Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Uuh, Main stage sub Loius Tomlinson. Nu mag je me toch echt even helpen. Wie of wat is dit?
Bijna net zo groot als Niall Horan. Onderschat deze naam niet. Een ex One Directioner.

Deze line up ademt tik tok hits, viral hits voor de jeugd en jongeren.

Zoals ik zei een typische SZiget line up dit….
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.808
8.781
Ik wil benadrukken dat de verschillen tussen de zondag en dan de vrijdag en zaterdag echt abnormaal zijn.

Op de zondag krijg je

Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier - Limp Bizkit en Greta vanFleet.

Op Hozier na allemaal grote Ziggo Dome namen waarbij Ed Sheeran een stadion verkoper is.

Limp Bizkit een ziggo naam? Hoe dan?
Die hebben nog nooit in de ziggo dome gespeeld
laatste keer 013 en daar hadden ze al genoeg moeite om die zaal uit te verkopen
je overschat die band echt behoorlijk

ik zie dat hozier vorige week wel in de ziggo speelde, heb je die bands perongeluk omgewisseld toevallig in je verhaaltje?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
732
599
Bijna net zo groot als Niall Horan. Onderschat deze naam niet. Een ex One Directioner.

Deze line up ademt tik tok hits, viral hits voor de jeugd en jongeren.

Zoals ik zei een typische SZiget line up dit….
Moet eerlijk zeggen dat ik vaak wel meer spannende interessante namen terugvind in de sziget lineup, wat meer op 't randje
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Limp Bizkit een ziggo naam? Hoe dan?
Die hebben nog nooit in de ziggo dome gespeeld
laatste keer 013 en daar hadden ze al genoeg moeite om die zaal uit te verkopen
je overschat die band echt behoorlijk

ik zie dat hozier vorige week wel in de ziggo speelde, heb je die bands perongeluk omgewisseld toevallig in je verhaaltje?
Foutje inderdaad. Ik zit op het werk dus moet snel typen 😌 Hozier en Limp bizkit moesten omgewisseld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Moet eerlijk zeggen dat ik vaak wel meer spannende interessante namen terugvind in de sziget lineup, wat meer op 't randje
Vergelijk je drie dagen met zeven dagen? Wel eerlijk vergelijken dan.

Calvin Harris stond 2022 op SZiget.
Ed Sheeran stond er ook al.

Wil meer aangeven dat Pinkpop de verjongingsbocht heeft genomen sinds vorig jaar.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
732
599
Vergelijk je drie dagen met zeven dagen? Wel eerlijk vergelijken dan.

Calvin Harris stond 2022 op SZiget.
Ed Sheeran stond er ook al.

Wil meer aangeven dat Pinkpop de verjongingsbocht heeft genomen sinds vorig jaar.
Het gaat denk ik niet om drie dagen selecteren om toevallig te vergelijken, maar het verschil over programmeren in de breedte. Voor mij dan in ieder geval, blijft persoonlijk.
 

dogmask

Playlistbediener
7 sep 2023
34
37
Ben er even stil van. Maar ben erg teleurgesteld en droevig. Alle dingen die ik nog net een beetje leuk vind, staan verspreid over de drie dagen. Als Royal Blood en Limp Bizkit op de zaterdag hadden gestaan, was ik die dag wel gegaan. Calvin Harris voelde ik aankomen en leek me eigenlijk best leuk. Maar voor de rest... zie mijn avatar.
Durf ook niet echt hoop te hebben op nog een paar vette subheadliners eerlijk gezegd. Dus ik kies eieren voor mijn geld en ga mijn maat in Berlijn polsen of hij met mij naar Smashing Pumpkins met Interpol als support wil.
Het was me wel een waar genoegen om met jullie allen ons verstand te verliezen tussen hoop en vrees.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.519
1.325
Ja. Tja. Die zondag is natuurlijk belachelijk sterk. Ed - Sam Smith - GvF - Limp Bizkit - Hozier is echt wel een sterk rijtje namen om een dag af te laten sluiten. Jammer voor mij dat ik er maar een naam van leuk vind, maar dat terzijde XD.

Maneskin als headliner verwacht ik wel dat het een goede boeking is. Nieuw, fris, genoeg draagvlak. Ja, prima. Maar dat Avril als vergaande glorie act nu een sub plek pakt is toch niet voormogelijk te houden? Dat is een leuke main opener lijkt me. Royal Blood is ook alweer de hype van de eerste 2 platen voorbij en zou wat mogen zakken me dunkt.

Calvin Harris is nog best tof. Niet een super headliner, maar wel eentje die het festival goed af zou kunnen sluiten. Eigenlijk verwacht je nog een headline achtige naam ervoor. NBT is dat niet. Die komen teveel, te vaak. Ik ben NBT moe, laat die maar eens 2 jaar rust pakken ofzo. Verder die dag is die Louis Thompson prima en Pendulum vet. Die laatste moet natuurlijk wel in het donker. Tent lijkt me te klein, dus dat wordt op het grote veld in de volle zon? Ook dat kan op Pinkpop natuurlijk.

Veel logische boekingen verder: A&dM, Nathaniel Rateliff, Froukje en Loreen
Veel boekingen waarvan je denkt, is dit nou nodig maar opzich wel in het Pinkpop rijtje passen: Against The Current, Calum Scott en James Arthur
Verder nog wat boekingen waarvan je denkt dat het een mismatch is: Polyphia (echt, kan iemand mij uitleggen voor wie het leuk is dat ze daar staan?) en Jane's Addiction.
Waarom zou Jane’s Addiction een mismatch zijn?
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
278
209
Uit ervaring van zn ziggo dome show, gaat die gezeik opleveren met flauwvallend publiek, mensen die kotsen, en broekpoepers. En met pech staat ie ook zo stoned als maar kan op het podium, maar de jonge fans gaat ie aantrekken
Verwarde jonge fans
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.894
5.433
Is dat niet die gast die liep te jenken dat men aan zijn shirt trekt als hij het publiek in loopt?
 

MoniekJ

Nieuw lid
4 dec 2023
2
0
Louis Tomlinson is echt niet meer die pop van one direction.

Veel meer richting Rock gegaan als solo artiest.
Covers van Artic Monkeys en Catfish & The Bottleman als covers tijdens zijn shows.

 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Waar zijn de ticketprijzen terug te vinden?
En kan iemand toelichten wat het tuinterras ticket is?
Laat maar al gevonden:

Wil jij je even terugtrekken in onze rustige tuin en bijkomen in een hangmat, zodat je daarna weer binnen no-time opgefrist bij je favoriete artiest staat? Maak dan gebruik van het Pinkpop Tuinterras!
Arrangementen van het Pinkpop Tuinterras zijn inclusief bijbehorend festivalticket. Wat er allemaal inbegrepen zit bij dit unieke ticket lees je hieronder:
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Laat maar al gevonden:

Wil jij je even terugtrekken in onze rustige tuin en bijkomen in een hangmat, zodat je daarna weer binnen no-time opgefrist bij je favoriete artiest staat? Maak dan gebruik van het Pinkpop Tuinterras!
Arrangementen van het Pinkpop Tuinterras zijn inclusief bijbehorend festivalticket. Wat er allemaal inbegrepen zit bij dit unieke ticket lees je hieronder:
Toevoeging:

Het Pinkpop Tuinterras is de ideale plek om te relaxen op een supercentraal gelegen gedeelte van ons festivalterrein. Een Tuinterras ticket is inclusief:

  • Festivalticket
  • Aparte entree tot het festival
  • Luifels en parasols
  • Diverse zitplekken om te relaxen
  • Een eigen bar*
  • Diverse foodstands*
  • Watergespoelde toiletten en een opfris-area
  • Eigen wifi punt
  • Lockers*
  • Telefoon-oplaadpunt*
  • Muntenautomaat
Een weekendticket voor het Tuinterras geeft toegang tot het festivalterrein inclusief Tuinterras van vrijdag 21 t/m zondag 23 juni 2024. Daarnaast kun je met dit ticket vanaf donderdag 20 juni 15:00 uur tot maandag 24 juni 12:00 uur onze reguliere campings bezoeken of hier overnachten (Camping A, Camping B en Camping C).


PRIJS: 475 (!!) voor drie dagen

Voor een dag : 215(!!)

