Pinkpop 2024

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.300
816
Mijn vergelijkingsmateriaal is 5x Werchter, 4x Lowlands en 3x Roskilde. 3x Rock Am Ring, 2x Hellfest. Op Werchter na de meeste wel al aardige tijd geleden geweest. En aantal kleine festivals

De sfeer op PP voelt gewoon goed en uniek, is ook een gewoonte natuurlijk.

Het eten op is er ook beter met meer keuze dan de andere festivals. Werchter dit jaar was prijs van eten zoals ik al zei erg duur en rare prijzen. In voorverkoop gekochte munten op bandje zetten was ook drama duurde lang.

Werchter is ook te druk met naar binnen gaan, met dat domme bakje voor je telefoon e.d. die ik nooit gebruik. En camping is er te primitief.

Roskilde was vroeger super maar laatste tijd mindere namen. Lowlands is me wat te veel feesten en duurt net als Werchter tot laat. Vindt 23.30-00.00 als eindtijd perfect. Als je ouder wordt is dat wel lekker 😉

Pinkpop voelt vertrouwd en daar wil ik heen blijven gaan zolang ik ‘t kan.
zeggen dat t eten op pinkpop beter is dan op lowlands:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en Davidd

reaper

Support act
26 okt 2015
1.177
982
Mijn vergelijkingsmateriaal is 5x Werchter, 4x Lowlands en 3x Roskilde.

De sfeer op PP voelt gewoon goed en uniek, is ook een gewoonte natuurlijk.

Het eten op is er ook beter met meer keuze dan de andere festivals. Werchter dit jaar was prijs van eten zoals ik al zei erg duur en rare prijzen. In voorverkoop gekochte munten op bandje zetten was ook drama duurde lang.

Werchter is ook te druk met naar binnen gaan, met dat domme bakje voor je telefoon e.d. die ik nooit gebruik. En camping is er te primitief.

Roskilde was vroeger super maar laatste tijd mindere namen. Lowlands is me wat te veel feesten en duurt net als Werchter tot laat. Vindt 23.30-00.00 als eindtijd perfect. Als je ouder wordt is dat wel lekker 😉

Pinkpop voelt vertrouwd en daar wil ik heen blijven gaan zolang ik ‘t kan.
mijn vegelijkingsmateriaal is 1x sizget, 1x pukkelpop 1x pinkpop, 1x graspop, 1x tomorrowland, X keer lokerse feesten en x keer crammerock.

nou dan doe ik ook even een duit in het zakje Ralphie

De sfeer op PP is niet uniek. vooral een gevalletje dutch disease. nog erger dan mijn insziens op andere festivals.

het standaard eten is niet beter dan het standaard eten op werchter/pukkelpop. De foodtrucks in het hoekje waren een fijne toevoeging maar om te zeggen dat dit het eten vele malen beter maakt bwa (wel fijn wat meer keuze te hebben, maar dan vond ik ze bij live is live nog net dat tikkeltje beter). qua prijs was het eigenlijk zelfs gelijk hoor. heb ongeveer even veel betaald op beide edities dit jaar.

De munten op het bandje zetten was zo gepiept via de qr code en was gewoon te doen vanop de weide zelf ipv aan een standje...
het was niet erg duidelijk dat dit kon, dat geef ik je.

werchter is druk met het naar binnen komen, pinkpop met het buiten gaan. Dat was niet erg handig geregeld, bv ook de mindervaliden die daar doorheen moeten. Op werchter hebben die hun eigen ingang/uitgang. of is er nog een 2de uitgang op de weide? werchter heeft de main uitgang en de uitgang aan de noth west walls.

om nu te zeggen dat werchter lang doorgaat.

2023 altijd om 1u gedaan (behalve de meltdown van muse)
2022 altijd om 1u gedaan
2019 gedaan om 00u30, 2u, 1u15 en 1u
2018 gedaan om 1u45, 1u, 1u en 00u45
2017 gedaan om 00u40, 1u, 1u en 1u

conclusie 17 keer om 1u gedaan of vroeger (muse dit jaar reken ik er bij) en 3 keer voorbij 1 uur...
dat lijkt me een deftig uur. + ook de winst dat pinkpop nog zou kunne halen door hun headliner uurtje later te laten spelen en dus echt in het donker.

de grote conclusie
beste sfeer sziget en qua prijzen destijds ook echt niet normaal hoe goedkoop dat was voor eten en drinken.
beste aankleding festival tomorrowland
beste camping: Geen want geen camping ganger. maar eigen busje of hotel of overnachten bij vrienden

werchter is mijn go to want overall staat er wat vanalles en is het dichtbij huize reaper en ben ik vaak wel echt tevreden over de line up.
maar dingen als de hertekening van the slope dit jaar, een stuk ruimte met north west walls dat ik nooit bezoek, maar beperkte keuze eten (food trucks van live is live mogen direct afkomen)

voor partner is dat pinkpop want meer into dat pop gegeven en Nielson achtige boekingen.

waarschijnlijk dus weer op beide te vinden in 2024

en snap perfect dat pinkpop voor je vertrouwd voelt, ik heb dat met werchter (ondanks zijn eigen set van problemen, net zoals pinkpop die heeft)
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Volgende maand wordt ik 47 😉Mee eens een half uurtje extra bij headliner kan zeker leuk zijn. Komt er ook door dat ik meer een ochtend mens ben en mijn nachtrust nodig heb. Heb ook niets met dance. Voor mensen die dat wel leuk vinden kan een danceact na headliner een leuke optie zijn. Kunnen zij nog lekker genieten en loop ik terug naar camping C
Nou ja leeftijd zegt niet zoveel, ik ben 31, mijn vriend is 40. Maar soms ben ik de oude van de twee maar dan indd met namen in de ochtend en hij meer in de avond. Ik heb altijd wel wat tijd nodig dus dat half uur of uurtje moet wel lukken 🤣. En kinderen kunnen ook best wat energie opslokken 🙈
 
Laatst bewerkt:

neus

Dagopener
16 mrt 2019
629
352
Als ACDC komt interesseert me de rest van het programma niet, nr1 bucketlist
Eens. Dan kan ik Dua Lipa wel door de vingers zien ;)

Maar weet niet of er iets veranderd is, dacht dat we eerder al besloten hadden dat de kans op AC/DC bijna 0 was?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
Eens. Dan kan ik Dua Lipa wel door de vingers zien ;)

Maar weet niet of er iets veranderd is, dacht dat we eerder al besloten hadden dat de kans op AC/DC bijna 0 was?
Dennis postte een bliksemschicht, verder weinig veranderd volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken