Pinkpop 2024

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
45
17
Heb het redditforum van TwentyOnePilots lopen afspeuren als een echte fan, er is een post waarin nog meer die-hard fans alle hints etc van het nieuwe album bijhouden. Mmm.
  1. We possibly get a single or a lore drop on dema.org in October or November (maybe on Trenches 5th anniversary which is this week!) and then the full album releases in early 2024.
  2. We get our first single in early 2024 and the full album releases before the summer.


ben benieuwd wat voor niveau dat album gaat krijgen. als het Trench-niveau is dan zie ik ze wel subheadlinen maar als het weer SAI niveau wordt, denk ik eigenlijk niet eens dat ze naar pinkpop gaan.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Ik vind vooral die podiumopstelling en dat Skydeck een downgrade. Dat mag van mij worden teruggedraaid.
De podium indeling is eigenlijk niets mis mee, het oude was ook prima, maar dit is ook prima. Alleen het skydeck heeft geen meerwaarde persoonlijke mening. Dus die mag wel weg ja.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.055
1.905
De podium indeling is eigenlijk niets mis mee, het oude was ook prima, maar dit is ook prima. Alleen het skydeck heeft geen meerwaarde persoonlijke mening. Dus die mag wel weg ja.
Het gaat mij er vooral om dat ik er niet meer omheen kan lopen. Die beweging is weg en het grote veld blijft continue een stuk voller vanwege het 'even omdraaien is voldoende' effect. Dat maakt dat ik het veel te druk vind aanvoelen. Even lekker rondbanjeren over het terrein is een stuk minder geworden, en dat merk ik pas nu het niet meer kan. Programma-technisch snap ik het omdraaien echt prima. Je wilt iedereen de ruimte geven om Volbeat of QOTSA te zien, en in de oude opstelling was dit problematisch (zie o.a. Stromae en Kensington op eerdere edities)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Het gaat mij er vooral om dat ik er niet meer omheen kan lopen. Die beweging is weg en het grote veld blijft continue een stuk voller vanwege het 'even omdraaien is voldoende' effect. Dat maakt dat ik het veel te druk vind aanvoelen. Even lekker rondbanjeren over het terrein is een stuk minder geworden, en dat merk ik pas nu het niet meer kan. Programma-technisch snap ik het omdraaien echt prima. Je wilt iedereen de ruimte geven om Volbeat of QOTSA te zien, en in de oude opstelling was dit problematisch (zie o.a. Stromae en Kensington op eerdere edities)
Ja maar, als ze het skydeck weg halen. Dan zou er toch gewoon weer een doorgang mogelijk moeten kunnen zijn. Daarom nog een reden waar ik de meerwaarde van het skydeck niet in zie.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
454
399
Het gaat mij er vooral om dat ik er niet meer omheen kan lopen. Die beweging is weg en het grote veld blijft continue een stuk voller vanwege het 'even omdraaien is voldoende' effect. Dat maakt dat ik het veel te druk vind aanvoelen. Even lekker rondbanjeren over het terrein is een stuk minder geworden, en dat merk ik pas nu het niet meer kan. Programma-technisch snap ik het omdraaien echt prima. Je wilt iedereen de ruimte geven om Volbeat of QOTSA te zien, en in de oude opstelling was dit problematisch (zie o.a. Stromae en Kensington op eerdere edities)
Ik kan het relatief rustige hoekje daar bij de speciaalbierbarren wel waarderen. Als er een extra doorgang komt ben je dat waarschijnlijk kwijt

Het is voor mij meer dat als je links staat voor de mainstage en daarna naar de tent wil, dat je dan eerst het veld over moet steken door te slalommen tussen alle kleedjes door. Zou fijn zijn als hiervoor gewoon wat paden komen waar geen kleedjes etc. zijn om dat veld makkelijk over te steken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.521
Een groot deel mensen blijft doordat je beide podia kunt zien de hele dag op die kleedjes zitten en wat met elkaar keuvelen. Het is wat miereneukerig maar het haalt het gevoel van gezamenlijk van muziek genieten her en der ook wel wat weg. Als je halverwege staat waan je je bijna op een grote picknick met achtergrondmuziek soms.

Maar vooral dat veld oversteken is een hindernis geworden haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Oasiss

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
186
99
ik vind de nieuwe opstelling fijner omdat er nu meer publiek kan genieten van Noord. In de oude opstelling was er gewoon plek tekort als er iemand stond die een grotere naam had.
Bovendien liep je altijd het begin/einde mis van de act op mainstage of andersom.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
334
Pinkpop blijft voor jou het leukste festival?
Mag ik vragen welke festivals je als vergelijkingsmateriaal hebt?
Want ik kan enkel zien dat je pinkpop bezocht hebt vanaf 1992 ( waarvoor hulde;))
Mijn vergelijkingsmateriaal is 5x Werchter, 4x Lowlands en 3x Roskilde. 3x Rock Am Ring, 2x Hellfest. Op Werchter na de meeste wel al aardige tijd geleden geweest. En aantal kleine festivals

De sfeer op PP voelt gewoon goed en uniek, is ook een gewoonte natuurlijk.

Het eten op is er ook beter met meer keuze dan de andere festivals. Werchter dit jaar was prijs van eten zoals ik al zei erg duur en rare prijzen. In voorverkoop gekochte munten op bandje zetten was ook drama duurde lang.

Werchter is ook te druk met naar binnen gaan, met dat domme bakje voor je telefoon e.d. die ik nooit gebruik. En camping is er te primitief.

Roskilde was vroeger super maar laatste tijd mindere namen. Lowlands is me wat te veel feesten en duurt net als Werchter tot laat. Vindt 23.30-00.00 als eindtijd perfect. Als je ouder wordt is dat wel lekker 😉

Pinkpop voelt vertrouwd en daar wil ik heen blijven gaan zolang ik ‘t kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en bcmrmaybe

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
En weer heeft de klok 10 uur geslagen, zonder nieuws. Het enige dat ik heb ontdekt tijdens het refreshen is dat de laatste keer dat er langer dan 1 week niets is gepost op de socials van Pinkpop was tussen 31 augustus en 20 september. Je zou haast denken dat ze de wachtwoorden zijn vergeten.
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
69
34
Vandaag om 11, 2 en 4 uur Facebook eens checken. Verwacht eerder morgen of woensdag een aankondiging, maar we zullen zien!
 
Laatst bewerkt:

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Mijn vergelijkingsmateriaal is 5x Werchter, 4x Lowlands en 3x Roskilde. 3x Rock Am Ring, 2x Hellfest. Op Werchter na de meeste wel al aardige tijd geleden geweest. En aantal kleine festivals

De sfeer op PP voelt gewoon goed en uniek, is ook een gewoonte natuurlijk.

Het eten op is er ook beter met meer keuze dan de andere festivals. Werchter dit jaar was prijs van eten zoals ik al zei erg duur en rare prijzen. In voorverkoop gekochte munten op bandje zetten was ook drama duurde lang.

Werchter is ook te druk met naar binnen gaan, met dat domme bakje voor je telefoon e.d. die ik nooit gebruik. En camping is er te primitief.

Roskilde was vroeger super maar laatste tijd mindere namen. Lowlands is me wat te veel feesten en duurt net als Werchter tot laat. Vindt 23.30-00.00 als eindtijd perfect. Als je ouder wordt is dat wel lekker 😉

Pinkpop voelt vertrouwd en daar wil ik heen blijven gaan zolang ik ‘t kan.
🤣 Vanaf welke leeftijd valt onder ouder?😂😂 Ligt er een beetje aan als ze goed spelen enz en het is een leuke band/artiest. Mogen ze er nog wel een halfuur tot een uur aanplakken. Anders gewoon optijd op een oor🤣
 
  • Haha
Waarderingen: RalphiePinkpop

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
ik vind de nieuwe opstelling fijner omdat er nu meer publiek kan genieten van Noord. In de oude opstelling was er gewoon plek tekort als er iemand stond die een grotere naam had.
Bovendien liep je altijd het begin/einde mis van de act op mainstage of andersom.
Het oude 3FM stage was volgens mij (ben er sinds 2007 geweest), maar twee keer te klein, voor Stromae en Kensington.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
334
🤣 Vanaf welke leeftijd valt onder ouder?😂😂 Ligt er een beetje aan als ze goed spelen enz en het is een leuke band/artiest. Mogen ze er nog wel een halfuur tot een uur aanplakken. Anders gewoon optijd op een oor🤣
Volgende maand wordt ik 47 😉Mee eens een half uurtje extra bij headliner kan zeker leuk zijn. Komt er ook door dat ik meer een ochtend mens ben en mijn nachtrust nodig heb. Heb ook niets met dance. Voor mensen die dat wel leuk vinden kan een danceact na headliner een leuke optie zijn. Kunnen zij nog lekker genieten en loop ik terug naar camping C
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Mijn vergelijkingsmateriaal is 5x Werchter, 4x Lowlands en 3x Roskilde. 3x Rock Am Ring, 2x Hellfest. Op Werchter na de meeste wel al aardige tijd geleden geweest. En aantal kleine festivals

De sfeer op PP voelt gewoon goed en uniek, is ook een gewoonte natuurlijk.

Het eten op is er ook beter met meer keuze dan de andere festivals. Werchter dit jaar was prijs van eten zoals ik al zei erg duur en rare prijzen. In voorverkoop gekochte munten op bandje zetten was ook drama duurde lang.

Werchter is ook te druk met naar binnen gaan, met dat domme bakje voor je telefoon e.d. die ik nooit gebruik. En camping is er te primitief.

Roskilde was vroeger super maar laatste tijd mindere namen. Lowlands is me wat te veel feesten en duurt net als Werchter tot laat. Vindt 23.30-00.00 als eindtijd perfect. Als je ouder wordt is dat wel lekker 😉

Pinkpop voelt vertrouwd en daar wil ik heen blijven gaan zolang ik ‘t kan.
Als ik het goed heb, hebben Pinkpop en RW dezelfde cateraar.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
186
99
Het oude 3FM stage was volgens mij (ben er sinds 2007 geweest), maar twee keer te klein, voor Stromae en Kensington.
die kloppen zowiezo. Ik ga ervan uit dat afgelopen keer QOTSA ook te klein zou zijn geweest, en zo misschien nog meerdere de afgelopen edities. Buiten dat is mijn 2e punt nog belangrijker of ze moeten de pauzes tussen de acts langer maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.521
Ah ik dacht vanwege Hellfest.

Welke act verwacht je dan wel? Pearl Jam samen met RW?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken