Ik herinner me ook dat die avond het nog 'zo' warm was. We trokken richting Sportpaleis en buiten (half 8 ofzo?) was het nog quasi dertig graden. Kletsnat was ik na die show ondanks dat het eigenlijk (door de setup dus) eigenlijk nooit druk aanvoelde.
Ik kan er m'n hand niet goed op leggen, maar 2018 blijft altijd een beetje een vreemde editie. Het was er eentje waar de combi ID-Kendrick niét verkocht als een sneltrein. Maar ook waar TWOD en Arcade Fire precies wat ongelukkig geprogrammeerd stonden nà de mensenzee die naar Dua Lipa waren gaan kijken. Denk dat dat zo echt het jaar was van de laatste échte alternatieve headliner en dat ze nadien hebben beseft om volledig te kaart 'populaire artiest met bakken streams' boven bands/artiesten met eigen authenticiteit - al was 2017 qua headliners ook echt plat. Solange viel toen ook compleet dood. Denk dat zo'n bands, maar authentieke indiebands in general, het moeilijker en moeilijker gaan krijgen om op te boksen tegen populaire radiobandjes en artiesten. Ik laat me blij verrassen, maar zie die band (of ook zoiets als LCD Soundsystem) niet meer terug komen.