Pinkpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.611
Nee bedankt. Wel bijzonder dat publiek die gruwelen bij acts als Dua Lipa en Billie Eilish dit wel boeiend vinden...
Ik vind Loreen ook maar niks, maar Billie Eilish wel gewoon erg tof. Zijn ook gewoon 3 nogal uiteenlopende acts?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
Ik vind Loreen ook maar niks, maar Billie Eilish wel gewoon erg tof. Zijn ook gewoon 3 nogal uiteenlopende acts?
Dat probeert Mark ook te zeggen: er zijn hier (en in t algemeen) genoeg mensen die het ik weet niet hoe erg zouden vinden als Eillish of Dua zouden headlinen, maar nu wel vrolijk naar zo'n drek van Loreen gaan kijken. En dan ook nog eens boven DOOL. Dan sla je de plank toch ook ergens mis. Er staan trouwens gewoon sterke popacts genoeg dit jaar met oa Froukje, Pommelien Thijs en Sam Smith. Dan snap ik nog minder dat je wel naar bijv Davina Michelle gaat kijken. Maargoed, dat zal wel weer smaak zijn?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.600
7.260
Dat probeert Mark ook te zeggen: er zijn hier (en in t algemeen) genoeg mensen die het ik weet niet hoe erg zouden vinden als Eillish of Dua zouden headlinen, maar nu wel vrolijk naar zo'n drek van Loreen gaan kijken. En dan ook nog eens boven DOOL. Dan sla je de plank toch ook ergens mis. Er staan trouwens gewoon sterke popacts genoeg dit jaar met oa Froukje, Pommelien Thijs en Sam Smith. Dan snap ik nog minder dat je wel naar bijv Davina Michelle gaat kijken. Maargoed, dat zal wel weer smaak zijn?
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de headliner van de dag waar (meestal) niks tegenover staat geprogrammeerd of een act in de middenklasse als opvulling.

Geen idee waarom nu de clash Loreen/Davina/Dool zo erg wordt uitvergroot. Vinden jullie echt dat Dool zo uitzonderlijk goede muziek maakt of zo'n fantastische meeslepende set speelt? Beide keren dat ik ze zag vond ik het wel gewoon leuk. Dan verkies ik liever een matig optreden van Loreen met 2 iconische nummers (oke, eigenlijk 1 want ik ben nu alweer vergeten hoe Tattoo ging) die ik hierna nooit meer zal zien dan een prima optreden van Dool die ik datzelfde jaar nog een paar keer zou kunnen zien. Geen idee trouwens waarom ik deze gedachtegang zo verdedig, ik ga niet eens. Ik ben op dat moment bij High Vis en Editors op Hurricane, die zie ik ook allebei liever dan Loreen/Davina/Dool btw 😅
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.639
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de headliner van de dag waar (meestal) niks tegenover staat geprogrammeerd of een act in de middenklasse als opvulling.

Geen idee waarom nu de clash Loreen/Davina/Dool zo erg wordt uitvergroot. Vinden jullie echt dat Dool zo uitzonderlijk goede muziek maakt of zo'n fantastische meeslepende set speelt? Beide keren dat ik ze zag vond ik het wel gewoon leuk. Dan verkies ik liever een matig optreden van Loreen met 2 iconische nummers (oke, eigenlijk 1 want ik ben nu alweer vergeten hoe Tattoo ging) die ik hierna nooit meer zal zien dan een prima optreden van Dool die ik datzelfde jaar nog een paar keer zou kunnen zien. Geen idee trouwens waarom ik deze gedachtegang zo verdedig, ik ga niet eens. Ik ben op dat moment bij High Vis en Editors op Hurricane, die zie ik ook allebei liever dan Loreen/Davina/Dool btw 😅

Je mag van de muzieksnob gewoon niet naar een songfestival act of jonge (nog geen klassieker) nederpop act, duidelijk toch?
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
490
200
Jou rijtje klopt niet, Tomlinson staat op zaterdag en Ducrot op vrijdag?
en waarom past Hozier niet in het zondag rijtje?
wat bedoel je precies, dat de genres te ver uit elkaar liggen? Of laat je zomaar Limb Bizkit en Greta van Fleet weg, imo 2 pluspunten op de zondag tussen alle poppie dingetjes
Dat bedoel ik juist! Dat rijtje wat ik voorstelde had kloppender geweest (niet mijn kop of thee).
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Vinden jullie echt dat Dool zo uitzonderlijk goede muziek maakt of zo'n fantastische meeslepende set speelt?
Los van dat mijn (emoticon-)reacties vooral een beetje plagerig bedoeld zijn en ik eigenlijk vind dat iedereen vooral zelf moet weten waar 'ie naartoe gaat op een festival.. Antwoord op bovenstaande vraag: Ja. Paar weken terug bij de onofficiële releaseshow van hun nieuwste album geweest. En ik kan absoluut zeggen dat ze met dat derde album echt een stap richting de top van de Nederlandse muziekindustrie hebben gezet. Ik vond die show inderdaad uitzonderlijk goed.
 
  • On fire
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
Je mag van de muzieksnob gewoon niet naar een songfestival act of jonge (nog geen klassieker) nederpop act, duidelijk toch?
Wat een bullshit. Ik zou naar Pommelien in gaan plaats van Royal Blood. Bombardeer vooral elke discussie dood met dit soort dooddoeners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.611
Dat probeert Mark ook te zeggen: er zijn hier (en in t algemeen) genoeg mensen die het ik weet niet hoe erg zouden vinden als Eillish of Dua zouden headlinen, maar nu wel vrolijk naar zo'n drek van Loreen gaan kijken. En dan ook nog eens boven DOOL. Dan sla je de plank toch ook ergens mis. Er staan trouwens gewoon sterke popacts genoeg dit jaar met oa Froukje, Pommelien Thijs en Sam Smith. Dan snap ik nog minder dat je wel naar bijv Davina Michelle gaat kijken. Maargoed, dat zal wel weer smaak zijn?
Ja, ik snap het sentiment hoor. Maar snap ook wel gewoon dat er mensen zijn die liever Davina Michelle zien dan Pommelien Thijs. Ik niet, maar goed. Smaak enzo. Als ik moet kiezen tussen Dool en Loreen, dan kies ik voor een uurtje rustig in het gras de krant lezen. Vind beide redelijk weinig aan, nu ik Dool nog eens beluister.

Maar misschien moet Dool eens op een podium zien om het te laten 'klikken'. Is wel al vaker gebeurd. Idem voor Loreen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.425
8.639
Wat een bullshit. Ik zou naar Pommelien in gaan plaats van Royal Blood. Bombardeer vooral elke discussie dood met dit soort dooddoeners.

En dus moet het ook gewoon prima zijn om naar Loreen of Davina te gaan in plaats van Dool, in plaats van doen alsof het de grootst mogelijke zonde is die iemand begaat
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Ja, ik snap het sentiment hoor. Maar snap ook wel gewoon dat er mensen zijn die liever Davina Michelle zien dan Pommelien Thijs. Ik niet, maar goed. Smaak enzo. Als ik moet kiezen tussen Dool en Loreen, dan kies ik voor een uurtje rustig in het gras de krant lezen. Vind beide redelijk weinig aan, nu ik Dool nog eens beluister.
Maar mogen we daar nu ook over zeiken...?

Snap heel deze discussie niet echt. Waarom moet iedereen overal zo nodig een mening over hebben?
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.611
Maar mogen we daar nu ook over zeiken...?

Snap heel deze discussie niet echt. Waarom moet iedereen overal zo nodig een mening over hebben?
De letterlijke definitie van een forum is een marktplaats of andere publieke ruimte waar mensen samenkomen om ideeën uit te wisselen of aankondigen te doen. De term forum stamt uit de Romeinse tijd en leeft voort op het internet.

Maar verder snap ik je wel hoor, Dave.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
En dus moet het ook gewoon prima zijn om naar Loreen of Davina te gaan in plaats van Dool, in plaats van doen alsof het de grootst mogelijke zonde is die iemand begaat
Dat lees jij er misschien in. Iedereen moet zelf weten wat die bezoekt haha. Ik hoef het daarom nog niet te snappen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
490
200
Voor mij ook een fantastische editie! Weinig Nederlands ook valt me nu pas op..
Het weekend starten met manic street preachers hoe vet was dat... tsjah ik verlang weer na zo'n lijst namen zonder ook maar naar de headliners te kijken
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.060
Je mag van de muzieksnob gewoon niet naar een songfestival act of jonge (nog geen klassieker) nederpop act, duidelijk toch?
Het valt op dat er door mensen altijd flink om gitaren wordt geroepen en als er dan een goede band als DOOL staat dat ze dan alsnog bij Loreen en Davina Michelle gaan kijken. Niks mis mee maar wel opvallend.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.104
1.983
Wat een bullshit. Ik zou naar Pommelien in gaan plaats van Royal Blood. Bombardeer vooral elke discussie dood met dit soort dooddoeners.
Het is geen dooddoener elo. Het is een flauwe manier om een pijnpuntje bloot te leggen in jouw manier posten, waarbij het af en toe lijkt dat je een soort hiërarchie lijkt aan te brengen in crème de la crème die jij goed vind, tegenover de 'drek' die anderen goed vinden. Gelukkig eindig je met de spijker op de kop: het is inderdaad smaak. In dit specifieke voorbeeld geef ik je 100% gelijk. DOOL vind ik ook prachtig, en Davina vind ik ook drek. Maar dat is het feitelijk natuurlijk niet...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken