Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Het is eigenlijk allemaal wat beginnen mislopen in 2014 eerlijk gezegd. Plots had je daar Calvin Harris, Macklemore etc. bovenin. Het jaar erop headlinede uit complete armoede Bastille en het kapot gehypete alt-J, in 2016 had je het debacle Rihanna en het lege veld van LCD.. Mja. Ik erken ook wel dat 1) de poel veel kleiner is en 2) dat tijden veranderen, maar ik denk wel dat er een verschil is tussen iemand als Dave of Stormzy pushen dan let's say Travis Scott, dat een band als Tame Impala anders is als LCD Soundsystem en dat popsterren als Dua Lipa, Rihanna etc. daar in principe nooit een plaats zouden moeten hebben gehad. Je kweekt zélf natuurlijk je eigen publiek hè.
Het is beginnen mislopen, wanneer het "discotheekpubliek" festivals heeft leren kennen.
En ook wel sinds de dochter van Chokri oud genoeg is om haar mening te geven vermoed ik...
Wat mij betreft een vreselijke smaak op elk vlak, dus ook muziekaal, die totaal niet past bij het Pukkelpop waar ik van houd.

Nuja, voorlopig staan er elk jaar nog genoeg bands op affiche die ik wil zien.
En doordat onze muzieksmaak afwijkt van het grootste deel van het huidige PKP publiek, heb ik altijd lekker veel plaats voor het podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ik heb ook nog geen tickets, maar hou de datum wel in mijn achterhoofd. Waarom nog geen tickets gekocht? Trixie Whitley, groot liefhebber hier, maar op de laatste editie van Cactus Festival nog gezien. dEUS, groot liefhebber hier, maar in 2021 gezien op Crammerock en ga ik in 2022 al zien op BKS. Blijft over Wilco en die Benelux-exclusive van The National natuurlijk. 69 euro is ook niet niets. Ik twijfel dus nog en wacht nog af.
WIj hadden er gekocht na bekendmaking The National en ik de namen zag die op tour zijn die periode.
Maar verkopen ze alweer... Wat een teleurstellende affiche...
De meeste van die bands, incl The National trouwens, al tientallen keren gezien. Sommigen zelfs zonder dat ik er fan van ben: Trixie Whitley en dEUS bv.

Ik had gehoopt op namen ala Courtney Barnett, Anna Calvi,...

Affiche TW Classic >>>>> Live is Live. Maar aangezien ik Schuermans geen eurocent gun, pas ik daar ook voor.
Ik zit trouwens op Outbreakfest in Manchester dat weekend.

Voorlopig zwakke Benelux festvalaffiches vind ik (behalve RW en TW classic). Zeker na zo'n lange periode zonder. Of ik word gewoon te oud..
De zondag van Cactus zal ik, zoals elk jaar, wel doen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Gokje;
Arctic Monkeys - Florence + The Machine - Editors - Liam Gallagher
Bastille - Netsky - Paul Kalkbrenner - Bazart - George Ezra - Balthazar - Amelie Lens
James Blake - Michael Kiwanuka - Nina Kraviz - The Opposites - Soulwax

Sam Fender - Dave - Mahalia - Lianne La Havas - Pendulum (live) - White Lies
Caribou - King Gizzard & The Lizard Wizard - Jon Hopkins - IDLES - The Blaze - Sigrid
Metronomy - BADBADNOTGOOD - NGHTMRE - Fontaines DC - Ronnie Flex & The Fam
Celeste - Denzel Curry - Glass Animals - Rina Sawayama - Andy C - Inhaler - Wilkinson
Kurt Vile & The Violators - Yung Lean - slowthai - Altin Gün - Little Simz - beabadoobee
Aldous Harding - TOKiMONSTA - Fever 333 - Low - Remi Wolf - Yves Tumor & it's Band
Japanese Breakfast - Channel Tres - Enter Shikari - Perfume Genius - John Talabot
Princess Nokia - Vendredi Sur Mer - Joy Crookes - DJ Koze - Sevdaliza - Pinkpantheress
Fred Again.. - Sons Of Kemet - Dry Cleaning - Los Bitchos - Squid - Mdou Moctar - Gabriels
King Hannah - Yard Act - Nu Genea - Newdad - TSHA - Alice Merton​
Foals! Die zouden een dag de marquee afsluiten normaal.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.625
Vooral benieuwd welke dag AM gaat headlinen, op Lowlands staan ze in ieder geval al eens niet op zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Vooral benieuwd welke dag AM gaat headlinen, op Lowlands staan ze in ieder geval al eens niet op zondag.

Om een of andere reden heb ik de volgorde zoals ze op de website in m’n hoofd: AM op vrijdag, Opposites op zaterdag, Stromae op zondag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
273305350_486827342813964_3788273622480165526_n.jpg


Veel kanshebbers. Altijd zeer mooie line-up daar. Kraftwerk en Beach House in de Marquee?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Niet slecht nee, maar vind de End of the Road lineup dan iets interessanter. Is alleen van begin september, dus misschien iets ver weg voor LL en PkP
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Geweldige line up hoor! Maar dit zit eerder tegen een BKS aan dan tegen een Lowlands of Pukkelpop. Zie zelfs een flinke scheut namen van Le Guess Who? in deze lijst.
Black Country New Road tegenwoordig al sub? Dat gaat ook snel!
Vooral opvallend gezien het vertrek van de zanger. Benieuwd hoe ze dat gaan opvangen, zijn stem is toch heel essentieel voor het geluid van de band.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Vooral opvallend gezien het vertrek van de zanger. Benieuwd hoe ze dat gaan opvangen, zijn stem is toch heel essentieel voor het geluid van de band.
Hebben intussen aangegeven dat ze geen nummers meer gaan spelen waarop die zanger te horen was. Met andere woorden voornamelijk nieuw materiaal. Gewaagd om hen dan zo'n spot te geven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Die sub spot moet je volgens mij ook niet te letterlijk nemen daar. Die hebben wel vaker een andere indeling dan andere festivals.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.331
Hebben intussen aangegeven dat ze geen nummers meer gaan spelen waarop die zanger te horen was. Met andere woorden voornamelijk nieuw materiaal. Gewaagd om hen dan zo'n spot te geven.
Ben niet mee, hun zanger zingt toch op alle nummers, inclusief die van hun nieuwe plaat?

Wel stoere beslissing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken