Al vind ik het wel jammer dat ze op 1 dag 2 redelijk vergelijkbare headliners neerzetten. Misschien strategisch handig voor dagtickets. Waarschijnlijk zullen daar wel andere type acts tegenover staan op de andere podia. Dat was vorig jaar ook iedere dag best prima.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken