Mijn grootste whatthefuck zit hem niet echt in de worp met namen. Die zijn niet echt mijn smaak, maar ik vind het een redelijk setje als het je ding is.
Maar die aanvullende onzin die ze er allemaal bij hebben verzonnen:
- Vaste gast ticket camping: zeker zijn van een plek op je favo camping voor 5 euro? Geen één camping zat vol vorig jaar, camping B had zelfs anderhalf veld volledig leegstaan doordat ze die te lang dicht hielden voor nakomers. Waarom dan dit soort onzin erbij verkopen?
- Groepsplek camping: Nog zo iets. Als je een groep bent die verspreid aankomt, kun je prima plek vrijhouden voor de vrienden die iets (of desnoods een dag) later komen. Wat is in hemelsnaam de meerwaarde om voor 215 of 485 euro een afgezet stukje gras van 6x6 of 9x9 te reserveren? Dat zit tegen oplichterij aan joh. Dan heb je er ook nog een van 10x10 met een overkappinkje en twee picknicktafels, maar die kost bijna 700 euro. En ondertussen partytenten tegen de zon blijven verbieden. Waar halen ze het lef vandaan?
- Tuinterras op het festivalterrein: dus je gaat een soort VIP deck op het festivalterrein maken, maar dan waar het eten en drinken er niet bij in zit? Eigen ingang, eigen bar, eigen eetkraampjes en eigen parasols tegen de zon? En dat kost je 100 euro per dagkaart of 200 euro per weekendkaart extra? En de rest kan er omheen lopen? Er zal vast wel wat interesse voor zijn, net als dat Wilhelmina dak, maar het is wel weer meer gelaagdheid creëren, en de gewone bezoeker heeft er geen fuck aan, eerder last van, en de motivatie is uiteraard weer geld.
Ik laat het wel ff bezinken, maar ik heb nu niet het idee dat ik zaterdagochtend meteen in de wachtrij sta omdat ik hier per se bij moet zijn...