Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Blijkbaar kan Wilco al niet, aangezien ze in de VS staan in Augustus. Daar gaat de geloofwaardigheid van Kaoss (en één van de tofste namen uit zijn lijstje).

Ik zie op hun site 28 augustus weer in de VS, 27 juni nog in Madrid. Daar is een gapend gat, maar in principe zou het dan toch nog kunnen?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Mja nog niet lang geleden stonden Imagine Dragons en Kendrick Lamar er nog op één dag. Qua grote namen kan dat tellen. Datzelfde jaar ook nog WOD en Arcade Fire. Zulke namen moeten ze eigenlijk altijd willen hebben daar in Kiewit.
Vind dat de Monkeys toch nog net dat trapje hoger staan dan die namen, zeker qua populariteit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Vind dat de Monkeys toch nog net dat trapje hoger staan dan die namen, zeker qua populariteit.
Valt een beetje te zien waar. Arcade Fire verkocht hun dag op BKS bijvoorbeeld binnen een dag uit (Radiohead zelfs binnen een uur), terwijl de Monkeys er een maandje over deden. Kendrick en zeker Rihanna zullen ook wel duurder geweest zijn, de laatste jaren.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Staan toch al op Vestrock dus, op zich is de retour al ingezet.

Arctic Monkeys - Florence - Editors - Liam zou nu wel een mooi, klassiek rijtje zijn, vind ik. Er zijn al andere jaren geweest..
De Nederlanders zijn al vroeger op het juiste pad ivm die terechte degradatie
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Valt een beetje te zien waar. Arcade Fire verkocht hun dag op BKS bijvoorbeeld binnen een dag uit (Radiohead zelfs binnen een uur), terwijl de Monkeys er een maandje over deden. Kendrick en zeker Rihanna zullen ook wel duurder geweest zijn, de laatste jaren.
Natuurlijk in het absolute hype jaar van BKS.
Zet Monkeys in het sportpaleis en dat is direct uitverkocht, terwijl arcade Fire netjes vol zal zijn op het einde van de rit, maar niet uitverkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Natuurlijk in het absolute hype jaar van BKS.
Zet Monkeys in het sportpaleis en dat is direct uitverkocht, terwijl arcade Fire netjes vol zal zijn op het einde van de rit, maar niet uitverkopen.
De kaarten voor het sportpaleis liepen toen inderdaad geen storm. Maar je moet wel rekening houden dat AF wel op de voorafgaande edities van BKS en Rock Werchter stond. Indien ze daar niet hadden gestaan had dat ook wel een behoorlijke invloed op de kaartverkoop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
De kaarten voor het sportpaleis liepen toen inderdaad geen storm. Maar je moet wel rekening houden dat AF wel op de voorafgaande edities van BKS en Rock Werchter stond. Indien ze daar niet hadden gestaan had dat ook wel een behoorlijke invloed op de kaartverkoop.
Mwa. Was op die show toen en had niet de indruk dat dat quasi uitverkocht was. Misschien gaf het in the round-concept een andere indruk ofzo?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Mwa. Was op die show toen en had niet de indruk dat dat quasi uitverkocht was. Misschien gaf het in the round-concept een andere indruk ofzo?
Zat 95% vol toen, net zoals in 2014 overigens. Vermits het 1 van men favoriete bands is durf ik daar wel is achter informeren. Ook al blijven de Arcade Fire shows in kleinere setting legendarisch (Koninklijk Circus, Marquee Pukkelpop, Hallen Schaarbeek). Het doet mij wel iets als ik het grote sportpaleis zie vollopen voor zo’n band. Alhoewel de weide op bvb RW of Pukkelpop allesbehalve vol stond de laatste keer.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Ik verwacht wel namen eigenlijk volgende week. Iemand enig idee welke dag AM op Lowlands speelt?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Mwa. Was op die show toen en had niet de indruk dat dat quasi uitverkocht was. Misschien gaf het in the round-concept een andere indruk ofzo?
Nee, ik ben het met je eens. Ik had zelf ook staanplaatsen en er was nog voldoende plaats.

Het punt dat ik probeerde te maken was dat AF waarschijnlijk meer kaarten had verschoven indien ze de zomer ervoor niet op RW en BKS hadden gestaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Alhoewel de weide op bvb RW of Pukkelpop allesbehalve vol stond de laatste keer.

Op RW was het anders wel serieus drummen waar ik stond (vlak voor de geluidstorens ongeveer), veel meer dan bij KoL daarna, wat heel rustig aanvoelde. Maar misschien heeft AF meer fans die vooraan willen staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nee, ik ben het met je eens. Ik had zelf ook staanplaatsen en er was nog voldoende plaats.

Het punt dat ik probeerde te maken was dat AF waarschijnlijk meer kaarten had verschoven indien ze de zomer ervoor niet op RW en BKS hadden gestaan.
Ik herinner me ook dat die avond het nog 'zo' warm was. We trokken richting Sportpaleis en buiten (half 8 ofzo?) was het nog quasi dertig graden. Kletsnat was ik na die show ondanks dat het eigenlijk (door de setup dus) eigenlijk nooit druk aanvoelde.

Zat 95% vol toen, net zoals in 2014 overigens. Vermits het 1 van men favoriete bands is durf ik daar wel is achter informeren. Ook al blijven de Arcade Fire shows in kleinere setting legendarisch (Koninklijk Circus, Marquee Pukkelpop, Hallen Schaarbeek). Het doet mij wel iets als ik het grote sportpaleis zie vollopen voor zo’n band. Alhoewel de weide op bvb RW of Pukkelpop allesbehalve vol stond de laatste keer.
Ik kan er m'n hand niet goed op leggen, maar 2018 blijft altijd een beetje een vreemde editie. Het was er eentje waar de combi ID-Kendrick niét verkocht als een sneltrein. Maar ook waar TWOD en Arcade Fire precies wat ongelukkig geprogrammeerd stonden nà de mensenzee die naar Dua Lipa waren gaan kijken. Denk dat dat zo echt het jaar was van de laatste échte alternatieve headliner en dat ze nadien hebben beseft om volledig te kaart 'populaire artiest met bakken streams' boven bands/artiesten met eigen authenticiteit - al was 2017 qua headliners ook echt plat. Solange viel toen ook compleet dood. Denk dat zo'n bands, maar authentieke indiebands in general, het moeilijker en moeilijker gaan krijgen om op te boksen tegen populaire radiobandjes en artiesten. Ik laat me blij verrassen, maar zie die band (of ook zoiets als LCD Soundsystem) niet meer terug komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
maar zie die band (of ook zoiets als LCD Soundsystem) niet meer terug komen.
...of het moet in de Marquee zijn. Vind het opvallend dat al die indie bands daar terecht komen. Nu was de situatie van The National wel nog eervol omdat die 2 sets mochten spelen, waardoor ze ook wel een soort headliner werden.

Ook tekenend: zelfs Tame Impala, een soort naam die eigenlijk zowel indiebandjesmensen als Instagrammers aantrekt, moest het met een halfvol veld doen. (Oké: het regende als de neten, maar toch.) Terwijl die op Lowlands in dat weekend een volle uitzinnige Alpha trokken en ASAP Rocky als gast hadden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ik herinner me ook dat die avond het nog 'zo' warm was. We trokken richting Sportpaleis en buiten (half 8 ofzo?) was het nog quasi dertig graden. Kletsnat was ik na die show ondanks dat het eigenlijk (door de setup dus) eigenlijk nooit druk aanvoelde.


Ik kan er m'n hand niet goed op leggen, maar 2018 blijft altijd een beetje een vreemde editie. Het was er eentje waar de combi ID-Kendrick niét verkocht als een sneltrein. Maar ook waar TWOD en Arcade Fire precies wat ongelukkig geprogrammeerd stonden nà de mensenzee die naar Dua Lipa waren gaan kijken. Denk dat dat zo echt het jaar was van de laatste échte alternatieve headliner en dat ze nadien hebben beseft om volledig te kaart 'populaire artiest met bakken streams' boven bands/artiesten met eigen authenticiteit - al was 2017 qua headliners ook echt plat. Solange viel toen ook compleet dood. Denk dat zo'n bands, maar authentieke indiebands in general, het moeilijker en moeilijker gaan krijgen om op te boksen tegen populaire radiobandjes en artiesten. Ik laat me blij verrassen, maar zie die band (of ook zoiets als LCD Soundsystem) niet meer terug komen.
Daarom ook dat er intern veeeeel discussie is over de richting waarin Pukkelpop moet gaan. Pukkelpop is altijd gekend geweest voor die meer alternatievere headliners, en dat werkte ook meestal. Maar het is duidelijk dat het publiek dat ze tegenwoordig trekken daar duidelijk hun neus voor ophaalt en behalve als een Dua Lipa speelt, de zone rond de boiler niet verlaten.
Faith No More speelde in 2010 een waanzinnige show... voor een erg lege weide. Bijvoorbeeld.
Solange in 2017 was natuurlijk het contract van Dour dat Pukkelpop met een gelukje heeft kunnen overnemen, na haar cancel anders had ze er niet gestaan. Maar in deze had de agent misschien beter voor de marquee gegaan. Ik zag ze die zomer in Londen, tentstage, was legendarisch voor mij (de dag na Dour overigens, serieuze picquur voor hen).
En LCD zou moeten stoppen met dat fixeren op headline - of overdreven hoge spots. Geweldige band, maar net iets te alternatief om die plek op te eisen. Je zou die beelden is moeten opzoeken van hun show op T in the park. Sloten ze ook een stage af. Was een beetje zielig.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
...of het moet in de Marquee zijn. Vind het opvallend dat al die indie bands daar terecht komen. Nu was de situatie van The National wel nog eervol omdat die 2 sets mochten spelen, waardoor ze ook wel een soort headliner werden.

Ook tekenend: zelfs Tame Impala, een soort naam die eigenlijk zowel indiebandjesmensen als Instagrammers aantrekt, moest het met een halfvol veld doen. (Oké: het regende als de neten, maar toch.) Terwijl die op Lowlands in dat weekend een volle uitzinnige Alpha trokken en ASAP Rocky als gast hadden.
Natuurlijk zou Tame Impala op een Pukkelpop wel een logische afsluiter kunnen zijn, dat zou moeten kunnen lukken. Denk dat dit ook wel had gelukt hadden ze bijvoorbeeld die dag op de main stage achtereen Royal Blood - The National - Tame Impala geprogrammeerd. Maar goed, dan hadden we niet die geweldige tentshows van The National gehad.
Ook die tent stond 2x niet vol vol overigens.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Wel zo goed als toch? Denk wel dat PkP die passages als een succes ziet, niet?
Zeer zeker, maar heb ook al shows in die marquee gehad, dat je tot ver erbuiten moest drummen om erbij te raken. Was hier niet het geval.

Ook die live is live verkoopt onder de verwachtingen overigens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken