Pinkpop 2025

Ik vond Matt Bellamy tijdens het optreden op Pinkpop juist spontaner en een stuk losser overkomen dan de laatste 2x dat ik ze live heb gezien (malieveld en Drones tour). Maar misschien dat dat in het filmpje niet echt naar voren komt.
100% same, muse staat bekend om weinig interactie met het publiek, waardoor het snel iets van plichtmatig lijkt. Echter vond ik ze op pinkpop wat nieuwe energie hebben, en ik kom bij Muse ook voor de strakke show en niet eindeloos a la robbie williams gelul tussendoor.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en Maria
Ik ben nu op Rock werchter the hive camping en hebt echt mega heimwee naar Pinkpop campings. Ik snap heel goed dat die mannen van dat YouTube kanaal zo positief waren over Pinkpop nu. Wat een verademing is Pinkpop vergeleken met dit. Puur de camping dan.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Bwoite en hersenscheetje
Ik ben nu op Rock werchter the hive camping en hebt echt mega heimwee naar Pinkpop campings. Ik snap heel goed dat die mannen van dat YouTube kanaal zo positief waren over Pinkpop nu. Wat een verademing is Pinkpop vergeleken met dit. Puur de camping dan.
Wat valt er tegen?

Er zijn ook andere RW campings toch

Volgende keer camping A1. Vind ik nog altijd de fijnste camping op RW. Genoeg schaduwplekken en voorzieningen zijn dik ik orde. Bovendien zeer dichtbij de ingang naar het festivalterrein.

Voordeel t.o.v. de Pinkpop campings blijft dat je op de laatste ochtend niet door overijverige beveiligers wordt wakker geschreeuwd en je in de vroege ochtend de camping moet verlaten.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en Lauraa
Wat valt er tegen?

De poortjes waar je een duizend keer doorheen moet waar vervolgens ook duizenden mensen steeds doorheen moeten dus constant in een kudde wachten. Er is nergens zeep te bekennen of hand desinfectans (op festivalterrein wel, camping niet). Moet je blijkbaar zelf meenemen. De plekken die je krijgt zijn mega klein, op Pinkpop krijg je 3x zoveel ruimte en een picnic tafel erbij (dat is specifiek voor groepsplek). Douche systeem is gewoon kut, je moet nummertje trekken dus iedereen doet dat gelijk in de ochtend waardoor je altijd heel veel wachtenden voor je hebt. Ik heb 800 voor mij..
Het camping in terrein zelf vind ik niks, is gewoon 1 grote massale weide, geen boompje niks. Op Pinkpop toch stuk gemoedelijker waar je verschillende secties hebt gescheiden door bomen. De sfeer... Tsjah misschien ligt dat aan mij, ik heb het gevoel dat het hier veel meer gewoon zuipen is. Ik vind Pinkpop gemoedelijker en gezelliger, hier voelt het veel meer massaal allemaal.

Rock Werchter heeft dan wel weer een veel beter festival terrein, daar kan Pinkpop echt nog van leren

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Volgende keer camping A1. Vind ik nog altijd de fijnste camping op RW. Genoeg schaduwplekken en voorzieningen zijn dik ik orde. Bovendien zeer dichtbij de ingang naar het festivalterrein.

Voordeel t.o.v. de Pinkpop campings blijft dat je op de laatste ochtend niet door overijverige beveiligers wordt wakker geschreeuwd en je in de vroege ochtend de camping moet verlaten.
Ja als ik nog een keer naar RW ga, kies ik sws daarvoor!

Ja als ik nog een keer naar RW ga, kies ik sws daarvoor!
Zou ik zeker doen. Dat is echt de meest gemoedelijke camping ook. Vooral veel vaste bezoekers die altijd camping A1 kiezen. Wel minder nachtleven dan op The Hive, maar daardoor wel een stuk rustiger. Ook veel minder gedoe met op en af de camping geraken.

• Leuk
Waarderingen: Lauraa
Na 1,5 dag Werchter keren we straks huiswaarts ivm de ontzettend slechte sfeer daar, zelfs tegen het agressieve aan! We koesteren de saamhorigheid die op Pinkpop heerst en zullen ondanks de vaak betere line up niet meer richting Werchter keren. Het gaat om de beleving en daar wint Pinkpop het met een straatlengte voor ons. Over een maandje gelukkig alweer LL en dat festival heeft ons nog nooit teleurgesteld.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en Lauraa
Na 1,5 dag Werchter keren we straks huiswaarts ivm de ontzettend slechte sfeer daar, zelfs tegen het agressieve aan! We koesteren de saamhorigheid die op Pinkpop heerst en zullen ondanks de vaak betere line up niet meer richting Werchter keren. Het gaat om de beleving en daar wint Pinkpop het met een straatlengte voor ons. Over een maandje gelukkig alweer LL en dat festival heeft ons nog nooit teleurgesteld.
Hebben jullie combitickets? Of alleen voor de donderdag?
Met combi's zou dit wel erg rot zijn.

Laatst bewerkt:
Ben blij dat ik niet de enige ben die het zo ervaar (en mijn vrienden ook)! Gisteren onderweg naar de camping werd een oudere man gewoon neergeslagen door een gek met drugs op. Over het algemeen veel mensen onder invloed die rare dingen doen. Ondanks dat RW juist veel extremer is met security en poortjes voelt het hier niet veilig, in ieder geval niet zoals op Pinkpop. Jammer dat je weer naar huis gaat!

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal
Jeetje wat kut. Wat is er gebeurd? Echt niet de goesting om langer te blijven?

Heel vervelend dat het zo ervaart. Ik vind het zelf allemaal wel meevallen. Vind juist Pinkpop de sfeer veel minder maar dat kan aan mij liggen.

Oei vervelend om te horen ja! Nooit op Werchter geweest, ik had altijd gedacht dat het wel vergelijkbaar zou zijn wat betreft de sfeer, omdat het een beetje dezelfde 'gemoedelijke' muziek programeerd.

Pinkpop had in elk geval wel weer een heel goede sfeer. Nog nog nooit onveilig gevoeld op pinkpop.

Rock Werchter heeft dan wel weer een veel beter festival terrein, daar kan Pinkpop echt nog van leren
[/QUOTE]

Bij Rock werchter heb je meer het gevoel van op een achte weivte staan. Telkens als ik daar kom, heb ik het gevoel van 'yes'.

Maar de 2 podia naar elkaar bij Pinkpop vind ik echt zalig omdat je van Noord en Zuid niks moet missen
En zoals Stage 4 en tent nu staan, de gezelligheid rond Stage 4 en tent zoals dit jaar dan denk ik dat je in die buurt niet verl meer kunt verbeteten. Het zou bij PP wel interessant zijn dat er aan Zuid ook iets anders is dan de traditionele eettenten of iets specialer om te drinken want daar moet je dan helemaal voor richting Stage 4.
Maar voor de rest vind ik PP best gezellig hoor, net zoals Werchter.
Ik ben nig wel niet op de The Hive verbleven maar bij PP verblijven we ook bij de boererijcamping omdat dat toch rustiger is en je hebt er meer plaats en je mag een partytent zetten 😀.

Amuseer je nog op Werchter!

Bij Rock werchter heb je meer het gevoel van op een achte weivte staan. Telkens als ik daar kom, heb ik het gevoel van 'yes'.

Maar de 2 podia naar elkaar bij Pinkpop vind ik echt zalig omdat je van Noord en Zuid niks moet missen
En zoals Stage 4 en tent nu staan, de gezelligheid rond Stage 4 en tent zoals dit jaar dan denk ik dat je in die buurt niet verl meer kunt verbeteten. Het zou bij PP wel interessant zijn dat er aan Zuid ook iets anders is dan de traditionele eettenten of iets specialer om te drinken want daar moet je dan helemaal voor richting Stage 4.
Maar voor de rest vind ik PP best gezellig hoor, net zoals Werchter.
Ik ben nig wel niet op de The Hive verbleven maar bij PP verblijven we ook bij de boererijcamping omdat dat toch rustiger is en je hebt er meer plaats en je mag een partytent zetten 😀.

Amuseer je nog op Werchter!

Ja ik bedoel daar niet letterlijk alleen de podia mee. Meer het hele terrein in zijn geheel. Werchter heeft veel meer ruimte voor mijn gevoel en veel meer schaduwplekken. Maar dat 2 podia binnen tribunes hebben waar je ook even kan vertoeven helpt ook mee.
Op Pinkpop was het vechten voor een beetje schaduw.

Combi, zelf wil ik heel graag in ieder geval de Simple Minds nog meemaken en anders koop ik daar wel een dagticket voor Bospop voor. Mijn meisje is me veel te dierbaar en die heeft het helemaal gehad hier.
Poeh, inderdaad erg zonde en vervelend voor jullie zeg. Bospop is gezellig en kleinschalig. Simple Minds zal daar fantastisch zijn.

• Geweldig
Waarderingen: degrotegeneraal

Users who are viewing this thread