Pinkpop 2027

Dat boeit mij dus helemaal niet, van mijn part verkopen ze nooit weer uit.
Het geeft mij een betere beleving van het hele festival weekend, en minder lange rijen.

Een mooie line up, met voor elk wat wils. En dat ticketschuiven kan mij gestolen worden.

Pinkpop hoeft helemaal niet uit te verkopen: zolang het forum pagina’s vol blijft discussiëren over ticketschuiven, wisselt dat ene overgebleven kaartje vanzelf 70.000 keer van eigenaar.
Maar PP wil en moet natuurlijk zelf wel weer eens gaan uitverkopen. Het is toch gewoon een bedrijf?

De winstmarge van een muziekfestival zit vrijwel volledig in de verkoop van de laatste 10% van de tickets.

Omdat de organisatiekosten (zoals artiesten, beveiliging, vergunningen en opbouw) enorm hoog zijn, dekken de eerste 80% tot 90% van de kaartjes puur de gemaakte kosten. Pas als een festival (bijna) volledig uitverkocht raakt, wordt er winst gemaakt. (https://www.trouw.nl/binnenland/er-zijn-minder-popfestivals-en-ze-zijn-flink-duurder~ba7ac743/)

Volgens voormalig festivalmanager Niek Murray (vaak per abuis gespeld als Nick) zit het "stukje winst" van Pinkpop in de catering en sponsoring.
Hoewel Pinkpop een miljoenenbusiness is en substantiële inkomsten genereert uit de ticketverkoop, zijn de kosten voor het boeken van grote headliners en het opbouwen van de festivalinfrastructuur gigantisch. Murray legde destijds in interviews met media zoals L1 Nieuws uit dat de opbrengsten van tickets en grote sponsordeals de basiskosten dekken, maar dat het festival pas echt rendabel en winstgevend wordt door de massale verkoop van eten en drinken (zoals het traditionele biertje en frietje) op het festivalterrein en de campings.
Zonder die inkomsten uit consumpties kan een tegenvallend bezoekersaantal direct een grote financiële strop betekenen.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Weekje na Pinkpop......
images.jpeg

• Sad
Waarderingen: Oasiss
Mag je vinden hoor. Maar vertel, waarom dat niet zo zou kunnen/zijn? Zou er echt niet misstaan in elk geval. Denk in elk geval, dat als het zich voordoet, zijn ze gek om het niet te doen. Volgens mij is hij nog niet heel erg lang geleden nog in het land geweest, en waren echt vele positieve reacties. Dus waarom niet?
Vorig jaar op TW Classic Bryan Adams en Robbie Wiiliams gezien op 1 dag. Er waren nog enkele groepen zoals Texas, Lottery Winners, Skunk Anancie. Maar die dag was wel uitverkocht en het was een topdag! Heb me reuze geamuseerd op TW Classic die dag!
Maar op PP enekele jaren vond ik RW echt niet goed. En dit jaar.in Antwerpen gezien en dat was slecht. Echt slecht. Dezelfde show maar slechter dan het jaar ervoor op Rock Werchter

Dus liefst geen RobbieWilliams want ik heb hem de laatste jaren te dikwijls gezien en valt soms echt heel erg tegen.

Nieuws • Agenda • Forum

Over ons | Contact | Adverteren | Disclaimer | Huisregels | Privacy & Cookies

Community platform by XenForo® © 2010-2025 XenForo Ltd. | Style and add-ons by ThemeHouse

Nou gokje dan maar, voor de Headliners.

Classic: Bryan Adams (stond als het goed is ook nog niet eerder op pinkpop)
Pop: Billie Eilish of Sabrina.
Promo: voor Nothing but Thieves en Blink - 182 als noord Head.

PJ zou ook nog wel eens kunnen, Muse zou ik wel erg snel vinden om weer terug te komen, Hoewel ze echt super tof waren in '25.
Leuk, laatste gokjes!

Ik zet in op (van hoog naar laag):
vrijdag: Nothing but Thieves (s) - Sam Fender - Lola Young (s)
zaterdag: RAYE (s) - Fontaines DC - Alex Warren (s)
zondag: Pearl Jam (s) - Faith no More - Turnstile (s)

Leuk, laatste gokjes!

Dan koop ik wel een ticket, al valt de vrijdag wel licht uit voor me. Hopelijk in de Tent dan Joey Valence & Brae als afsluiter bijvoorbeeld

• Leuk
Waarderingen: Maria
Leuk, laatste gokjes!

Doen dan maar? Lola, Raye en Alex Warren hoeven voor mij niet, maar de vrouw hier zal er wel blij van worden, dus vooruit ;)

• Leuk
Waarderingen: Maria
Blink-182 vraagt deze tour €1,4 miljoen. Als ze op Pinkpop zouden staan, lijkt het me dat de organisatie ze als headliner neerzet. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel wordt betaald voor een band als subheadliner of als afsluiter van Noord.

Blink-182 vraagt deze tour €1,4 miljoen. Als ze op Pinkpop zouden staan, lijkt het me dat de organisatie ze als headliner neerzet. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel wordt betaald voor een band als subheadliner of als afsluiter van Noord.
waar heb je deze info vandaan gehaald?

Users who are viewing this thread

• jelsma
  • Joe