TettenVogel wrote:
Waar ik me meer aan stoor, is het alcoholmisbruik van de festivalgangers. Om 10u in de ochtend trekken ze een halve liter cara open, tegen de late namiddag trekken ze zat naar de wei en beginnen ze daar hun meegesmokkelde sterke drank leeg te kappen. Zondagochtend bij het opruimen van de tent zijn ze dan trots om te zeggen dat ze maar weinig weten van het festival. Er wordt veel gezegd en geschreven over het druggebruik op Dour en TML, maar het alcoholmisbruik mag ook aangepakt worden vind ik.
Het gebeurt ook dat ik om 10 u ’s ochtends op een festival mijn eerste biertje open trek (al hangt dat af hoe veel er de avond ervoor is binnen gekapt).
Het gebeurt ook dat ik zelf drank binnen ‘smokkel’ op een festival (voornamelijk als ze €3 of meer voor bier vragen.
Het gebeurt ook dat ik delen van de avond ervoor vergeet op een festival.
Wil niet zeggen dat ik rasistische of sexistische opmerkingen begin te maken, mensen begin uit te schelden, met 6 pinten naar voor wring en iedereen al duwend voorbij steek, ruzie begin te zoeken,…
Welk effect (te veel) alcohol op iemand heeft hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
Ik vind (en heb vrienden dat al horen bevestigen) voornamelijk dat ik losser, socialer, dansbaarder, schaamtelozer,… ben. Dus probeer dat punt op festivals zo snel mogelijk te bereiken. Ik ga al eens sneller een praatje beginnen met onbekende. Probeer de sfeer vooraan er wat in te krijgen bij mijn favoriete artiesten, ga zonder schaamte los op een afterparty,…
Dus hoe (veel) en wat iedereen drinkt moet volgens mij niets aan veranderd worden. Het is hier vooral volgens mij weer het probleem wat het doelpubliek waar Pukkelpop naar streeft.
Ze willen zowat 16-18 jarige en die hebben een hele andere mindset dan oudere (de meeste althans). Die willen nog wat ‘stoer’ overkomen, kennen zelf hun grenzen minder goed, zijn nog wat onwetend,…