Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
wat wel veranderd is is dat morgen 10:00 Hellfest met lineup komt... šŸ‘€
De kans dat die ACDC hebben lijkt me groter dan de kans dat Pinkpop ze heeft. Mojo zal die in Nederland wel eerder met torenhoge prijzen elders wegzetten. Ik zou mijn hoop er niet op vestigen iig.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

reaper

Support act
26 okt 2015
1.177
982
ja... ach

zal wel bij hoop blijven, zo'n act speelt toch nooit festivals, alleen indoor locaties en Pinkpop zal vast bij het veilige pop actje uitkomen
AC/DC indoor?

genre sportpaleis, ziggodome toch niet.
Arena's lijkt me wel een dingetje te worden, maar festivals.
dat zou wel een enorme move zijn
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Lijkt mij (na het lezen van de eerste geruchten/ zekerheidjes qua tour) aannemelijker dat het dan een losse show op Megaland wordt. Maar, als ze die dus morgen (of later deze week) aankondigen, zou dat wel eens kunnen betekenen dat we nog steeds geen Pinkpop info krijgen (refererend aan de berichten over de Pink aankondiging/ uitstel van Pinkpop aankondiging)..
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.300
816
Resteert de vraag waarom je zo'n scherpe mening erover moet hebben dat hij Pinkpop het leukste festival vindt. Leven en laten leven.
ik verbaas me er gewoon over.
toen ik jong was vond ik pinkpop ook geweldig.
totdat ik op andere festivals kwam.
dus ik ben gewoon benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
436
334
zeggen dat t eten op pinkpop beter is dan op lowlands:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Dat zeg ik niet, ben te lang niet op LL geweest omdat te zeggen. Kan wel zeggen dat ik persoonlijk PP beter vindt dan Werchter, de algemene verschillen niet zoveel van elkaar, maar ik de kalm aan laan zijn er wel wat meer aparte.

Vooral de prijs viel me dit jaar op, de 3,2 munt bv vond ik echt niks. Waarom niet gewoon de muntprijs aanhouden
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.439
1.929
Blijft toch altijd een stukje gevoel bij festivals. Heb het altijd prima gehad op zowel Pinkpop als Werchter, maar sinds ik Lowlands doe is het voor mij een uitgemaakte zaak. Dit jaar voor het eerst op Pukkelpop geweest, heel positieve ervaring, maar toch haalde dat het niet bij Lowlands.

Dat gevoel kun je uiteraard bij ieder festival hebben. Dus inderdaad iedereen lekker laten ;-)

Maar met de kwaliteit van het eten op Pinkpop vergeleken met andere festivals ben ik het oneens ;-)
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
601
1.031
Ik heb precies hetzelfde, jarenlang naar Pinkpop geweest en 5 jaar geleden voor het eerst naar een ander weekendfestival gegaan en kwam er toen achter dat andere festivals het toch iets beter voor elkaar hebben of beter bij mij passen.

Vorig jaar wel weer voor het eerst na een aantal jaar een weekend Pinkpop gedaan, maar viel toch behoorlijk tegen, vooral de sfeer en het terrein blijven de grootste minpunten. De indeling mag echt zo snel mogelijk terug naar het oude. Dat veld oversteken was echt een drama, vooral op de zondag.

Pinkpop blijft wel altijd in mijn hart zitten, doordat het mijn eerste weekend festival ooit was en ik er toch 7x een weekend ben geweest. Ik hoop vooral dat ze de nieuwe jonge generatie kunnen aanspreken, die hopelijk net als mij verliefd zullen worden op festivals door Pinkpop. Hiervoor moeten ze denk ik wel minstens 1 headliner per jaar hebben, waar jongere muziekliefhebbers op afkomen, dus ben heel benieuwd waar ze dit jaar mee komen.
 

Lucky21

Campingartiest
20 aug 2022
93
42
Iemand enig idee waarom het VIP van P!NK in Belgiƫ meer dan 100 euro duurder is dan in Nederland?
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Iemand enig idee waarom het VIP van P!NK in Belgiƫ meer dan 100 euro duurder is dan in Nederland?
Heeft dat niet iets te maken met die dynamische ticketprijzen waar Ticketmaster tegenwoordig mee experimenteert? Staat bij bepaalde categorieƫn namelijk erbij.
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
69
34
Een ding snap ik niet goed op dit forum, en wil niemand specifiek verwijten. Maar er word veel gezegd dat Metallica uitgesloten is omdat dat "te snel" is aangezien ze er in 2022 ook al waren (naast wat andere argumenten waarin ik me deels kan vinden, maar dat terzijde)

Maar dan word wel hard geroepen dat Pearl Jam of Twenty One Pilots misschien komen en daar word dat niet bij gezegd. Waarom? Vergeten we dat die er allebei in 2022 ook al waren?

Kijk, ben een Metallica fan in hart en nieren. Een van mijn top 3 favoriete bands (naast Iron Maiden en Rammstein) en bid dat ze op Pinkpop komen, dus uiteraard maakt dat me een rasechte optimist. Zal ook teleurgesteld zijn als ze niet komen, geef ik toe. Maar toch, waarom word de kans al zo klein geacht met als argument "2022 is te kort geleden" terwijl dat voor zowel Pearl Jam als Twenty One Pilots ook zo is šŸ¤”
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.300
816
Ik heb precies hetzelfde, jarenlang naar Pinkpop geweest en 5 jaar geleden voor het eerst naar een ander weekendfestival gegaan en kwam er toen achter dat andere festivals het toch iets beter voor elkaar hebben of beter bij mij passen.

Vorig jaar wel weer voor het eerst na een aantal jaar een weekend Pinkpop gedaan, maar viel toch behoorlijk tegen, vooral de sfeer en het terrein blijven de grootste minpunten. De indeling mag echt zo snel mogelijk terug naar het oude. Dat veld oversteken was echt een drama, vooral op de zondag.

Pinkpop blijft wel altijd in mijn hart zitten, doordat het mijn eerste weekend festival ooit was en ik er toch 7x een weekend ben geweest. Ik hoop vooral dat ze de nieuwe jonge generatie kunnen aanspreken, die hopelijk net als mij verliefd zullen worden op festivals door Pinkpop. Hiervoor moeten ze denk ik wel minstens 1 headliner per jaar hebben, waar jongere muziekliefhebbers op afkomen, dus ben heel benieuwd waar ze dit jaar mee komen.
mooi verwoord,
pinkpop was ook mijn 1e festival liefde, dus t zal altijd in mn hart zitten.
ik doe tegenwoordig veel festivals, paaspop, graspop, BKS, pinkpop, pukkelpop, solar
maar pinkpop is eigenlijk tegenwoordig het minst favoriet, helaasšŸ˜”
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Eens. Dan kan ik Dua Lipa wel door de vingers zien ;)

Maar weet niet of er iets veranderd is, dacht dat we eerder al besloten hadden dat de kans op AC/DC bijna 0 was?
Omdat sommige leden hier aangegeven dat ze te groot zijn of te duur of geen festivals doen. Te duur zou kunnen. Maar neem een CP bijvoorbeeld wordt ook gezegd is te groot. Maar ze hebben er eerder gestaan toch dus ze zullen heus wel iets kunnen aanpassen als ze festivals willen doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Coldplay stond er jaren geleden. 2011. Toen was de situatie nog totaal anders toch?

Grote bands kiezen iig anno nu gewoon sneller voor eigen shows.

Een ding snap ik niet goed op dit forum, en wil niemand specifiek verwijten. Maar er word veel gezegd dat Metallica uitgesloten is omdat dat "te snel" is aangezien ze er in 2022 ook al waren (naast wat andere argumenten waarin ik me deels kan vinden, maar dat terzijde)

Maar dan word wel hard geroepen dat Pearl Jam of Twenty One Pilots misschien komen en daar word dat niet bij gezegd. Waarom? Vergeten we dat die er allebei in 2022 ook al waren?
Bij PJ wordt het ook gezegd. Volgens mij is er verder maar 1 user hier die een vraag over de Pilots stelde.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Omdat sommige leden hier aangegeven dat ze te groot zijn of te duur of geen festivals doen. Te duur zou kunnen. Maar neem een CP bijvoorbeeld wordt ook gezegd is te groot. Maar ze hebben er eerder gestaan toch dus ze zullen heus wel iets kunnen aanpassen als ze festivals willen doen.
Of ze wareb in het verleden nog niet te groot en nu wel
Ac/dc wilt hun eigen podium, dus ebkel mogelijk als ze daar vanaf stappen
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Een ding snap ik niet goed op dit forum, en wil niemand specifiek verwijten. Maar er word veel gezegd dat Metallica uitgesloten is omdat dat "te snel" is aangezien ze er in 2022 ook al waren (naast wat andere argumenten waarin ik me deels kan vinden, maar dat terzijde)
het is niet iets wat je van Pinkpop verwacht, een headliner die na 2 jaar weer terug komt...
en deze zomer het 2-luik in de ArenA en geen andere show in Benelux, legt de verwachting iets anders voor 2024 waar ook nog niets in Benelux is aangekondigd.

aan de andere kant, geloof wel dat het een headliner zou zijn die goed ontvangen zal worden op Pinkpop ondanks dat ze er 2 jaar terug stonden. Zou een grote zijn. Maar, voor Metallica, Imagine Dragons en Pearl Jam gaat hetzelfde op, ze stonden er 2022 nog als headliner en dat maakt ze niet de logische Pinkpop headliner kandidaten imo...
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
69
34
het is niet iets wat je van Pinkpop verwacht, een headliner die na 2 jaar weer terug komt...
en deze zomer het 2-luik in de ArenA en geen andere show in Benelux, legt de verwachting iets anders voor 2024 waar ook nog niets in Benelux is aangekondigd.

aan de andere kant, geloof wel dat het een headliner zou zijn die goed ontvangen zal worden op Pinkpop ondanks dat ze er 2 jaar terug stonden. Zou een grote zijn. Maar, voor Metallica, Imagine Dragons en Pearl Jam gaat hetzelfde op, ze stonden er 2022 nog als headliner en dat maakt ze niet de logische Pinkpop headliner kandidaten imo...
De andere argumenten die hier op het forum genoemd worden, waaronder ook die wat jij hierboven noemt, laten me inderdaad denken dat Metallica Werchter logischer is dan Metallica Pinkpop.

Ik zal blijven hopen, puur omdat ik het toevallig vind dat Metallica nog 2 datums bekend moet maken en Pinkpop ook. Maar hopen, dat is het aard van dit beestje. Een beestje met een Metallica shirt weliswaar šŸ˜‚
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.078
494
Een ding snap ik niet goed op dit forum, en wil niemand specifiek verwijten. Maar er word veel gezegd dat Metallica uitgesloten is omdat dat "te snel" is aangezien ze er in 2022 ook al waren (naast wat andere argumenten waarin ik me deels kan vinden, maar dat terzijde)

Maar dan word wel hard geroepen dat Pearl Jam of Twenty One Pilots misschien komen en daar word dat niet bij gezegd. Waarom? Vergeten we dat die er allebei in 2022 ook al waren?

Kijk, ben een Metallica fan in hart en nieren. Een van mijn top 3 favoriete bands (naast Iron Maiden en Rammstein) en bid dat ze op Pinkpop komen, dus uiteraard maakt dat me een rasechte optimist. Zal ook teleurgesteld zijn als ze niet komen, geef ik toe. Maar toch, waarom word de kans al zo klein geacht met als argument "2022 is te kort geleden" terwijl dat voor zowel Pearl Jam als Twenty One Pilots ook zo is šŸ¤”
En dit jaar ook nog eens 2 x de arena, wordt tocht een beetje overkill maar als echte fan begrijp ik dat je ze wel elk jaar wilt zien.Aan de andere kant als er niks anders te krijgen is dan ben ik bang dan PP toch bij hun uitkomt en dat geldt ook voor PJ en TOP.
 
  • Leuk
Waarderingen: itsKenzin

Gebruikers die dit onderwerp bekijken