Pinkpop 2025

Muse maakt al meer dan 15 jaar kutmuziek en Linkin Park is relevanter dan ooit. Waar ik meer verbaasd over ben is dat de Werchter zondag met Olivia Rodrigo al weken is uitverkocht en dat de Pinkpop zaterdag met Olivia nog (lang?) niet uitverkocht is.
Pinkpop maakt het zichzelf naar mijn mening ook graag moeilijk.

De eindtijd op het festivalterrein is niet meer van deze tijd. Zo’n beetje elk festival gaat langer door of heeft een respectabel programma tot 03:00 a 04:00 uur.

Het hoeft geen Lowlands te worden (liever niet) maar neem bijvoorbeeld Pukkelpop, overdag een leuk programma waar veel mensen zich in kunnen vinden en later op de avond komen dj’s in beeld.

Die weggestopte feesttent op camping B ademt eigenlijk iets van ‘joh als je echt perse nog even door wilt, dan is er hier een kut hoekje waar je nog even op slechte muziek kunt hangen’.

Hou dat festivalterrein langer open en vermaak de mensen daar langer, dan verkoopt ook Pinkpop weer moeiteloos uit. Al is het maar tot 03:00 uur.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Pinkpop mag prima vernieuwen net als elke festival. Maar elke festival loopt achter elkaar aan en het budget dus ook. Festivals worden op deze manier steeds minder uniek.

Niet elke festival hoeft een matige dj te hebben en een Silent disco. Als ze een nacht programma doen doe dan iets unieks. Misschien locale bands of cover bands. Of verzin iets wat echt nog niemand doet en niemand aan denkt.

Circus act plek in de middag. Bepaalde ontspanning in de nacht. Neem aan dat Pinkpop met heel team hier nog veel beter over kan nadenken.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Waarom zou het nog moeten doorgaan tot na middernacht? Voor het gros van de mensen is dat echt niet nodig. Het begint rond de middag dus dat is 12 uur aan één stuk feesten. Als je dan echt wil kan je nog naar camping b maar voor de meeste mensen die er om 12u zijn is het dan echt op hoor. Men kan dan beter geld steken in een uitstekend dagprogramma en headliner dan het nog te rekken met bandjes of dj waar zo goed als niemand voor blijft.

Waarom zou het nog moeten doorgaan tot na middernacht? Voor het gros van de mensen is dat echt niet nodig. Het begint rond de middag dus dat is 12 uur aan één stuk feesten. Als je dan echt wil kan je nog naar camping b maar voor de meeste mensen die er om 12u zijn is het dan echt op hoor. Men kan dan beter geld steken in een uitstekend dagprogramma en headliner dan het nog te rekken met bandjes of dj waar zo goed als niemand voor blijft.
Als het gros van de mensen het met jou eens zouden zijn dan is het vreemd dat die andere festivals wel snel uitverkopen en Pinkpop de laatste jaren overal een beetje achteraan sukkelt.

Als het gros van de mensen het met jou eens zouden zijn dan is het vreemd dat die andere festivals wel snel uitverkopen en Pinkpop de laatste jaren overal een beetje achteraan sukkelt.
Dat ligt voor een groot deel gewoon aan de line-up. Maar eens, als wat meer zouden focussen op jongeren uit de regio dan ging het een stuk rapper met de verkoop. Maar PP beschikt niet over een terrein waar je een boilerroom op kwijt kan. Dan moet je de tent omtoveren tot Dance Stage. Dat kan, maar dan wordt het wel echt een soort 538 Koningsdag vrees ik. Want ben bang dat we dan niet een heel kwalitieve invulling van die stage zouden kunnen verwachten, in lijn met de rest van de line-up.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Pinkpop mag prima vernieuwen net als elke festival. Maar elke festival loopt achter elkaar aan en het budget dus ook. Festivals worden op deze manier steeds minder uniek.

Niet elke festival hoeft een matige dj te hebben en een Silent disco. Als ze een nacht programma doen doe dan iets unieks. Misschien locale bands of cover bands. Of verzin iets wat echt nog niemand doet en niemand aan denkt.

Circus act plek in de middag. Bepaalde ontspanning in de nacht. Neem aan dat Pinkpop met heel team hier nog veel beter over kan nadenken.
Dat is dan toch een beetje wat lowlands doet, met andere invullingen dan alleen muziek? Of bedoel je iets anders?

Dat is dan toch een beetje wat lowlands doet, met andere invullingen dan alleen muziek? Of bedoel je iets anders?
Ik ben het ook niet eens met alle suggesties die ik deed. Dit kon ik even verzinnen in 1 minuut.

Mijn persoonlijke voorkeur bij een rand progamma of nacht programma, zou zijn dat ze zich blijven focussen op de muziek. Meer doen met locale bands lijkt me dus wel leuk.

Nu hoef ik ook helemaal geen nacht programma of rand progamma maar als ze het doen hoop ik op iets unieks met muziek. Niet wat iedereen al doet.

Jera on air had wel leuke quiz over Punk, rock en metal. Dat was toen wel grappig.

Headliners? En het feit dat Pinkpop tijdens de examenperiode is, doet er zeker ook geen goed aan. Als je je op jonge mensen richt, dan komt Rock Werchter veel beter uit begin juli dan midden juni. De mensen gaan geen tickets kopen omdat er eventueel een nachtprogramma is. Als je om 4u in bed ligt en om 12u begint het terug... dat hou je niet vol hoe jong of oud je ook bent. Tomorrowland is om middernacht gedaan en is op een paar minuten uitverkocht. Elk jaar opbieuw en zelfs zonder nachtprogramma op de camping!

Headliners? En het feit dat Pinkpop tijdens de examenperiode is, doet er zeker ook geen goed aan. Als je je op jonge mensen richt, dan komt Rock Werchter veel beter uit begin juli dan midden juni. De mensen gaan geen tickets kopen omdat er eventueel een nachtprogramma is. Als je om 4u in bed ligt en om 12u begint het terug... dat hou je niet vol hoe jong of oud je ook bent. Tomorrowland is om middernacht gedaan en is op een paar minuten uitverkocht. Elk jaar opbieuw en zelfs zonder nachtprogramma op de camping!
Ik denk dat je ook weinig jongeren er warm voor krijgt dat een festival om 12u 's middags begint. Ik ben er wel eens gelijk bij de start geweest. Dan kun je de mensen nog wel op een handje tellen.

Ik denk dat je ook weinig jongeren er warm voor krijgt dat een festival om 12u 's middags begint. Ik ben er wel eens gelijk bij de start geweest. Dan kun je de mensen nog wel op een handje tellen.
Wel de gelegenheid om helemaal vooraan te staan bij het vroege programma. Aan de andere kant voelt het wat sneu voor de artiesten die dan optreden.

Raise Hand GIF by Nick Jonas

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en piep

Uhm ... ben je al eens op Pukkelpop geweest? Je weet wel, dat festival waar op dag 4 zo'n 40.000 jongeren afgelopen zomer om 12u klaar stonden voor Pommelien Thijs.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Komt meer door het programmeren.. wordt doorgaans toch vrij makkelijk een NL act neergezet

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Heerlijk! Mischien wel de mooiste momenten op de dag, vorig jaar met Kawala en Sea Girls toch 2 mooie openers gehad..
Daarvoor inderdaad bonnen halen, broodje eten.. en op naar de tap!
Focus maar mooi op de muziek van 12 tot 12..
Ik denk dat Pinkpop ook echt wel probeert, maar het werkt niet op dit festival, vorig jaar ook in een Apfle corn bar/karaoke iets gestaan, maar dit voegt werkelijk niks toe, stille jan is voor mij ook iets onnodigs maar werkt volgens mij prima.

Denk dat pinkpop gewoon voor kwaliteit moet gaan, goede acts, goede shows (betaal maar wat meer zodat er wat vuurwerk etc. Bijkomt, dit kan een lowlands dan weer niet).
Goed geluid, de juiste bereikbaarheid dat je veel bands kunt zien op 1 dag (doen ze met de gedraaide stages dan weer goed, stage 4 / tent daarin tegen)

• Leuk
Waarderingen: Maria en Timmetje

Users who are viewing this thread