Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.857
6.004
Daarom ook dat er intern veeeeel discussie is over de richting waarin Pukkelpop moet gaan. Pukkelpop is altijd gekend geweest voor die meer alternatievere headliners, en dat werkte ook meestal. Maar het is duidelijk dat het publiek dat ze tegenwoordig trekken daar duidelijk hun neus voor ophaalt en behalve als een Dua Lipa speelt, de zone rond de boiler niet verlaten.
Faith No More speelde in 2010 een waanzinnige show... voor een erg lege weide. Bijvoorbeeld.
Solange in 2017 was natuurlijk het contract van Dour dat Pukkelpop met een gelukje heeft kunnen overnemen, na haar cancel anders had ze er niet gestaan. Maar in deze had de agent misschien beter voor de marquee gegaan. Ik zag ze die zomer in Londen, tentstage, was legendarisch voor mij (de dag na Dour overigens, serieuze picquur voor hen).
En LCD zou moeten stoppen met dat fixeren op headline - of overdreven hoge spots. Geweldige band, maar net iets te alternatief om die plek op te eisen. Je zou die beelden is moeten opzoeken van hun show op T in the park. Sloten ze ook een stage af. Was een beetje zielig.
Het is eigenlijk allemaal wat beginnen mislopen in 2014 eerlijk gezegd. Plots had je daar Calvin Harris, Macklemore etc. bovenin. Het jaar erop headlinede uit complete armoede Bastille en het kapot gehypete alt-J, in 2016 had je het debacle Rihanna en het lege veld van LCD.. Mja. Ik erken ook wel dat 1) de poel veel kleiner is en 2) dat tijden veranderen, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen iemand als Dave of Stormzy pushen dan let's say Travis Scott, dat een band als Tame Impala anders is als LCD Soundsystem en dat popsterren als Dua Lipa, Rihanna etc. daar in principe nooit een plaats zouden moeten hebben gehad. Je kweekt zélf natuurlijk je eigen publiek hè.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThijsL

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.136
1.161
Ook die live is live verkoopt onder de verwachtingen overigens.
Ik heb ook nog geen tickets, maar hou de datum wel in mijn achterhoofd. Waarom nog geen tickets gekocht? Trixie Whitley, groot liefhebber hier, maar op de laatste editie van Cactus Festival nog gezien. dEUS, groot liefhebber hier, maar in 2021 gezien op Crammerock en ga ik in 2022 al zien op BKS. Blijft over Wilco en die Benelux-exclusive van The National natuurlijk. 69 euro is ook niet niets. Ik twijfel dus nog en wacht nog af.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
537
401
Ook die live is live verkoopt onder de verwachtingen overigens.
Spijtig voor het evenement, gunstig voor de mensen die komen (ik dus)

Vraag me ook wel af of veel mensen meer geld neer lappen voor dat voorste vak
 

robinvanspauwen

Campingartiest
18 mei 2021
58
45
Chokri laat weten dat pas in maart gecommuniceerd wordt over de line-up van PKP22.
Het festival vindt plaats op 19, 20 en 21 augustus, in hetzelfde weekend als Pukkelpop (18-21 augustus). Overlappingen op de affiche zijn er sowieso altijd. Chokri Mahassine wil nog geen commentaar geven op de namen van Lowlands, en of er artiesten tussen staan die ook naar Pukkelpop komen. “We werken verder aan onze line-up en communiceren daarover in maart”, klinkt het in een reactie.
Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220202_93713540
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Dat is toch super laat? Raar.

En over Life is Live. Ik hoop dat de wal het schip langzaam begint te keren qua de hoeveelheid festivals een land aankan. Er is al zoveel keuze en de affiches worden hierdoor steeds dunner met dezelfde Belgische/NL opvulling.
De meesten de plannen voor de (festival)zomer al gemaakt en dan nog eens komen aankakken. Oke, vreemde strategie
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ken zegt dat een headliner zich "volgens geruchten" verrassend genoeg teruggetrokken heeft. Gok dat Pukkelpop zichzelf wat marge geeft om de 3 headliners gelijktijdig aan te kondigen?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ken zegt dat een headliner zich "volgens geruchten" verrassend genoeg teruggetrokken heeft. Gok dat Pukkelpop zichzelf wat marge geeft om de 3 headliners gelijktijdig aan te kondigen?
Als je de verbeelding kan laten spreken, lijkt alsof de headliner er fysiek niet zal zijn. Of beeld ik mij dingen in? Hij zegt: and I’ve heard some strange rumours about a headliner who will surprisingly not be there…

ABBA confirmed?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.857
6.004
En over Life is Live. Ik hoop dat de wal het schip langzaam begint te keren qua de hoeveelheid festivals een land aankan. Er is al zoveel keuze en de affiches worden hierdoor steeds dunner met dezelfde Belgische/NL opvulling.
Hoe meer, hoe liever. En liefst van onderuit. Da's goed voor de markt en tegen de monopolie van LN.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.857
6.004
Als je de verbeelding kan laten spreken, lijkt alsof de headliner er fysiek niet zal zijn. Of beeld ik mij dingen in? Hij zegt: and I’ve heard some strange rumours about a headliner who will surprisingly not be there…

ABBA confirmed?
Ik denk dat het misschien een headliner zou kunnen zijn die er vorig jaar stond en die nu weer zou touren.. Liam? Lijkt me vreemd, gezien Lowlands. Editors dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken