Ik vind het, ondanks het niet echt een act voor mij zou zijn(ga toch niet), wel echt ronduit amateuristisch vanuit beide kanten. Als organisatie kan je er toch best voor zorgen dat er in het contract iets over het afzeggen van het optreden staat, zoals dat dat niet zo maar gaat tenzij er nood is(ziekte, familieomstandigheden etc.). Het is een van de grootste acts van het festival die daags voor het festival plotseling besluit niet te komen omdat hij iets anders leukers vind, maar daar ook gewoon de kans voor heeft om dat te kunnen besluiten. Afspraak is afspraak toch, tenzij nood?
Vanuit die Travis Scott al helemaal belachelijk. Ik kan begrijpen(al vind ik dat MTV gebeuren echt 3x niks meer), dat het als artiest een eer is om daar te mogen langskomen. Maar als je dat een eer lijkt, houd je toch in je achterhoofd dat je daar misschien mag langskomen(zullen heus wel indicaties voor zijn) en houd je die dag toch gewoon vrij als artiest zijnde? Is gewoon een slap in the face naar de fans van hem die voor hem misschien wel een dagkaart hebben gekocht. Ik vond het in 2015 al kut dat de Foo's niet kwamen met mijn dagkaart voor pinkpop, maar dat was volledig begrijpelijk. Ik zou er niet aan moeten denken dat er een artiest niet komt, omdat hij liever ergens anders optreed.
Het enige andere wat ik nog plausibel vind, is dat dit afgesproken is dat hij vanwege dat zou mogen afzeggen, maar dan vind ik de vervanging van Pukkelpop wel laat zoals hierboven gezegd en ook echt een blamage. Ik vind het een zwakke oplossing om een act 2keer te laten spelen en naar mijn inziens is het ook een stuk minder grote act(al ken ik van beide te weinig om daar echt iets over te kunnen zeggen).