Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
Ook wel mooi aan Pinkpop natuurlijk: allemaak zeuren om te weinig gitaren en vervolgens allemaal naar Loreen staan te kijken. Let op, ik heb niet specifiek over forumleden, maar meer over het volk dat de hele dag met een dekentje op het veld bivakkeert. Feit is gewoon dat heel veel vaste bezoekers zich ook niet (willen) verdiepen in de line up. Ze zien geen grote rocknamen (al zijn die er toch ook gewoon) en beginnen met zeiken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.611
Tje, ja. Niet zoveel denk ik. 2x songfestival winnen maakt het wel een leuke naam om eens te zien. Typische 'ik zou er geen kaartje voor kopen maar als het op een festival staat pak ik het wel mee' act.
Hier een groot deel van een concert van haar. Voor de twijfelaars.

 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

colette283

Dagopener
13 sep 2022
539
280
Enkel een volledige weekender gedaan in 2011 en 2022. Line up was wel de moeite waard, maar het voelde echt bijzonder druk.
Voor mij was 2022 het eerste volle weekend, daarvoor was het altijd 1 of 2 dagen zat het er soms gewoon financieel niet in. Misschien ook wel omdat ik de kaartjes al van voor de corona periode had en dit het wellicht ook drukker maakte, het mocht weer we mochten weer uitvliegen. De andere jaren dat ik ben geweest welliswaar 1 of 2 dagen waren ook leuk maar '22 blijft toch het meeste hangen en met name Volbeat wat erg sterk was. Nu is het niet zo dat ik alleen van de Rock en Metal ben helemaal niet sterker nog mijn muzikale smaak is heel breed, dus ook dit jaar zal ik van verschillende muziekstijlen kunnen genieten. Maar tot nu toe blijft '22 de beste voor ons.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
539
280
Pinkpop moet imo vooral niet hun roots vergeten... veld en podia met 'populaire' muziek
Je kan ook zeggen dat dit jaar MOJO niet goed genoeg hun best heeft gedaan om de juiste headliners neer te zetten.
Als de strategie is dat de headliners de hoofdzaak is, dan straal dat dan uit.
Verkopen de headliners niet zoals verwacht, dan heeft Mojo een denkfout (of verkeerde verwachting) gemaakt voor Pinkpop.
Laat ik vooral zeggen, wie had verwacht dat er nog tickets beschikbaar zouden zijn voor Ed Sheeran 4 weken voor het festival? Ik denk dat weinig dat verwacht hadden... Imo ligt het niet alleen aan de headliners, ik blijf er bij dat ook de ticketprijzen mee spelen in de keuzes die de Pinkpop-bezoekers maken.

Staan er volgend jaar weer 2 of 3 grote namen die de Pinkpop-bezoeker 'meer' aanspreken in combinatie met een aanvaardbare ticketprijs anno 2025, dan ziet het imo volgend jaar weer heel anders uit, zonder enige vorm van "wijziging van strategie"...
Is het niet zo dat pp eerder bekend stond als het festival dat juist de niet bekende artiesten een kans aanbood? Toen kochten de mensen toch ook genoeg kaarten Of zie ik dat zo verkeerd?

Persoonlijk zou ik zelf nog wel blind een kaartje voor Pinkpop kopen. maar dat komt misschien ook wel omdat, ik toch weet dat ik mij wel zou amuseren.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

colette283

Dagopener
13 sep 2022
539
280
ook dat vind ik nog altijd bizar, met naast Sheeran ook Sam Smith , Hozier, Limb Bizkit, Loreen en Greta van Fleet en in NL populaire namen als Davina en Ilse? maar goed, da's mijn opinie... klaarblijkelijk niet voldoende, men heeft er geen 145 euro voor over en ook niet om die dag naar Landgraaf te gaan vanuit de andere helft van Nederland?
Misschien is het gewoon te veel singer songwriters op een dag, hadden ze dat beter moeten/kunnen uitspreiden over de 3dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

colette283

Dagopener
13 sep 2022
539
280
eigenlijk, zou ik wel eens willen weten hoe de verkoop er voor staat, komen we over een paar weekjes wel achter sowieso.
maar ook (waar we nooit achter komen) wat zou de verkoop cijfers geweest zijn als de dagtickets 135 waren ipv 145 en de weekend tickets 270 ipv 290, zoals in 2023? Had Pinkpop/Ticketmaster meer gewonnen met als de ticketprijs lager was door meer te verkopen / meer bezoekers betekend ook meer consumpties?
Ik denk niet dat die 10,- of 20,- euro iets uit maakt, als je het over 40/50 euro ofzo zou hebben misschien wel, maar dat tientje zal het niet zijn denk ik.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
539
280
Yeah de tent staat, het gaat nu echt opschieten!! Wie is jou favoriet die er wilt zien?

Ik wil er zeker een van mijn favorieten de Interrupters zien op zondag.
Vrijdag Tinlicker denk ik, zondag interrupters en een stukje Dool/ stukje Loreen denk ik 😂
 
Laatst bewerkt:

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.497
2.009
Is het niet zo dat pp eerder bekend stond als het festival dat juist de niet bekende artiesten een kans aanbood? Toen kochten de mensen toch ook genoeg kaarten Of zie ik dat zo verkeerd?

Persoonlijk zou ik zelf nog wel blind een kaartje voor Pinkpop kopen. maar dat komt misschien ook wel omdat, ik toch weet dat ik mij wel zou amuseren.
Toen ik zelf voor het eerst naar Pinkpop ging was Pinkpop beduidend alternatiever dan nu. In mijn eerste drie jaren (halverwege de nineties) waren juist relatief kleinere acts de headliners. Black Crowes, Rage Against The Machine (die toen pas net waren doorgebroken), Living Colour, Lenny Kravitz (toen ook nog niet breed bekend, weet nog dat ik het mijn voetbalteam liet horen in de bus op weg naar een toernooi, die gooiden het bandje uit het raam, "wat een troep"), Bjork, Smashing Pumpkins, Sinead O'Connor, Levellers.

Dat waren echt geen grote top 40 namen destijds of acts met een gigantische fanschare zoals Metallica, Rammstein en Foo Fighters nu bijvoorbeeld.

Dan heb ik het over de jaren negentig, over de jaren tachtig kan ik geen goede inschatting maken. Maar voor mijn gevoel, als je het hebt over de roots van het festival, dan waren die toch anders dan wat je nu ziet (een headlinerfestival waarbij een grote naam de dag draagt en de dag voor een fors deel wordt gevuld door toegankelijk, vaak Nederlands spul.

Overigens was het festival toen ook al bezaaid met kampementen van kleedjes en vlaggen. Beweging op het terrein was er uitsluitend richting bar en toiletten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

colette283

Dagopener
13 sep 2022
539
280
Oh ja, The Interrupters is qua tent 1 van mijn must see's! Ook Nathaniel Rateliff en Lauren Spencer Smith zijn Tent Must See's. Skindred en Against the Current wil ik ook wel heel graag mee pakken.
Heel lang getwijfeld tussen Nathaniel Rateliff en Royal Blood. Voor nu nog de voorkeur voor Royal Blood, maar wie weet veranderd dat nog wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.751
12.404
Ja deze was erg fijn. En erop terugkijkend een festival geweest die echt de deuren naar de hardere muziek heeft open gezet met oa Avenged Sevenfold, Volbeat en Alter Bridge. Vond ik toen enorm toffe shows. Kan me ook De Staat, Hurts, Manic Street Preachers, Gaslight Anthem en de fantastische slotshow van FF met regenboog nog goed gerinneren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.144
3.054
Hier een groot deel van een concert van haar. Voor de twijfelaars.

Ik zou wel weten of ik naar dit of DOOL zou gaan. 😅
Waar blijft de tijd. Dit was mijn eerste festival. Erg onder de indruk van Cage the Elephant, sindsdien fan van De Staat(toen nog met machine op het podium) en Kings of Leon met hun beste show die ik in alle jaren gezien heb. Foo Fighters was dan weer niet helemaal mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Blind een kaart kopen kan ook omdat je weet dat de organisatie aansprekende namen gaat boeken, dus dat het met de muzikale inhoud hoe dan ook goed komt.

Van Lowlands kun je er op aan dat ze een goede mix hebben van opkomende artiesten en gevestigde namen, vaak met nieuw werk. En dat in verschillende genres. Dat maakt dat er altijd wat voor je smaak tussen zit. En dat er eigenlijk elk moment van de dag iets staat dat je wel zou willen zien, ook door de hoeveelheid podia. En zelfs als dat er niet is kun je een verrassing opzoeken in de vorm van theater of lezing of gewoon een van de vele plekjes zoeken om te eten of drinken.

Le Guess Who, DTRH en North Sea Jazz verkopen naar mijn mening instant uit, juist omdat ze de voorbije jaren een sterke line-up neerzetten. Dus met muzikale inhoud.

Veel pijnpunten die mensen hebben met Pinkpop liggen naar mijn mening juist bij de muzikale inhoud. Er is te weinig diversiteit en te weinig lijn in de programmering.
idd, van LL weet je dat je uiteindelijk op ieder moment minstens 1 ding wel wil zien.
en is er even nx wat je leuk vind, zelfs dan krijg je je tijd nog makkelijk om.

en dat is het grote probleem op pinkpop
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.713
8.622
Er stond me iets van bij dat ze het in een interview ook een keer over hadden om iets te regelen met de vergunning zodat ze een uurtje langer door konden gaan op het terrein toch?

Twee volwaardige headliner shows zien iedere dag in het donker zou het festival voor mij al wel een stuk aantrekkelijker maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken