Pinkpop 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.792
5.315
Zal je zien dat er straks ruimte ontstaat voor een nieuw festival in NL, dat rock/punk/new-wave georiënteerd is. En dat Mojo gelijk in dit zelfgecreëerde gat springt ;).
We hebben Bospop toch al voor alles wat we zelf niet zo leuk vinden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

dontletgo

Playlistbediener
18 jun 2019
18
5
Ghoh, zoals met alles kan het absoluut zo zijn dat het niet je smaak is maar Calvin en Ed zijn puur qua naam echt wel grote kleppers hoor. Na alle ‘ramp’berichten hier de voorbije weken vind ik dit nog, dare I say, best sterk? Het is natuurlijk geen rock en 1 ervan is dan ook nog eens een DJ.. Moest ik NL’er zijn zou ik er zelf wellicht ook geen ticket voor kopen, maar klein bier kan je die 2 niet noemen. Calvin Harris viel wel meteen op als vreemde eend in de bijt, voelt aan dat ze daar hebben moeten schakelen naar een ander plan, maar desalniettemin is dat best nog een sterke boeking, en redelijk exclusief om eens te hebben lijkt me.

Over Maneskin heb ik het dan nog niet gehad. Dat snap ik dan weer minder. Op 2 jaar tijd (ofja 3 als je 2024 telt) headliner op Rock Werchter en ook hier? Euh oké. Ken ze natuurlijk van ESC en verder nauwelijks 3 liedjes, maar zijn die werkelijk nu al zo huge?

En inderdaad best veel poppy namen.
Dus ja als jij rockliefhebber bent, snap ik dan weer zeer goed dat je deze line-up shit vind en teleurgesteld bent maarja... It’s all taste.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Mijn grootste whatthefuck zit hem niet echt in de worp met namen. Die zijn niet echt mijn smaak, maar ik vind het een redelijk setje als het je ding is.

Maar die aanvullende onzin die ze er allemaal bij hebben verzonnen:

- Vaste gast ticket camping: zeker zijn van een plek op je favo camping voor 5 euro? Geen één camping zat vol vorig jaar, camping B had zelfs anderhalf veld volledig leegstaan doordat ze die te lang dicht hielden voor nakomers. Waarom dan dit soort onzin erbij verkopen?
- Groepsplek camping: Nog zo iets. Als je een groep bent die verspreid aankomt, kun je prima plek vrijhouden voor de vrienden die iets (of desnoods een dag) later komen. Wat is in hemelsnaam de meerwaarde om voor 215 of 485 euro een afgezet stukje gras van 6x6 of 9x9 te reserveren? Dat zit tegen oplichterij aan joh. Dan heb je er ook nog een van 10x10 met een overkappinkje en twee picknicktafels, maar die kost bijna 700 euro. En ondertussen partytenten tegen de zon blijven verbieden. Waar halen ze het lef vandaan?
- Tuinterras op het festivalterrein: dus je gaat een soort VIP deck op het festivalterrein maken, maar dan waar het eten en drinken er niet bij in zit? Eigen ingang, eigen bar, eigen eetkraampjes en eigen parasols tegen de zon? En dat kost je 100 euro per dagkaart of 200 euro per weekendkaart extra? En de rest kan er omheen lopen? Er zal vast wel wat interesse voor zijn, net als dat Wilhelmina dak, maar het is wel weer meer gelaagdheid creëren, en de gewone bezoeker heeft er geen fuck aan, eerder last van, en de motivatie is uiteraard weer geld.

Ik laat het wel ff bezinken, maar ik heb nu niet het idee dat ik zaterdagochtend meteen in de wachtrij sta omdat ik hier per se bij moet zijn...
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Ghoh, zoals met alles kan het absoluut zo zijn dat het niet je smaak is maar Calvin en Ed zijn puur qua naam echt wel grote kleppers hoor. Na alle ‘ramp’berichten hier de voorbije weken vind ik dit nog, dare I say, best sterk? Het is natuurlijk geen rock en 1 ervan is dan ook nog eens een DJ.. Moest ik NL’er zijn zou ik er zelf wellicht ook geen ticket voor kopen, maar klein bier kan je die 2 niet noemen. Calvin Harris viel wel meteen op als vreemde eend in de bijt, voelt aan dat ze daar hebben moeten schakelen naar een ander plan, maar desalniettemin is dat best nog een sterke boeking, en redelijk exclusief om eens te hebben lijkt me.

Over Maneskin heb ik het dan nog niet gehad. Dat snap ik dan weer minder. Op 2 jaar tijd (ofja 3 als je 2024 telt) headliner op Rock Werchter en ook hier? Euh oké. Ken ze natuurlijk van ESC en verder nauwelijks 3 liedjes, maar zijn die werkelijk nu al zo huge?

En inderdaad best veel poppy namen.
Dus ja als jij rockliefhebber bent, snap ik dan weer zeer goed dat je deze line-up shit vind en teleurgesteld bent maarja... It’s all taste.
Helemaal met je eens.
Calvin Harris is alleen echt drie keer niks live.
Heb hem twee keer live gezien maar een Martin Garrix of Armin van Buuren doet het veel en veel beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.362
2.728
Mijn grootste whatthefuck zit hem niet echt in de worp met namen. Die zijn niet echt mijn smaak, maar ik vind het een redelijk setje als het je ding is.

Maar die aanvullende onzin die ze er allemaal bij hebben verzonnen:

- Vaste gast ticket camping: zeker zijn van een plek op je favo camping voor 5 euro? Geen één camping zat vol vorig jaar, camping B had zelfs anderhalf veld volledig leegstaan doordat ze die te lang dicht hielden voor nakomers. Waarom dan dit soort onzin erbij verkopen?
- Groepsplek camping: Nog zo iets. Als je een groep bent die verspreid aankomt, kun je prima plek vrijhouden voor de vrienden die iets (of desnoods een dag) later komen. Wat is in hemelsnaam de meerwaarde om voor 215 of 485 euro een afgezet stukje gras van 6x6 of 9x9 te reserveren? Dat zit tegen oplichterij aan joh. Dan heb je er ook nog een van 10x10 met een overkappinkje en twee picknicktafels, maar die kost bijna 700 euro. En ondertussen partytenten tegen de zon blijven verbieden. Waar halen ze het lef vandaan?
- Tuinterras op het festivalterrein: dus je gaat een soort VIP deck op het festivalterrein maken, maar dan waar het eten en drinken er niet bij in zit? Eigen ingang, eigen bar, eigen eetkraampjes en eigen parasols tegen de zon? En dat kost je 100 euro per dagkaart of 200 euro per weekendkaart extra? En de rest kan er omheen lopen? Er zal vast wel wat interesse voor zijn, net als dat Wilhelmina dak, maar het is wel weer meer gelaagdheid creëren, en de gewone bezoeker heeft er geen fuck aan, eerder last van, en de motivatie is uiteraard weer geld.

Ik laat het wel ff bezinken, maar ik heb nu niet het idee dat ik zaterdagochtend meteen in de wachtrij sta omdat ik hier per se bij moet zijn...
Ik denk dat Jan hetzelfde als jou nu denkt maar dit tegen z’n vrouw zegt. Die was in 2022 al niet happy met het sky deck.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

dogmask

Playlistbediener
7 sep 2023
34
37
Oef, de midlife crisis begonnen?
Mijn cursor hing al even boven 'rapporteren'... Nee maar ik kan me een boel 'recht door het midden' rocknamen bedenken die hier ook allemaal genoemd zijn voor PP waar ik me uitstekend bij kan amuseren. Plus dit jaar moesten ze Zucchero afzeggen vanwege de storm, zou ik graag willen zien als die voor een herkansing kwam.

Enige probleem is thuiskomen met OV. Dat is voor mij toch de grote reden waarom PP zo lekker makkelijk is, dat ik het kan fietsen.
 

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
606
626
Vorig jaar was de consensus in de recensies dat Queens of the Stone Age de broodnodige rockimpuls gaf in een verder wel erg poppy programmering. Had gedacht dat dat wel zou doorwerken in het programma van dit jaar maar het tegendeel is waar. Lijkt een bewuste keuze want met Tool, Smashing Pumpkins, Foo Fighters en The National op tournee had het wellicht ook anders gekund.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
472
638
Afgelopen weken genoten van dit forum, van veel te hoge verwachtingen naar de line-up van vandaag :ROFLMAO:. Het is een prima popprogramma, die ik zonder aarzeling zou overslaan.

Vorig jaar met mijn zoontje naar Paaspop geweest en die wil dit jaar naar Pinkpop. Met deze line-up kom ik daar niet onderuit. Hij kent waarschijnlijk meer van de namen dan ik... en dan komt de Nederlandse opvulling er nog bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Nikfestilover

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.324
Ja, 1 minpuntje. Pendulum dat in vol licht gaat spelen.

Mijn lineup is het niet dus voor mij geen ticket maar alsnog netjes gedaan van PP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Pendulum als tent afsluiter, is dat niet logisch, zo vlak voor Calvin Harris en gelijktijdig met NBT...
 

Matthijs Slisser

Playlistbediener
16 feb 2016
28
5
Mijn grootste whatthefuck zit hem niet echt in de worp met namen. Die zijn niet echt mijn smaak, maar ik vind het een redelijk setje als het je ding is.

Maar die aanvullende onzin die ze er allemaal bij hebben verzonnen:

- Vaste gast ticket camping: zeker zijn van een plek op je favo camping voor 5 euro? Geen één camping zat vol vorig jaar, camping B had zelfs anderhalf veld volledig leegstaan doordat ze die te lang dicht hielden voor nakomers. Waarom dan dit soort onzin erbij verkopen?
- Groepsplek camping: Nog zo iets. Als je een groep bent die verspreid aankomt, kun je prima plek vrijhouden voor de vrienden die iets (of desnoods een dag) later komen. Wat is in hemelsnaam de meerwaarde om voor 215 of 485 euro een afgezet stukje gras van 6x6 of 9x9 te reserveren? Dat zit tegen oplichterij aan joh. Dan heb je er ook nog een van 10x10 met een overkappinkje en twee picknicktafels, maar die kost bijna 700 euro. En ondertussen partytenten tegen de zon blijven verbieden. Waar halen ze het lef vandaan?
- Tuinterras op het festivalterrein: dus je gaat een soort VIP deck op het festivalterrein maken, maar dan waar het eten en drinken er niet bij in zit? Eigen ingang, eigen bar, eigen eetkraampjes en eigen parasols tegen de zon? En dat kost je 100 euro per dagkaart of 200 euro per weekendkaart extra? En de rest kan er omheen lopen? Er zal vast wel wat interesse voor zijn, net als dat Wilhelmina dak, maar het is wel weer meer gelaagdheid creëren, en de gewone bezoeker heeft er geen fuck aan, eerder last van, en de motivatie is uiteraard weer geld.

Ik laat het wel ff bezinken, maar ik heb nu niet het idee dat ik zaterdagochtend meteen in de wachtrij sta omdat ik hier per se bij moet zijn...
Precies dit. Mooi opgeschreven. Je zag al een beetje dat dit soort "extraatjes" ingemaseerd werden de laatste jaren. Nu wel de overtreffende trap met dat tuinterras en gereserveerde groepsplekken.. man man man..😅
 

wess

Randprogramma
30 jun 2021
149
142
Denk dat ik zelf teleurgesteld ben omdat ik wel iets meer rock/ metal verwacht had. Geen ACDC of Metallica perse maar een kleinere band die niet perse als headliner hoeft te staan.

Avenged Sevenfold, FFDP, Alice Cooper, voor mijn part Nickelback. Iets waar je de tijd wel mee om krijgt en wat toch nog vermakelijk is voor jong en oud.

Vind dat dit echt een line-up is gericht op het jonge publiek. Niks mis mee, maar niet voor mij.
....graspop misschien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken