Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.483
11.530
10.00 uur is meestal de publicatietijd van PkP toch? Ben erg benieuwd waar ze straks mee komen. Dit is de lading die voor mij de knoop zal doen doorhakken. Mocht het affiche echt versterkt worden dan ga ik thuis eens kijken wat mijn spaarvarken nog oplevert.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
10.00 uur is meestal de publicatietijd van PkP toch? Ben erg benieuwd waar ze straks mee komen. Dit is de lading die voor mij de knoop zal doen doorhakken. Mocht het affiche echt versterkt worden dan ga ik thuis eens kijken wat mijn spaarvarken nog oplevert.

De eerdere aankondigingen dit jaar waren allemaal om 11u.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
PKP zegt op instagram 11u. Fingers crossed voor deftige namen. Efestivals suggereert ook een nieuwe indeling van podia.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.483
11.530
Mwa, hier word ik inderdaad niet veel gelukkiger van. Ook de podiumindeling bekend. Zo door de dagen heen kijkend zit er weinig vet op de botten maar met goede wil voldoende om je een dag te vermaken. Maar de tegenvallende line-up van vorig jaar lijkt een pareltje vergeleken met dit.

Op donderdag is de mainstage gewoon goed met Flogging Molly, Rag 'n Bone Man, TWOD en Arcade Fire. Daarnaast nog artiesten zoals Death from Above. Vrijdag hebben ze de Marque goed stevig gemaakt maar toch geen schokkende namen. Nothing but Thieves en NERD op de main zijn wel tof. Zaterdag is overdag zwak maar staat opeens alle leuke dingen in de avond dus een groot clashfeest met Kendrick Lamar, Justice, Black Angels, Protomartyr. Jammer.

Tuurlijk, ik zou me hier prima drie dagen vermaken. Op een festival zijn is altijd prettig, maar dit overtuigd me op basis van de line-up niet.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Een hele prestatie hoor... Op 53 namen geen enkele die mij kan overtuigen.

Ik was aan het twijfelen om toch een dagje mee te pikken, want Incubus staat toch wel hoog op mijn verlanglijst, maar de twijfel is nu niet echt in de positieve richting gegaan. Toch nog maar even wachten en kijken of ik het er tegen de zomer nog voor over zou hebben.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ik was heel hoopvol toen ik de eerste namen zag. De 3 artiesten van mijn wishlist zijn aanwezig!
Maar... toen met de aankondiging van Bazart, Travis Scott, Imagine Dragons en Oscar and the Wolf begon ik het al veel minder te vinden.
Nu met deze nieuwe lichting aan namen begin ik ook zelf te twijfelen om aanwezig te zijn.. Wat een teleurstelling.

Zoals hierboven vermeld is donderdag buiten kijf de meest aantrekkelijke dag.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.072
666
Als je op donderdag de route Kelly Lee Owens - Superorganism - Shellac/UMO - Grizzly Bear - The War on Drugs - Arcade Fire kunt doen, overweeg ik toch wel een dagkaart hoor...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.131
De donderdag is weer sterk ja, maar ik blijf na deze lichting nog steeds erg op mijn honger zitten.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
In de nieuwsbrief staat:

Onze affiche is niet compleet, er komen nog nieuwe namen bij, samen met enkele bijzondere projecten.


Zou dit kunnen wijzen op Despacio? Of ben ik aan het dromen, en wijst dit gewoon petit bazar naar Petit Bazar dingen?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wat mij betreft toch een zeer ondermaatse affiche. De donderdag kan er nog net mee door, maar m.u.v. enkele leuke namen toch ook niet zo bijzonder. Vrijdag main stage is wat mij betreft dramatisch, maar dan wel een leuke marquee dag. Hoewel ik Incubus zelf ook graag eens zou zijn, absoluut geen 100 euro waard die dag. En de zaterdag ga ik niet eens over beginnen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
In de nieuwsbrief staat:

Onze affiche is niet compleet, er komen nog nieuwe namen bij, samen met enkele bijzondere projecten.


Zou dit kunnen wijzen op Despacio? Of ben ik aan het dromen, en wijst dit gewoon petit bazar naar Petit Bazar dingen?

Dit zal niet verwijzen naar de Petit Bazar, daar ben ik zeker van. Ben benieuwd.

Teleurgesteld in deze lichting.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.264
3.221
Enkele leuke toevoegingen maar toch niet echt spectaculair, zeker als je rekening houdt met de extra prijsstijging van de camping... Podiumverdeling ziet er verder wel oke uit dus als het tijdschema meevalt, overweeg ik de donderdag nog dankzij de sterke line-up van de Main, Marquee, Club en Castello. Zaterdag zijn Kendrick en de Club zeer interessant maar toch niet overtuigend genoeg.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Deze affiche wordt ook echt gedragen door Belgen, als je sommige hoge posities hier ziet: OATW, Charlotte De Witte, Amenra, Madensuyu, Trixie Whitley, Goose, Bruxelles Arrive, Madensuyu,... Zelfs Joyhauser staat vrij hoog in de Boiler.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
957
380
Ben toch benieuwd hoe het met de kaartverkoop gaat.
Vorige keren was camping Chill (aan de overzijde van het festivalterrein) heel snel volzet.
Nu pas de helft.
Loopt de kaartverkoop zelf niet heel goed, of heeft dit met de extra betaling voor deze camping te maken?

Ik heb nog geen kaarten gekocht, maar kan volgens mij met de bekendmakingen van vandaag
ook rustig aandoen met het kopen van de kaarten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Moet weer zeggen dat ik net zoals vorig jaar weer een dubbel gevoel heb bij de line up. Ja, ze hebben dit jaar weer een aantal zeer fijne namen weten strikken, groot en klein maar de hoeveelheid meuk is dit jaar nog iets groter heb ik het gevoel, als vorige jaren (vrijdag....). Daar waar PKP vaak met z'n elektronische line up ieder jaar voor mij toch wel zeer mooie namen wist te strikken voor de Boiler en de Dancehall, programmeren ze ook op dit vlak zwak en vooral zeer goedkoop. Dat Belgische namen her en der spots zouden inpalmen wisten we sinds de sluiting van de Wablief al dat die wel ergens anders zouden terecht komen. Vrijdag, de Marquee de gitaarliefhebber aan z'n trekken laten komen is puur gericht op het verkopen van dagtickets aan dat soort mensen, dat die lijn niet over het hele weekend wordt doorgetrokken is puur uit op winstbejag. In die 53 namen die werden toegevoegd zitten een aantal leuke namen tussen maar alles te samen blijft 't een beetje zo-zo. Wie waren de grootste namen van dat pakje vandaag? Jess Glynn, Jungle..? Je moet toch met wat meer uitpakken dan dat om tickets te laten verkopen.. Ja natuurlijk moet je rekening houden met het feit dat de poel waaruit de festivals in augustus mogen vissen kleiner is dan die in juni/juli, maar dat is volgens mij geen excuus. Dit is een hele hoop troep tegen de muur smijten en hopen dat ie plakt.. Zeer triest, dit. De haat-liefdesrelatie voor PKP continues...

Ps: dat speciaal project is volgens mij die b2b met Netsky, Slushii en Jauz. Kan natuurlijk ook zijn dat ze Nicolas Jaar weer binnenhalen voor z'n zijprojectje Against All Logic, maar dat denk ik niet. Ik kijk weer uit naar de volgende aankondiging maar dit is echt ondermaats en hopelijk vertaald zich dat ook in verkoopcijfers. In de VS (cfr. Pano en FYF) zijn ze zo mals niet als hier..

Psps: Veel haat op de vrijdag natuurlijk maar die Mainstage op zaterdag doet 't voor mij écht niet veel beter, djezus.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb jij een ticket Yannick?

Misschien krijgt Pukkelpop in de zomer nog wat Vlaamse studenten op gang om met hun laatste centjes wat tickets te kopen maar ik zou toch echt nooit een weekendticket overwegen met zo'n line-up. Wat moet je in godsnaam die vrijdag gaan doen?
Ik ben fan van kleine bandjes en acts maar om 200 euro uit te geven voor een weekend moeten er verschillende acts verspreid staan over alle dagen waar je normaal 35-80 euries voor moet betalen. Acts die zich al mooi hebben bewezen en waar je de hele setlist van kent.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Heb jij een ticket Yannick?
Nope, ik overweeg stiekem wel donderdag maar zit misschien met herexamens rond die periode dus valt nog af te wachten of het mogelijk is..

Yup, hou daar ook van en op zich zou ik waarschijnlijk iedere dag wel een goed gevuld programma hebben maar voor een festival van die grote is het gewoon veel te weinig ookal draag 't best een warm hart toe en hoop ik dat ze beter programmeren..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken