Feel free to correct me If I’m wrong!
Uit een
artikel van HBVL blijkt dat er op woensdag 40.000 mensen waren op de dag 0. Ik
veronderstel dat dat dan ook uitverkocht is geraakt?
In 2015 was Pukkelpop voor het laatst helemaal uitverkocht en waren er elke dag zo'n 66.000 mensen op de wei. Dus 24.000 dag tickets?
Die post is ook niet meer dan een PR-move om mensen wat angst aan te jagen dat de tickets bijna zijn uitverkocht. Donderdag en zaterdag durf ik best te geloven dat ze daar zo'n 90%+ (21k tickets van hebben weten verkopen). Zelfs voor die prijs ja.. Er staan namelijk ook gewoon op beide dagen twee artiesten/bands die een Sportpaleis/Vorst kunnen uitverkopen.
Qua combi tickets en vrijdag tickets geloof ik dat net iets minder. Camping Chill (A) stond op 90% maar hoeveel tickets hebben ze weten te verkopen aan de mensen voor een camping B ticket? Dus qua combi tickets klopt daar iets niet als Camping A nog niet is uitverkocht, dan kunnen de combi's onmogelijk op 90% staan. Tenzij echt gigantisch veel mensen hebben gekozen voor de gratis camping B (schande nog steeds trouwens die prijsverhoging).
Maar eigenlijk geloof ik niet zoveel van die percentages, geef me wat cijfers :lol: Kan zomaar zijn dat ze bv. het aantal dag tickets iets naar omhoog/omlaag hebben getrokken ook. Ik vermoed zelf dat ze donderdag en zaterdag rond de 50/55k gaan zitten en op vrijdag op 40/45.
Volgens Pukkelpop:
Donderdag (94%): 22,560 / 58k
Vrijdag (81%): 19,440 / 55k
Zaterdag (97%): 23,280 / 59k
Combi's (90%): 36,000
> Camping A (90%): 27,000
> Camping B (??%): 9,000
edit: Komen ze met een announcement over een archeologische opgraving (Dinosaur Jr?) blijkt 't de bekendmaking van de Petit Bazar te zijn :lol: