Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Er gaan nog wat namiddagnamen bijkomen als ik de schedule bekijk.

Ik maak 's avonds een spoorboekje, maar op het eerste zicht staan er veel vervelende clashes tussen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.548
1.786
Poah, ik ben blij dat ik niet op Pukkelpop ben zeg. De line/up is al zeer pover, en dan presteren ze nog zo´n timetable te maken. Justice, Nina Kraviz, Kolsch, George Fritzgerald en half Kendrick Lamar tegelijk. Dit is echt een nachtmerrie voor iedereen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me met dit tijdschema nog wel enigszins zal vermaken, zelfs op de vrijdag nog wel. Maar de keuze is wel erg mager hoor als ik een band als You Me at Six in mijn looproute moet opnemen en daar blij mee moet zijn.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.118
596
Ze presteren het inderdaad om dan de beetje grotere namen die ze hebben, ook tegelijk te zetten.
Ik kan ook wel een route maken voor de hele dag, maar daar zitten ook bij mij namen bij die ik normaal gezien had als 'leuk als je er toch bent'.
Ze brengen de nieuwe namen ook alsof ze het neusje van de zalm hebben geprogrammeerd.
Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste jaar Pukkelpop.
En na het stukje van Yannick ga ik me eens verdiepen in Sziget.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Ik stel vast dat, tegenover andere jaren, Castello niet meer doorloopt tot 4u met vanaf s'avonds vunzige DJsets, beetje jammer om te zien dat bv. Kiasmos live maar 50 minuten krijgt. Er zijn ook een aantal gaten gevallen op de Main, geen idee waarom. Komen daar nog acts of..? M&T krijgt op donderdag een settijd van 2u30, voor een drum 'n bass act vind ik dat net iets te veel van het goede eerlijk gezegd. Kon er nog wat meer worden geboekt.. of gewoon beter? Joyhauser, Nastia, Hazard, Dimension.. Dat zijn allemaal zo'n soort acts die normaal in het begin van de middag zouden moeten staan en niet in de vooravond. Zaterdag is ook vrij vreemd geprogrammeerd met Justice, Nina Kraviz, Tiga, Kölsch en Vitalic op een hoopje gegooid. Dat Bazart tenslotte niet subt vind ik een geruststelling anderzijds vraag ik me af waarom ze al de hele tijd op die manier werden gemarket alsof ze al een soort van headliner zijn die dag (grote naam weet je wel). Hype much?

Moest ik gaan, maar ik betwijfel het voor deze prijzen dan zou ik zoiets doen:
dirk. > Fleddy Melculy > Angèle > De Jeugd Van Tegenwoordig > Warhaus
Walk Of The Earth > Jef Neve > Gepetto & The Whales > Thunderpussy > Brockhampton > Superorganism > James Holden > The War On Drugs > Arcade Fire > Bonobo
Hockey Dad > Glassjaw > Moaning > Nothing But Thieves > Steak Number Eight > Sudan Archives > The Sore Losers > METZ > Yungblud > SOPHIE > Amenra > Rhye > Goose > Todd Terje
Marlon Williams > King Tuff > Confidence Man > Louis The Child > Noname > RBCF > Maribou State > Protomartyr > King Gizz > The Black Angels > Kendrick Lamar

Uiteindelijk kun je zoals eerder gezegd hier wel een deftig schedule uit toveren hoor met een aantal zeer fijne kleine acts maar het is gewoon té weinig en zeker voor die prijs.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.397
3.418
Ik moet toegeven, toen ik het schema zat in te vullen, merkte ik toch dat ik oprecht veel bands wil zien en een overvol spoorboekje zou hebben. Oke op vrijdag zou het een beetje zoeken zijn naar interessante dingen, maar misschien overweeg ik toch nog om de donderdag/zaterdag te gaan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Justice, Nina Kraviz, Kolsch, George Fritzgerald en half Kendrick Lamar tegelijk.

Ik snap echt niet dat je zoiets voor elkaar kan krijgen. De line-up is al wat mager en dan ook nog zulke clashes.

Arcade Fire - Nick Murphey - Bicep Live....
De vrijdag heeft minder problemen omdat die dag echt heel erg zwak is.

Hoop dat Brockhampton wel een uurtje krijgt op lowlands.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Mijn voorlopig spoorboekje

Woensdag
- dirk.
- Fleddy Melculy
- Angèle
- Novastar
- TLP

Donderdag:
- Marquee Ouverture
- Flogging Molly
- M&T
- Phoebe Bridgers
- Death From Above vs. Brockhampton
- Superorganism
- Unknown Mortal Orchestra
- Dua Lipa
- Grizzly Bear
- The War on Drugs vs. Kiasmos Live
- Arcade Fire
- Charlotte De Witte vs. Bonobo

Vrijdag:
- Glassjaw vs. Beraadgeslagen. Deaf Havana speelt dan ook. Ze zijn er dus in geslaagd om de twee enige post-hardcore groepen van de dag op hetzelfde moment te plaatsen.
- Sofi Tukker
- Nothing But Thieves vs. Amber Run
- Steak Number Eight
- JD McPherson
- Metz
- John Maus vs. Bruxelles Arrive
- Benjamin Clementine vs. Sophie
- Or:la/Call Super op de Booth, kwestie van niet in de buurt van de main stage te staan. Oscar and the Wolf is instrumentaal oké en de show valt wel te pruimen, maar ik kan de stem van Max Colombie echt niet uitstaan. Combineer dit met de tweedehandstapijten uit zijn kleerkast, de vreselijke fanbase en de nodeloze StuBru-hype en dan weet je dat je beter aan de Booth kunt gaan chillen.
- Incubus vs. Goose vs. Sons of Kemet.
- Todd Terje vs. Sub Focus

Zaterdag:
- Mauro & Kempenzonen
- Marlon Williams
- King Tuff
- Confidence Man
- Ron Gallo
- A.M.C
- $uicideboy$ vs Rolling Blackouts Coastal Fever (waarschijnlijk het laatste)
- Bekers met pis gooien naar Bazart. Waarschijnlijk gaat het gewoon Nosedrip worden.
- La Dispute vs. Nosedrip
- Go Go Penguin vs. Sleaford Mods
- Protomartyr vs Awesome Tapes From Africa
- Awesome Tapes From Africa
- Tiga vs. King Gizzy vs. Jungle. Fuck you Chokri.
- Justice vs. Nina Kraviz vs. The Black Angels vs. Kölsh. Nogmaals: fuck you Chokri.
- Kendrick Lamar
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Wat komt er nog bij?
Donderdag:
- Main stage, tussen Flogging Molly en Rag'n'Bone Man.
- Castello, vroege namiddag.
Vrijdag:
- Main Stage, tussen Kodaline en N.E.R.D.
- Dance Hall, tussen Bruxelles Arrive en Goose. Er kan dus nog iets groots verwacht worden.
Zaterdag;
- Main Stage: misschien nog een naam in de middag, en een naam tussen Bazart en Imagine Dragons.
- Dance Hall opener.

De leemte op de main stage op zaterdag en de dance hall op vrijdag vallen me op. Geen idee wie we kunnen verwachten.

Zoals hierboven gezegd, vind ik het jammer dat de Castello niet doorgaat tot 04u. Daar speelden de betere underground DJ's tot het einde. Chance dat de Booth er nog is, want de laatste DJ's in de Boiler zijn er puur om het festival uit te doven.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Er gaan blijkbaar wel nog late night DJ's komen in de Castello. Iemand op efestivals heeft hier bevestiging rond gekregen. Vermoedelijk zijn het namen van Dour, dus volgende week krijgen we waarschijnlijk meer nieuws.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.018
169
Vrijdag:
– Glassjaw vs. Beraadgeslagen. Deaf Havana speelt dan ook. Ze zijn er dus in geslaagd om de twee enige post-hardcore groepen van de dag op hetzelfde moment te plaatsen.
– Sofi Tukker
– Nothing But Thieves vs. Amber Run

Ga NBT zien, die zijn echt goed.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Late night dj's zijn bekend voor in de Castello!

https://twitter.com/pukkelpop/status/1017335383707840517

clashfinder upgedated:
https://clashfinder.com/s/pkp2018
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Wat komt er nog bij?
Donderdag:
– Main stage, tussen Flogging Molly en Rag’n’Bone Man.
– Castello, vroege namiddag.
Vrijdag:
– Main Stage, tussen Kodaline en N.E.R.D.
– Dance Hall, tussen Bruxelles Arrive en Goose. Er kan dus nog iets groots verwacht worden.
Zaterdag;
– Main Stage: misschien nog een naam in de middag, en een naam tussen Bazart en Imagine Dragons.
– Dance Hall opener.

De leemte op de main stage op zaterdag en de dance hall op vrijdag vallen me op. Geen idee wie we kunnen verwachten.

Zoals hierboven gezegd, vind ik het jammer dat de Castello niet doorgaat tot 04u. Daar speelden de betere underground DJ’s tot het einde. Chance dat de Booth er nog is, want de laatste DJ’s in de Boiler zijn er puur om het festival uit te doven.

Toch nog Vampire Weekend... ?
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
609
427
17/8 Dance Hall - Soulwax? Gorgon City (live)? Diplo/Silk City? Pendulum?

18/8 Main Stage sub - Vampire Weekend? Lykke Li? Kaleo? Franz Ferdinand? Phoenix? Sum 41? James Bay? Pendulum?

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
17/8 Dance Hall – Soulwax? Gorgon City (live)? Diplo/Silk City? Pendulum?

18/8 Main Stage sub – Vampire Weekend? Lykke Li? Kaleo? Franz Ferdinand? Phoenix? Sum 41? James Bay? Pendulum?

Except James Bay and Kaleo, I want to see them all announced.

But why aren't they announced earlier? Only Soulwax has a gig at dour this weekend. The other names aren't clashing with other festivals or gigs this summer.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
181
154
Heb ik aangekruist in mijn agenda:

Woensdag:

dirk.
Fleddy Melculy
Angèle
De Jeugd Van Tegenwoordig
Warhaus

Allesbehalve een slechte openingsavond, en veel leuker op het eerste zicht dan vorig jaar.

Donderdag:

Thunderpussy
Phoebe Bridgers
Kelly Lee Owens
Death From Above
Unknown Mortal Orchestra
Shellac
James Holden & The Animal Spirits
The War On Drugs
Arcade Fire

Een behoorlijke tweede dag, met vooral Shellac, James Holden en UMO om naar uit te kijken

Vrijdag:

Whispering Sons
Moaning
Nakhane
Sudan Archives
JD McPherson
Metz
John Maus
Benjamin Clementine
Amenra
Rhye
Sons Of Kemet
Madensuyu

Wellicht de beste dag qua programmatie voor mij, met vooral Rhye en zeker Sons Of Kemet als absolute topacts + Belgisch goud met Amenra en Madensuyu en heel wat interessante dingen op de zijpodia

Zaterdag:

Mauro & de Kempenzonen
Marlon Williams
King Tuff
Confidence Man
Ron Gallo
Rolling Blackouts Coastal Fever
La Dispute
Sleaford Mods
GoGo Penguin
Awesome Tapes From Africa
Protomartyr
King Gizzard & The Lizard Wizard
Jungle
The Black Angels
Kendrick Lamar
Cigarettes After Sex

Nog een hoogdag, met helaas-itt vrijdag-heel wat clashes die mij gefrustreerd zullen achterlaten.


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.867
Haha, wow inderdaad. Daar kwam normaal gezien toch nog een sub plek tussen hé? Gewoon lekker weer een Belgische act naar die plek duwen. Kosten noch moeite worden gespaard zeg!

En dan nog J. Bernardt die van de Club de vorige plek op de main (!) inpalmt. Hoeveel zou die act kosten? Volgens mij kunnen we, als we met alle forumleden samen leggen, gewoon zelf die act boeken als we willen.

Heb het al gezegd: een financiële kater zou dit festival echt eens deugd doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken