Pinkpop 2025

Laat de gemeente maar over de brug komen voor een nieuw pand, misschien op de oude plek nu ze ook weer geld geld stoppen in een pas 2 jaar oud zwembad dan kunnen ze ook voor voor een fatsoenlijk onderkomen zorgen voor de muziek scene in Parkstad.Misschien kan buro PP ook iets hierin betekenen.

• Winning
Waarderingen: elo
Daar is weinig 'gelukkig' aan. Buiten het feit dat we mega-veel gear van bands in de Oefenbunker stond (en nu verloren gaat) was het ook een ideale plek (aan de rand van Heerlen) om te repeteren. Veel bezoekers kwamen er sowieso al nooit, maar als ze die zaal verplaatsen naar een andere locatie is het doodsvonnis wel naderend ben ik bang.
Wat mij betreft is een nieuwe/andere locatie in Landgraaf ook niet wenselijk, maar daar zullen de locals wel anders over denken.
Prachtige tijden daar beleefd toen ik helemaal in de hardcore/metalcore zat. Als bezoeker vanaf 1998 en als bandlid vanaf 2002. Legendarische shows gezien, waaronder Hatebreed in de beginjaren mijn jeugdfavorieten Morning Again.

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
...Buiten het feit dat we mega-veel gear van bands in de Oefenbunker stond (en nu verloren gaat) was het ook een ideale plek (aan de rand van Heerlen) om te repeteren. Veel bezoekers kwamen er sowieso al nooit, maar als ze die zaal verplaatsen naar een andere locatie is het doodsvonnis wel naderend ben ik bang.
allemaal verloren spullen is absoluut diep, diep en diep triest... Zoals ik al zei; Triest voor alle betrokkenen en vrijwilligers, maar ook voor de muziekscene in de regio.

• Leuk
Waarderingen: Landgraver en elo
Via Pinkpop sociale media:

In de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 december heeft er een grote brand gewoed bij onze collega’s en woonplaatsgenoten van Poppodium Oefenbunker.

Door deze fatale brand moet de Oefenbunker niet alleen noodgedwongen afscheid nemen van hun historische gebouw, maar ook van vele herinneringen, instrumenten en materialen. Daarbij zijn naast hun eigen materialen en instrumenten, ook die van vele lokale bands en muzikanten verloren gegaan.

De Oefenbunker is namelijk al 41 jaar lang een broedplaats voor popmuziek in Landgraaf: in het iconische gebouw aan de Heerlenseweg werden workshops, drumlessen en gitaarlessen gegeven en konden bands repeteren en optreden. Daarmee is het poppodium een ontzettend belangrijke plaats voor nieuw talent en beginnende acts uit onze regio. We voelen als Pinkpop dan ook ontzettend mee nu een van onze collega’s in de keten van talentontwikkeling middenin onze regio zo getroffen is.

Het is helaas niet vanzelfsprekend dat alle schade aan de opgeslagen materialen van de Oefenbunker en hun muzikanten vergoed kan worden. Daarom is er een donatiepagina opgezet, welke wij graag met alle Pinkpoppers delen.

Lieve buren, we denken aan jullie! 🩷

Meer informatie over hoe je kunt doneren vind je op
www.oefenbunker.com/donaties

1735629081948.png

Stem nu voor de Festileaks Tijdloze Top 100!
Nog tot 23u59 kan je jouw lijst insturen.

Allereerst de beste wensen allemaal! Op naar een goed Pinkpop jaar!

Daarnaast kunnen we in januari weer een nieuwe drop verwachten? Vorig jaar kwam de tweede drop met namen op 29 januari. Daar zaten o.a. Keane (noord afsluiter) en Anouk (sub-headliner) bij. Zoals ik al eerder zei verwacht ik nog 2 'grotere' namen op vrijdag en op zaterdag en zondag nog 1.

Met een beetje pech zit Goldband ook tussen die grotere namen, aangezien ze al op menig festival zijn aangekondingd, waaronder ook al Werchter. Daarnaast is een van de meest gewilde festival acts van 2025, de Fontaines D.C. nog op geen een NL festival geplaatst. Kans zit er in dat dit Lowlands wordt, maar beetje wishfull thinking mag wel toch?

Wie verwachten jullie?

Persoonlijk hoop ik nog op Rise Against, Electric Callboy, Brutus, Tamino, Franz Ferdinand, Michael Kiwanuka, Elbow, London Grammar, Sam Fender, Raye en Iggy Pop, en als ze echt de obscure kant op willen mogen ze er van mij ook Ad Infinitum en Tetrarch bijhalen. Moesten er nog maar een paar van die artiesten verschijnen zou ik al blij zijn, maar ik denk dat de kans op Merol en Goldband wel groter is.

• Geweldig
Waarderingen: brutus257
Persoonlijk hoop ik nog op Rise Against, Electric Callboy, Brutus, Tamino, Franz Ferdinand, Michael Kiwanuka, Elbow, London Grammar, Sam Fender, Raye en Iggy Pop, en als ze echt de obscure kant op willen mogen ze er van mij ook Ad Infinitum en Tetrarch bijhalen. Moesten er nog maar een paar van die artiesten verschijnen zou ik al blij zijn, maar ik denk dat de kans op Merol en Goldband wel groter is.
Michael Kiwanuka, Iggy Pop en Sam Fender zijn al uitgesloten, want staan al op BKS en DTRH dit jaar

Franz Ferdinand had ik eigenlijk nog wel verwacht voor Pinkpop, dat is wel een klassieke Pinkpop naam maar blijkbaar oud genoeg om naar Bospop door te kunnen...

Allereerst de beste wensen allemaal! Op naar een goed Pinkpop jaar!

Daarnaast kunnen we in januari weer een nieuwe drop verwachten? Vorig jaar kwam de tweede drop met namen op 29 januari. Daar zaten o.a. Keane (noord afsluiter) en Anouk (sub-headliner) bij. Zoals ik al eerder zei verwacht ik nog 2 'grotere' namen op vrijdag en op zaterdag en zondag nog 1.

Met een beetje pech zit Goldband ook tussen die grotere namen, aangezien ze al op menig festival zijn aangekondingd, waaronder ook al Werchter. Daarnaast is een van de meest gewilde festival acts van 2025, de Fontaines D.C. nog op geen een NL festival geplaatst. Kans zit er in dat dit Lowlands wordt, maar beetje wishfull thinking mag wel toch?

Wie verwachten jullie?
Fontains DC staan 19/06 ergens in Italie, 21/06 in Budapest en 23/06 in Zagreb, maar een beetje dromen mag altijd.

Fontains DC staan 19/06 ergens in Italie, 21/06 in Budapest en 23/06 in Zagreb, maar een beetje dromen mag altijd.
Die gaan sowieso naar Lowlands (kwam tijdje terug al in t BKS topic voorbij van een insider) en staan ook op de Scandi festivals die vaak namen delen met Lowlands.

Liever apart, maar het heeft wel wat als muzikanten elkaar opzoeken tijdens een festival en samen spelen.

Users who are viewing this thread