Eten en drinken zit er niet bij.

Precies wat SZiget vanaf 2022 heeft ingevoerd.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
139
71
Misschien hopen ze met deze eerste batch namen de jongeren te overtuigen om kaartjes voor kerstmis te vragen, om dan in januari of februari nog een paar klassiekers (a la Lenny Kravitz) erin te gooien om toch het die-hard pinkpop publiek te pleasen. En inderdaad, ik kan mij niet voorstellen dat er voor 145 euro geen (sub) headliner naast Calvin Harris wordt gezet. Geloof dat die gast tegenwoordig een tonnetje of 2,5 vraagt voor zo'n headline show, dus dan blijft er echt nog wel wat over voor een mede-hoofdact.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.303
13.719
Dus... even m'n licht erop schijnen, klein plasje, want dat hadden we nog niet gedaan. Als je 't in z'n geheel bekijkt, is het inderdaad best matig, al is dat ook gewoon gebaseerd op mijn eigen smaak. Sterker nog, ik vind het echt een verschrikkelijke line-up. Als je inzoomt, denk ik eigenlijk wel er goed over na is gedacht. Lijkt me wel duidelijk dat er inderdaad een headliner is afgevallen. We hebben het hier wel gehad over het toekomstbestendig maken van Pinkpop - die transitie lijkt in ieder geval in gang gezet. En ja, dat betekent ook inderdaad dat we PP op dit forum de komende jaren nog meer zullen afkraken dan we al deden, maar het is voor het goede doel (behalve dan dat velen van ons niet meer zullen gaan) :)

Ik denk dat die vrijdag op zich niet onaardig is. Måneskin lopen veel mensen wel warm voor en ik denk dat i.c.m. met Avril Lavigne en Royal Blood best wel goed kan lopen. Acda & de Munnik hebben ook een gigantische aantrekkingskracht. Met Cian Ducrot en Nathaniel Rateliff heb je dan goede opvulling. Wat jullie al zeggen: geen idee wat Polyphia hier doet, maar da's wel een toffe toevoeging. Wellicht om het toch wat rock-georiënteerd te houden.

Die zaterdag spreekt boekdelen en zal de jeugdige bezoeker denk ik wel naar Landgraaf trekken. Met Nothing but Thieves, Louis Toomlinson, Froukje en Lauren Spencer Smith heb je gewoon heel slim geboekt. Weet niet precies hoe Calvin Harris onder jeugd ligt, ondanks mijn eigen jeugdige leeftijd, maar lijkt me in het verlengde daarvan te liggen, dus dat is best een logische keuze. Met Pendulum en Against the Current heb je wel rockbands, maar die liggen ook wat in het verlengde van pop, dus nogmaals slim geboekt.

Zondag is uiteraard sterk. Met Edje 'klotemuziek' Sheeran kan je ook niks verkeerd doen en die trekt bezoekers over het helle spectrum. Zelfde geldt voor Davina Michelle. Met Greta van Fleet, Sam Smith, Hozier en Limp Bizkit erachter heb je feitelijk gezien een enorm sterk rijtje. Voor Loreen, Calum Scott en James Arthur geldt hetzelfde riedeltje als hierboven en ik heb geen idee wat Jane's Addiction in Landgraaf gaat doen, maar er zullen wel mensen blij zijn dat ze er staan.

Al met al dus zeker niet mijn line-up, maar ik vind de enorme negatieve sfeer hier ook weer heel overdreven.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
432
275
De verjongingsslag is sinds vorig jaar doorgetrokken. Prima line-up voor de jeugd, maar dit brengt mij niet terug naar Landgraaf. Eigenlijk ook geen 1 of 2 pareltjes of wat dan ook. Ed Sheeran zou je wellicht in die categorie kunnen beschouwen, en/of Hozier.

Edit: Pareltjes in de zin dat je er speciaal een kaartje voor zou kopen / exclusieve show
Zal je zien dat er straks ruimte ontstaat voor een nieuw festival in NL, dat rock/punk/new-wave georiënteerd is. En dat Mojo gelijk in dit zelfgecreëerde gat springt ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Gebruikers die dit onderwerp bekijken