Ah shit. Dan maar opnieuw.
Ik ben dus, in tegenstelling tot anderen, wel gematigd positief over de line-up. Met Kendrick Lamar, Arcade Fire, The War on Drugs en Dua Lipa zijn er voor het eerst sinds 2013 headliners die ik wil zien en de undercard vind ik wel kwalitatief en gevarieerd. De headliners van vrijdag zijn wel aarslelijk, en er missen te veel toppers in de marquee, boiler en dance hall. Ondanks dat laatste ga ik me er nog prima amuseren.
Over het feit dat het hier windstil is: er valt gewoonweg geen nieuws te rapen. Behalve Gavin James zijn er geen zelfbevestigingen. Ook met het vergelijken met andere festivals gaan we niet wijzer worden: de affiche van Lowlands is vergelijkbaar (Gorillaz ipv Arcade Fire, PKP heeft een betere undercard naar mijn mening), de affiches van Reading en Leeds/Rock En Seine zijn ondermaats, dus daar hopen we niet al te veel van over te nemen. Ik denk dat we nog moeten wachten tot na Werchter voor een deftige naam. In het beste geval is dat Fleet Foxes, in het slechtste geval is dat James Bay.
Op efestivals circuleert er wel een clashfinder met nieuwe namen. Rudimental, Lykke Li, Absynth Minded,... staan er op. Er is wel niet geweten van waar de clashfinder komt, dus het kan complete bullshit zijn. De tijdsindeling ziet er dan wel weer realistisch uit. https://clashfinder.com/s/pukkelpop2018/?user=0degov.k0
PS: naast Travis Scott vind ik ook Yungblud een grote miskleun in de programmatie. Ze staan vrij hoog in de marquee geprogrammeerd, een spot die eerder gegeven zou moeten worden aan The Sore Losers of Steak Number Eight. Ze zijn enkel bekend van het ene hitje dat op (het tegenwoordig enorm saaie en repetitieve) StuBru continue gedraaid werd. Ze zijn dus zwaar overhyped. De andere nummers lijken op B-sides van Twenty One Pilots. 'Nuff said.