Pinkpop 2024

LIBOH

Gouden Tip
26 jan 2023
318
235
Wij staan altijd op C. Dichtstbijzijnde de auto.
Dit wordt een grote puin zooi. Zie nu al berichten van mensen die met z'n 2 zijn. 1 2 persoonstentje en 1 vaste gast ticket die in paniek zijn. Je mag niet zonder ticket de camping op om tent op te zetten, maar je mag in principe gewoon elke camping op om gewoon mensen of de feest tent te bezoeken.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
Radiohead zou een uitstekende keuze zijn als headliner voor Pinkpop in de toekomst. Hier zijn enkele redenen waarom:

1. **Reputatie en populariteit**: Radiohead is wereldwijd bekend en heeft een grote en loyale fanbase. Hun aanwezigheid zou ongetwijfeld veel publiek trekken naar het festival.

2. **Muzikale kwaliteit**: Radiohead staat bekend om hun innovatieve en artistieke benadering van muziek. Ze hebben een uitgebreid en divers repertoire dat zowel kritische waardering als commercieel succes heeft gekregen.

3. **Live performances**: De band staat bekend om hun indrukwekkende live optredens, waarbij ze vaak gebruik maken van complexe visuele effecten en een breed scala aan instrumenten. Dit zou bijdragen aan een gedenkwaardige ervaring voor de festivalgangers.

4. **Geschiedenis met festivals**: Radiohead heeft in het verleden veel succes gehad op grote festivals wereldwijd, wat aangeeft dat ze in staat zijn om een groot publiek te entertainen en te boeien.

Gezien deze factoren zou Radiohead zeker een geschikte en aantrekkelijke headliner zijn voor Pinkpop volgens ChatGPT.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
CAMPING A IS VOL!
Doordat er geen Vaste Gast-Tickets meer beschikbaar zijn, is Camping A al voor opening van terrein VOL. Je kunt op dit moment nog enkel een groepsplek aanschaffen voor Camping A. Mocht je geen Vaste Gast-Ticket óf groepsplek-ticket hebben, dan verwijzen we je graag door naar één van de andere campings die nog wel beschikbaar zijn.

Kampeerders kunnen nog terecht op Camping B, Camping C en de Glampink. Let op: Glampink toegang is alleen mogelijk in bezit van een Glampink-ticket. Uiteraard houden we alle bezoekers op de hoogte zodra ook één van deze campings op voorhand vol is.


Wil je toch op Camping A staan? De laatste groepsplekken zijn nu te koop

www.pinkpop.nl/camping-a-is-vol/
Dit is schandalig. Echt. Eerst communiceren dat je ook zonder "vaste gast ticket" op de camping kan en nu is het opeens vol. Amateuristische communicatie weer. Mensen zijn terecht boos. Ze verliezen iedereen op deze manier.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Radiohead zou een uitstekende keuze zijn als headliner voor Pinkpop in de toekomst. Hier zijn enkele redenen waarom:

1. **Reputatie en populariteit**: Radiohead is wereldwijd bekend en heeft een grote en loyale fanbase. Hun aanwezigheid zou ongetwijfeld veel publiek trekken naar het festival.

2. **Muzikale kwaliteit**: Radiohead staat bekend om hun innovatieve en artistieke benadering van muziek. Ze hebben een uitgebreid en divers repertoire dat zowel kritische waardering als commercieel succes heeft gekregen.

3. **Live performances**: De band staat bekend om hun indrukwekkende live optredens, waarbij ze vaak gebruik maken van complexe visuele effecten en een breed scala aan instrumenten. Dit zou bijdragen aan een gedenkwaardige ervaring voor de festivalgangers.

4. **Geschiedenis met festivals**: Radiohead heeft in het verleden veel succes gehad op grote festivals wereldwijd, wat aangeeft dat ze in staat zijn om een groot publiek te entertainen en te boeien.

Gezien deze factoren zou Radiohead zeker een geschikte en aantrekkelijke headliner zijn voor Pinkpop volgens ChatGPT.
daar denkt Mojo dus anders over, die hebben de lineup juist meer voor het zeggen

en om afgelopen pagina's samen te vatten, ik zie Mojo eerder Volbeat als headliner zetten op Pinkpop en Radiohead niet op Pinkpop
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dit is schandalig. Echt. Eerst communiceren dat je ook zonder "vaste gast ticket" op de camping kan en nu is het opeens vol. Amateuristische communicatie weer. Mensen zijn terecht boos. Ze verliezen iedereen op deze manier.
maar je kan nog zonder vaste gast ticket op de camping, alleen niet camping A... 🙈🤦🏻‍♂️
 
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381 en elo

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048
daar denkt Mojo dus anders over, die hebben de lineup juist meer voor het zeggen

en om afgelopen pagina's samen te vatten, ik zie Mojo eerder Volbeat als headliner zetten op Pinkpop en Radiohead niet op Pinkpop
Ik ook. Al is de argumentatie van AI niet slecht.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
557
258
Die reacties op de socials over het uitverkopen van camping A zijn niet mals.
Ik zie ze wel de kant van rockwerchter op gaan, dat je van te voren een ticket voor een camping koopt ipv ter plaatsen kiezen waar je heen gaat.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
372
378
Was dit jaar al op Paaspop, maar daar vind ik het opzich wel passen gezien dat voelt als een grote kermis. Ze hadden zo'n grote M waar dan twee schommels onder zaten, een ballenbak en een foodtruck die wat burgers, nuggies en mcflurry's maakt.
Als er een ballenbak is dan neem ik alle uitspraken over de McDrek terug. @MarkvD zouden ze weer een gordijn moeten plaatsen na escalatie? 😂
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
372
378
Olivia Rodrigo gaan ze natuurlijk nooit doen. Om dan 1 of 2 jaar later te zeggen, potver die is nu te groot geworden
Dat idee heb ik dus altijd met Pinkpop, dat ze een act niet boeken want "die is echt nog niet groot genoeg" om dan vervolgens te zeggen "Oeps, dat hadden we niet aan zien komen".

Ik daag ze uit, boek volgend jaar ROSALIA als headliner. Pop, groot genoeg, (TikTok) hitjes, gegarandeerd toffe show (en beter dan P!NK)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Radiohead zou een uitstekende keuze zijn als headliner voor Pinkpop in de toekomst. Hier zijn enkele redenen waarom:

1. **Reputatie en populariteit**: Radiohead is wereldwijd bekend en heeft een grote en loyale fanbase. Hun aanwezigheid zou ongetwijfeld veel publiek trekken naar het festival.

2. **Muzikale kwaliteit**: Radiohead staat bekend om hun innovatieve en artistieke benadering van muziek. Ze hebben een uitgebreid en divers repertoire dat zowel kritische waardering als commercieel succes heeft gekregen.

3. **Live performances**: De band staat bekend om hun indrukwekkende live optredens, waarbij ze vaak gebruik maken van complexe visuele effecten en een breed scala aan instrumenten. Dit zou bijdragen aan een gedenkwaardige ervaring voor de festivalgangers.

4. **Geschiedenis met festivals**: Radiohead heeft in het verleden veel succes gehad op grote festivals wereldwijd, wat aangeeft dat ze in staat zijn om een groot publiek te entertainen en te boeien.

Gezien deze factoren zou Radiohead zeker een geschikte en aantrekkelijke headliner zijn voor Pinkpop volgens ChatGPT.
De discussie over waarom Radiohead mogelijk geen goede headliner voor Pinkpop zou zijn, kan vanuit verschillende perspectieven benaderd worden. Hier zijn enkele mogelijke redenen:

1. **Muzikale Geschiktheid**: Radiohead's muziek is vaak experimenteel en niet altijd even toegankelijk voor een breed publiek. Hun complexe en soms donkere stijl kan minder goed passen bij het typische Pinkpop-publiek dat vaak een mix van populaire en toegankelijke muziek verwacht.

2. **Publieksverwachtingen**: Pinkpop trekt een divers publiek dat vaak komt voor een mix van rock, pop, en mainstream acts. Hoewel Radiohead een zeer toegewijde fanbase heeft, kan hun muziek minder aantrekkelijk zijn voor het algemene festivalpubliek dat misschien op zoek is naar meer energieke en feestelijke muziek.

3. **Podiumprésence**: Radiohead staat bekend om hun intense en introspectieve optredens, die soms minder interactief en uitbundig zijn in vergelijking met andere headliners. Dit kan leiden tot een minder dynamische festivalervaring voor toeschouwers die gewend zijn aan meer interactieve en energieke shows.

4. **Vergelijking met Vorige Headliners**: Wanneer je Radiohead vergelijkt met eerdere Pinkpop-headliners zoals The Rolling Stones, Bruce Springsteen, of Foo Fighters, valt op dat deze acts vaak een meer universele en energieke setlist bieden die een breder publiek aanspreekt en een feestelijke sfeer creëren.

5. **Setlist en Performance**: Radiohead staat erom bekend dat ze hun setlists regelmatig veranderen en soms minder bekende nummers spelen. Dit kan teleurstellend zijn voor festivalgangers die hopen op een show gevuld met hun grootste hits.

Het is belangrijk op te merken dat deze redenen subjectief zijn en afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en verwachtingen. Veel muziekliefhebbers beschouwen Radiohead als een van de beste live-acts ter wereld, dus hun geschiktheid als headliner kan sterk variëren afhankelijk van het perspectief van het publiek.



—————-
Chatgtp heeft ook een antwoord op de vraag waarom geen radiohead op Pinkpop.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.914
1.048

De discussie over waarom Radiohead mogelijk geen goede headliner voor Pinkpop zou zijn, kan vanuit verschillende perspectieven benaderd worden. Hier zijn enkele mogelijke redenen:

1. **Muzikale Geschiktheid**: Radiohead's muziek is vaak experimenteel en niet altijd even toegankelijk voor een breed publiek. Hun complexe en soms donkere stijl kan minder goed passen bij het typische Pinkpop-publiek dat vaak een mix van populaire en toegankelijke muziek verwacht.

2. **Publieksverwachtingen**: Pinkpop trekt een divers publiek dat vaak komt voor een mix van rock, pop, en mainstream acts. Hoewel Radiohead een zeer toegewijde fanbase heeft, kan hun muziek minder aantrekkelijk zijn voor het algemene festivalpubliek dat misschien op zoek is naar meer energieke en feestelijke muziek.

3. **Podiumprésence**: Radiohead staat bekend om hun intense en introspectieve optredens, die soms minder interactief en uitbundig zijn in vergelijking met andere headliners. Dit kan leiden tot een minder dynamische festivalervaring voor toeschouwers die gewend zijn aan meer interactieve en energieke shows.

4. **Vergelijking met Vorige Headliners**: Wanneer je Radiohead vergelijkt met eerdere Pinkpop-headliners zoals The Rolling Stones, Bruce Springsteen, of Foo Fighters, valt op dat deze acts vaak een meer universele en energieke setlist bieden die een breder publiek aanspreekt en een feestelijke sfeer creëren.

5. **Setlist en Performance**: Radiohead staat erom bekend dat ze hun setlists regelmatig veranderen en soms minder bekende nummers spelen. Dit kan teleurstellend zijn voor festivalgangers die hopen op een show gevuld met hun grootste hits.

Het is belangrijk op te merken dat deze redenen subjectief zijn en afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en verwachtingen. Veel muziekliefhebbers beschouwen Radiohead als een van de beste live-acts ter wereld, dus hun geschiktheid als headliner kan sterk variëren afhankelijk van het perspectief van het publiek.


Chatgtp heeft ook een antwoord op de vraag waarom geen radiohead op Pinkpop.
Denk dat Mojo deze vraag gesteld heeft aan ChatGTP.
 
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal, elo en Paddy

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.126
daar denkt Mojo dus anders over, die hebben de lineup juist meer voor het zeggen

en om afgelopen pagina's samen te vatten, ik zie Mojo eerder Volbeat als headliner zetten op Pinkpop en Radiohead niet op Pinkpop
Dan blijft er in NL geen festival over waar Radiohead wel zou kunnen staan. Lijkt me niet dat ze dat willen.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
De discussie over waarom Radiohead mogelijk geen goede headliner voor Pinkpop zou zijn, kan vanuit verschillende perspectieven benaderd worden. Hier zijn enkele mogelijke redenen:

1. **Muzikale Geschiktheid**: Radiohead's muziek is vaak experimenteel en niet altijd even toegankelijk voor een breed publiek. Hun complexe en soms donkere stijl kan minder goed passen bij het typische Pinkpop-publiek dat vaak een mix van populaire en toegankelijke muziek verwacht.

2. **Publieksverwachtingen**: Pinkpop trekt een divers publiek dat vaak komt voor een mix van rock, pop, en mainstream acts. Hoewel Radiohead een zeer toegewijde fanbase heeft, kan hun muziek minder aantrekkelijk zijn voor het algemene festivalpubliek dat misschien op zoek is naar meer energieke en feestelijke muziek.

3. **Podiumprésence**: Radiohead staat bekend om hun intense en introspectieve optredens, die soms minder interactief en uitbundig zijn in vergelijking met andere headliners. Dit kan leiden tot een minder dynamische festivalervaring voor toeschouwers die gewend zijn aan meer interactieve en energieke shows.

4. **Vergelijking met Vorige Headliners**: Wanneer je Radiohead vergelijkt met eerdere Pinkpop-headliners zoals The Rolling Stones, Bruce Springsteen, of Foo Fighters, valt op dat deze acts vaak een meer universele en energieke setlist bieden die een breder publiek aanspreekt en een feestelijke sfeer creëren.

5. **Setlist en Performance**: Radiohead staat erom bekend dat ze hun setlists regelmatig veranderen en soms minder bekende nummers spelen. Dit kan teleurstellend zijn voor festivalgangers die hopen op een show gevuld met hun grootste hits.

Het is belangrijk op te merken dat deze redenen subjectief zijn en afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en verwachtingen. Veel muziekliefhebbers beschouwen Radiohead als een van de beste live-acts ter wereld, dus hun geschiktheid als headliner kan sterk variëren afhankelijk van het perspectief van het publiek.



—————-
Chatgtp heeft ook een antwoord op de vraag waarom geen radiohead op Pinkpop.
Dan snap ik niet waarom Radiohead dan niet op Pinkpop wordt gezet, maar Rammstein of Metallica wel al een paar keer zijn geweest. Hun muziek is ook verre van rooskleurig en hebben een donker randje. Kan mij niet voorstellen dat dit de reden is dat ze Radiohead niet boeken. Minder bekende en bekendere nummers doet iedere act, toch?

Ik ben fan van Metallica en Rammstein en zie ze graag terugkomen, maar vind het zo raar als men zegt dat Radiohead te donker is qua teksten. En zo zijn er volgens mij wel meer acts (pop, rock, metal etc) die donkere teksten kunnen hebben. Worden dan al die artiesten en bands dan nu gewoon overgeslagen?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en colette283

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.521
Waarom wordt Radiohead eerder met een giraf vergeleken dan met een olifant?

De vergelijking van Radiohead met een giraf in plaats van een olifant kan een metafoor zijn om bepaalde kenmerken van de band te benadrukken. Hier zijn enkele mogelijke redenen:
  1. Uniekheid en Excentriciteit: Giraffen zijn unieke en opvallende dieren vanwege hun lange nek en slanke lichaamsbouw. Radiohead staat bekend om hun unieke en experimentele benadering van muziek, die vaak afwijkt van de mainstream.
  2. Elegantie en Gratie: Giraffen bewegen zich op een sierlijke manier, ondanks hun grootte. Radiohead's muziek heeft vaak een etherische, dromerige kwaliteit, die een gevoel van gratie en verfijning kan oproepen.
  3. Zeldzaamheid en Mysterie: Giraffen zijn relatief zeldzaam en hebben een bepaalde mystieke kwaliteit. Radiohead heeft een vergelijkbare aura van mysterie en exclusiviteit, vooral door hun onconventionele carrièrekeuzes en de complexe aard van hun muziek.
  4. Visuele Impact: De lange nek van een giraf zorgt voor een opvallend silhouet. Radiohead’s visuele presentatie, inclusief albumhoezen en muziekvideo's, is vaak artistiek en visueel intrigerend, wat hen onderscheidt in de muziekwereld.
Aan de andere kant zijn olifanten majestueus en krachtig, maar vaak geassocieerd met stabiliteit en zwaarte. Hoewel Radiohead ook krachtig en invloedrijk is, past de metafoor van een giraf waarschijnlijk beter bij hun innovatieve en soms grillige muzikale stijl.

Met andere woorden: Chatgpt zegt gwn wat je wil horen ;)
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Dan blijft er in NL geen festival over waar Radiohead wel zou kunnen staan. Lijkt me niet dat ze dat willen.
Opzich zou Radiohead toch wel gewoon nog op LL, DTRH of BKS kunnen staan? En blijkbaar dus niet meer op PP.

Ondanks dat ik dat erg jammer vind, kan ik er wel in komen dat dat gewoon geen match meer is tussen het huidige PP publiek en Radiohead. Als ik naar de collega's kijk die nog wel naar PP gaan zitten die allemaal niet op Radiohead te wachten en zien die liever een Pearl Jam of Muse.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.126
Opzich zou Radiohead toch wel gewoon nog op LL, DTRH of BKS kunnen staan? En blijkbaar dus niet meer op PP.

Ondanks dat ik dat erg jammer vind, kan ik er wel in komen dat dat gewoon geen match meer is tussen het huidige PP publiek en Radiohead. Als ik naar de collega's kijk die nog wel naar PP gaan zitten die allemaal niet op Radiohead te wachten en zien die liever een Pearl Jam of Muse.
BKS is niet Mojo en ik vraag me af of ze niet te duur zijn voor LL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Dan snap ik niet waarom Radiohead dan niet op Pinkpop wordt gezet, maar Rammstein of Metallica wel al een paar keer zijn geweest. Hun muziek is ook verre van rooskleurig en hebben een donker randje. Kan mij niet voorstellen dat dit de reden is dat ze Radiohead niet boeken. Minder bekende en bekendere nummers doet iedere act, toch?

Ik ben fan van Metallica en Rammstein en zie ze graag terugkomen, maar vind het zo raar als men zegt dat Radiohead te donker is qua teksten. En zo zijn er volgens mij wel meer acts (pop, rock, metal etc) die donkere teksten kunnen hebben. Worden dan al die artiesten en bands dan nu gewoon overgeslagen?
Je slaat de spijker op zijn kop. Precies dit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Descor1995

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.906
4.869
Leuke discussie hier 😊.

Die opmerking van Trommelen over Radiohead is overigens een beetje onnozel, want momenteel is er helemaal geen Radiohead. Is maar de vraag of ze ooit nog iets gaan doen. Als ze weer liveshows gaan doen, verwacht ik eigenlijk geen shows op platte mainstream festivals.

Trommelen had beter een ander voorbeeld kunnen bedenken. Bijvoorbeeld een act die wel actief is op het moment. Hij is er ook niet meer zo heel erg in thuis hè.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken