Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.305
daar denkt Mojo dus anders over, die hebben de lineup juist meer voor het zeggen

en om afgelopen pagina's samen te vatten, ik zie Mojo eerder Volbeat als headliner zetten op Pinkpop en Radiohead niet op Pinkpop
Volbeat is geen headliner op een mainstream festival. Alleen op metalfestivals denk ik.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Leuke discussie hier 😊.

Die opmerking van Trommelen over Radiohead is overigens een beetje onnozel, want momenteel is er helemaal geen Radiohead. Is maar de vraag of ze ooit nog iets gaan doen. Als ze weer liveshows gaan doen, verwacht ik eigenlijk geen shows op platte mainstream festivals.

Trommelen had beter een ander voorbeeld kunnen bedenken. Bijvoorbeeld een act die wel actief is op het moment. Hij is er ook niet meer zo heel erg in thuis hè.
Nick Cave is een goed voorbeeld. Die boeken ze ook never nooit meer. Arctic Monkeys idem. En dat zegt wel wat natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Opzich zou Radiohead toch wel gewoon nog op LL, DTRH of BKS kunnen staan? En blijkbaar dus niet meer op PP.
Opzich, qua genre, wel. Ware het niet dat Radiohead een van de grootste bands ter wereld is. Beetje categorie Pearl Jam en RHCP. Ooit heeft BKS enorm gestunt met die naam, maar daar hebben ze wel zodanig diep in de buidel voor getast dat het nefast is voor de rest van de lineup. Het huidige BKS kan dat never nooit meer boeken.

Eigenlijk is PP het enige festival dat groot genoeg is om zo’n band te boeken.
 

Matthijs Slisser

Playlistbediener
16 feb 2016
28
5
Arctic Monkeys, was ik vorig jaar in Ziggo Dome, super veel jongeren!.. ik was met 51 echt een van de oudsten🤣.. lijkt me dat ze dit juist moeten boeken als ze de kans hebben...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.536
2.678
Opzich, qua genre, wel. Ware het niet dat Radiohead een van de grootste bands ter wereld is. Beetje categorie Pearl Jam en RHCP. Ooit heeft BKS enorm gestunt met die naam, maar daar hebben ze wel zodanig diep in de buidel voor getast dat het nefast is voor de rest van de lineup. Het huidige BKS kan dat never nooit meer boeken.

Eigenlijk is PP het enige festival dat groot genoeg is om zo’n band te boeken.
Zie dit citaat uit de Limburger: "Pinkpop is het enige festival in Nederland waar, zowel financieel als productioneel, de grootste internationale acts kunnen staan.".

Als dat je inzet is dan is het wel raar om grote namen als Radiohead en Arctic Monkeys vooraf uit te sluiten...
Ik vraag me ook echt af of je jezelf een Champions League-festival mag noemen als je dat soort namen (die een Werchter of Glastonbury doen uitverkopen) niet kan programmeren omdat ze te "ingewikkeld" zijn.

Ik denk dat dit een logische ambitie is voor Pinkpop "Een festival dat muziek brengt voor een divers publiek. Jong, oud, familie, vriendengroepen. Het zal nooit een nichefestival zijn. We beschikken over een groot veld waar 70.000 man op kunnen staan".
Dat is wat Pinkpop is en dat doen ze goed. Maar hou dan wel alsjeblieft op met het geleuter over Champions League...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
best grappig dat sommige zo op hun achterste poten staan door zo'n uitspraak over Radiohead vanuit kamp Mojo/Pinkpop 🤣

terwijl imo het veel interessanter is welke acts ze wel wilde boeken voor 2023/2024, welke dan niet rond zijn gekomen 😅 (of interessanter misschien welke acts ze in interviews juist buiten beschouwing laten 😯, maken die meer kans voor 2025)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
best grappig dat sommige zo op hun achterste poten staan door zo'n uitspraak over Radiohead vanuit kamp Mojo/Pinkpop 🤣

terwijl imo het veel interessanter is welke acts ze wel wilde boeken voor 2023/2024, welke dan niet rond zijn gekomen 😅 (of interessanter misschien welke acts ze in interviews juist buiten beschouwing laten 😯, maken die meer kans voor 2025)
Dat laatste is zeker interessant, maar het eerste zou ik niet als best grappig bestempelen. Het is namelijk cruciaal voor de richting waar Pinkpop heen wil/gaat. Er wordt van alles door ze uitgesloten, Arctic Monkeys te weinig hits, Radiohead te jazzy, opkomende semi-grote artiesten zijn nog niet groot genoeg... wat blijft er dan over? Ik vind het een beetje glad ijs eerlijk gezegd
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.536
2.678
Geen visie bij PP en / of Mojo.Blijft dus aanmodderen.Champions league festival?
Jawel, PP en Mojo hebben het beeld van een breed familiefestival. En ze hebben dit jaar best wat namen die daarbij passen. Een Ed Sheeran of Calvin Harris is een prima boeking als dat je ambitie is.

Maar hou inderdaad op met dat gedoe met die Champions League; dat zijn festivals als Glastonbury, Primavera Sound, Roskilde of Werchter. Als je acts die op dat soort festivals hoog op de line up afdoet als 'te ingewikkeld', 'teveel links van het midden' of 'nog niet groot genoeg' dan doe je gewoon niet mee met dat soort festivals.

Het grootste probleem voor Pinkpop zit m.i. bij Mojo zelf, omdat zij die grote PP-artiesten ook op hun eigen show neer willen zetten, en de eigen concurrentie met Lowlands en DTRH, waar de namen 'links van het midden' beter passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp, noid en Davidd

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.305
Ik blijf het een aparte gang van zaken vinden dat ze bijna jaarlijks moeite hebben om de headliners die ze écht willen hebben binnen te halen (vorig jaar noodgreep Robbie Williams, dit jaar Calvin Harris) maar vervolgens ook de (al kleine vijver) kleiner en kleiner blijven maken door tegen de pers te roepen dat bepaalde headliners niet bij het festival passen en ze die niet willen boeken. Wat schiet je er mee op om dat soort dingen in interviews te benoemen?

Het lijkt erop alsof ze zelf ook geen flauw benul hebben wat ze nou met Pinkpop aanmoeten. Het voelt bijna alsof het tegenwoordig meer een moetje voor Mojo is.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.863
4.825
Het grootste probleem voor Pinkpop zit m.i. bij Mojo zelf, omdat zij die grote PP-artiesten ook op hun eigen show neer willen zetten, en de eigen concurrentie met Lowlands en DTRH, waar de namen 'links van het midden' beter passen.
Precies dit. In zo'n klein land zo'n grote verdeling van grote artiesten die van juni t/m augustus langskomen. Dat zie je vrijwel nergens.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
En wat ik dan vooral opvallend vind, is dat ze over het algemeen qua metalnamen en die hoek van "het muziekspectrum" dan weer vaak wel de logische, populaire namen weten te boeken... Babymetal, Fleddy Melculy, Limp Bizkit, Corey Taylor. Alle vier namen die bijvoorbeeld binnen het Graspop forum veel fans hebben (al hebben Babymetal en Limpbizkit ook wel genoeg tegenhangers). Dool voor de liefhebber.

Vorig jaar (van wat ik me nog kan herinneren) Electric Callboy en The Hu ook twee populaire of namen (en met The Hu ook wel een speciale naam). Tenacious D, Slash en Nightwish waren ook allemaal keigoede boekingen. Op dat gebied kunnen ze er toch wel iets van.

Als ze de zaken rondom de headliners gewoon op orde zouden hebben, dan heb je eigenlijk volgens mij gewoon een sterke line up, ook dit jaar, als je Calvin Harris zou vervangen voor een Arctic Monkeys, Muse of Radiohead (los van of ze touren op t moment, maar deze drie kwamen ter sprake adhv de interviews).
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en saurus

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.305
En wat ik dan vooral opvallend vind, is dat ze over het algemeen qua metalnamen en die hoek van "het muziekspectrum" dan weer vaak wel de logische, populaire namen weten te boeken... Babymetal, Fleddy Melculy, Limp Bizkit, Corey Taylor. Alle vier namen die bijvoorbeeld binnen het Graspop forum veel fans hebben (al hebben Babymetal en Limpbizkit ook wel genoeg tegenhangers). Dool voor de liefhebber.

Vorig jaar (van wat ik me nog kan herinneren) Electric Callboy en The Hu ook twee populaire of namen (en met The Hu ook wel een speciale naam). Tenacious D, Slash en Nightwish waren ook allemaal keigoede boekingen. Op dat gebied kunnen ze er toch wel iets van.

Als ze de zaken rondom de headliners gewoon op orde zouden hebben, dan heb je eigenlijk volgens mij gewoon een sterke line up, ook dit jaar, als je Calvin Harris zou vervangen voor een Arctic Monkeys, Muse of Radiohead (los van of ze touren op t moment, maar deze drie kwamen ter sprake adhv de interviews).
Al blijft het eeuwig zonde dat ze een act als Nightwish dan wel in vol daglicht (moeten?) zetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Al blijft het eeuwig zonde dat ze een act als Nightwish dan wel in vol daglicht (moeten?) zetten.

Dat klopt, had ze dat jaar liever op Graspop gezien. Maar qua hardere rock en metal namen doet Pinkpop het eigenlijk wel sterk, alleen jammer dat ze de headliners niet altijd lekker van de grond krijgen en zoveel andere rommel erbij hebben (veel tiktok-trends dacht ik?)
 

bentekoolen

Nieuw lid
1 jun 2024
2
0
hoi! denken jullie dat de campings minder snel druk gaan zijn op de donderdag avond? i.v.m. de vaste gast tickets?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
Als Pinkpop niet oppast, kan er binnenkort een slotje op dit topic vrees ik. Gisteren weer wat mensen gesproken en de verkoop staat er echt slechter voor dan ik dacht.
Minder dan 50000 per dag?Benieuwd wanneer er echt een mededeling komt.
En ook nog geen muntprijs bekend t.n.t.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
hoi! denken jullie dat de campings minder snel druk gaan zijn op de donderdag avond? i.v.m. de vaste gast tickets?
Geen idee, maar na het bericht over kamping A en alle boze reacties (wel terecht mijn mening) zou het donderdag misschien nog wel eens drukker kunnen zijn dan dat men verwacht. Omdat niet iedereen vaste gast tickets heeft of maar 1 van de twee of groep 🤷. Helemaal zeker bent ik er niet van, maar denk dit wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: bentekoolen

Gebruikers die dit onderwerp bekijken