Dus... even m'n licht erop schijnen, klein plasje, want dat hadden we nog niet gedaan. Als je 't in z'n geheel bekijkt, is het inderdaad best matig, al is dat ook gewoon gebaseerd op mijn eigen smaak. Sterker nog, ik vind het echt een verschrikkelijke line-up. Als je inzoomt, denk ik eigenlijk wel er goed over na is gedacht. Lijkt me wel duidelijk dat er inderdaad een headliner is afgevallen. We hebben het hier wel gehad over het toekomstbestendig maken van Pinkpop - die transitie lijkt in ieder geval in gang gezet. En ja, dat betekent ook inderdaad dat we PP op dit forum de komende jaren nog meer zullen afkraken dan we al deden, maar het is voor het goede doel (behalve dan dat velen van ons niet meer zullen gaan)
Ik denk dat die vrijdag op zich niet onaardig is. Måneskin lopen veel mensen wel warm voor en ik denk dat i.c.m. met Avril Lavigne en Royal Blood best wel goed kan lopen. Acda & de Munnik hebben ook een gigantische aantrekkingskracht. Met Cian Ducrot en Nathaniel Rateliff heb je dan goede opvulling. Wat jullie al zeggen: geen idee wat Polyphia hier doet, maar da's wel een toffe toevoeging. Wellicht om het toch wat rock-georiënteerd te houden.
Die zaterdag spreekt boekdelen en zal de jeugdige bezoeker denk ik wel naar Landgraaf trekken. Met Nothing but Thieves, Louis Toomlinson, Froukje en Lauren Spencer Smith heb je gewoon heel slim geboekt. Weet niet precies hoe Calvin Harris onder jeugd ligt, ondanks mijn eigen jeugdige leeftijd, maar lijkt me in het verlengde daarvan te liggen, dus dat is best een logische keuze. Met Pendulum en Against the Current heb je wel rockbands, maar die liggen ook wat in het verlengde van pop, dus nogmaals slim geboekt.
Zondag is uiteraard sterk. Met Edje
'klotemuziek' Sheeran kan je ook niks verkeerd doen en die trekt bezoekers over het helle spectrum. Zelfde geldt voor Davina Michelle. Met Greta van Fleet, Sam Smith, Hozier en Limp Bizkit erachter heb je feitelijk gezien een enorm sterk rijtje. Voor Loreen, Calum Scott en James Arthur geldt hetzelfde riedeltje als hierboven en ik heb geen idee wat Jane's Addiction in Landgraaf gaat doen, maar er zullen wel mensen blij zijn dat ze er staan.
Al met al dus zeker niet mijn line-up, maar ik vind de enorme negatieve sfeer hier ook weer heel overdreven.