Pinkpop 2024

Chas McPherson

Playlistbediener
19 nov 2023
48
38
De groei van de Nederlandse muziek interesseert mij geen ene donder. Snap ook niet waarom ik daar trots op zou moeten zijn. Prima als die artiesten hun concerten uitverkopen, dat gun ik ze van harte, maar ik heb helemaal niks met het gros van die artiesten en hun muziek.

De toppers hebben ook al tig keer de ArenA uitverkocht, moeten ze dan ook maar hoog geprogrammeerd worden op Pinkpop?
Naar Pinkpop, dat niet goedkoop is, ga ik voor de internationale top.

Maar ik vind het ook leuk om naar gratis festivals te gaan en dan is wel echt te merken dat de Nederlandse muziekscene in de lift zit.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Jammer dat hier door sommige forumleden negatief wordt gesproken over de line up van CAS. Ja het zijn heel weinig buitenlandse acts maar laten we een beetje trots zijn op wat de Nederlandse artiesten in ons eigen landje voor elkaar krijgen.

Of Suzan en Freek , Kane of een Acda en de Munnink je smaak is is een ander verhaal. Maar ze verkopen allemaal met gemak ziggo domes uit en genoeg mensen zien ze graag live.

Dus laten we ook een beetje trots zijn op de grote acts die uit ons eigen landje komen.
Mwa, CAS kiest wel heel erg voor de recycle. Alle/meeste bands hebben er al meerdere keren gestaan. Het begint steeds meer een Amstel live te worden.

Niet mijn woorden, maar die van mijn vrouw. Die al meer dan vijftien jaar naar CAS gaat en dit jaar besloten heeft een jaartje over te slaan.

Uitzondering is dan Acda en de Munnik. Dat hoeft je smaak niet te zijn, maar is wel een goede boeking.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
259
173
Mwa, CAS kiest wel heel erg voor de recycle. Alle/meeste bands hebben er al meerdere keren gestaan. Het begint steeds meer een Amstel live te worden.

Niet mijn woorden, maar die van mijn vrouw. Die al meer dan vijftien jaar naar CAS gaat en dit jaar besloten heeft een jaartje over te slaan.

Uitzondering is dan Acda en de Munnik. Dat hoeft je smaak niet te zijn, maar is wel een goede boeking.
Waarom is Acada en de Munnik een uitzondering? Ze staan volgend jaar op meerdere (gratis) festivals.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Waarom is Acada en de Munnik een uitzondering? Ze staan volgend jaar op meerdere (gratis) festivals.
Op welke gratis festivals staan ze?

Hebben er al lange termijn tijd niet gestaan. Zijn populair. Verkopen meerdere keren Ziggo en Ahoy uit.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Naar Pinkpop, dat niet goedkoop is, ga ik voor de internationale top.

Maar ik vind het ook leuk om naar gratis festivals te gaan en dan is wel echt te merken dat de Nederlandse muziekscene in de lift zit.
Stel je voor je bent een Amerikaan en gaat naar een Amerikaans festival. Ga je dan ook voor alle NIET Amerikaanse acts? Beetje hetzelfde…
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.788
7.629
Stel je voor je bent een Amerikaan en gaat naar een Amerikaans festival. Ga je dan ook voor alle NIET Amerikaanse acts? Beetje hetzelfde…

Amerika heeft in verhouding ook gewoon meer internationale top acts dan een individueel Europees land. Maar als je naar een groot Amerikaans festival gaat, dan verwacht je de internationale top ook gewoon toch? Niemand gaat naar Pinkpop voor die kleine, opkomende Nederlandse artiest toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Stel je voor je bent een Amerikaan en gaat naar een Amerikaans festival. Ga je dan ook voor alle NIET Amerikaanse acts? Beetje hetzelfde…
Dat is toch totaal niet te vergelijken haha. Op grote Amerikaanse festivals zitten ze zoals Koekdoos zegt ook gewoon op de internationale top te wachten. En ook in Amerika zijn er acts die wel zalen uitverkopen maar geen grote festivals headlinen.

Leuk voor die Nederlandse acts dat ze het zo goed doen, top dat ze die zalen weten uit te verkopen, het is ze gegund, maar liever niet teveel van dat soort meuk op de grote festivals.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
484
194
Ben ook wel benieuwd wanneer de start van de kaartverkoop begint.
Ik vraag me af of dat slim is om nu in december nog te doen? Gezien de dure feestmaand.
Maar je wilt natuurlijk ook een momentum opbouwen naar de verkoop toe. Dus misschien dit jaar 1 headliner en in 2024 de rest met start verkoop?
 
Laatst bewerkt:

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
405
304
Ben ook wel benieuwd wanneer de start van de kaartverkoop begint.
Ik vraag me af of dat slim is om nu in december nog te doen? Gezien de dure feestmaand.
Maar je wilt natuurlijk ook een momentum opbouwen naar de verkoop toe. Dus misschien dit jaar 1 headliner en in 2024 de rest met start verkoop?
Start verkoop volgend jaar, ik ben voor. Laatste tijd iets te veel uitgegeven 😉voor hoop andere concerten kaartjes gekocht, de wintersport en zomervakantie al geboekt. Dus kan wel even nog wat sparen
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
956
451
Lijkt me wel vrijdag is ‘t december. Ben net als iedereen erg benieuwd waar ze mee komen. En of er de naam en/of namen komen die we misschien totaal niet verwacht hadden en of hij hier al genoemd is.
Benieuwd of ze 1 exclusieve act hebben weten te strikken, dat zou misschien kunnen verklaren waarom het zo lang duurt. Of toch weer oude "bekenden".
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Benieuwd of ze 1 exclusieve act hebben weten te strikken, dat zou misschien kunnen verklaren waarom het zo lang duurt. Of toch weer oude "bekenden".
Als je wilt beginnen met die exclusieve act dan snap ik wel waarom je daarop wacht. Anders snap ik er niets van wat dan de reden zou zijn om te wachten..
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
405
304
En deze week ook nog Werchter, ja het hakt er allemaal in.
Ha ha sla Werchter dit jaar over, laatste 2 jaar geweest. En nu totaal 5x. Maar vindt ‘t te groot, is regelmatig onmogelijk bands te zien omdat het te druk is in bv the Barn. Ook was het eten dit jaar echt extreem prijzig, ten op zichten van PP met de vage muntprijs. Ook mis ik de wat meer luxe van normale toiletten op camping, die we op Pinkpop wel hebben.

Op Pinkpop kun je eigenlijk alles wel zien wat je wilt. Vindt terrein indeling veel beter, al vindt ik ‘t wel jammer dat er nu maar een doorgang langs noord podium is. De opstelling tegenover elkaar bevalt me dan weer wel.

Pinkpop blijft voor mij echt nog steeds ‘t leukste festival. Op naar mijn 24e keer met misschien wel die knaller van een exclusieve act.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Landgraver

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Dat is toch totaal niet te vergelijken haha. Op grote Amerikaanse festivals zitten ze zoals Koekdoos zegt ook gewoon op de internationale top te wachten. En ook in Amerika zijn er acts die wel zalen uitverkopen maar geen grote festivals headlinen.

Leuk voor die Nederlandse acts dat ze het zo goed doen, top dat ze die zalen weten uit te verkopen, het is ze gegund, maar liever niet teveel van dat soort meuk op de grote festivals.
Die “meuk” is wel de muziek waar veel jeugd naar luistert. En die je dus ook naar een festival wilt trekken als je je festival toekomstbestendig wilt houden.

Net zoals je een Lana del Rey, Lil Nas X , Billie Eilish , Travis Scott moet boeken om mee te gaan met de tijd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik betwijfel ten zeerste of je je grote mainstream festival toekomstbestendig houdt door Suzan en Freek, Acda en de Munnik of Kane te boeken. Het soort acts die je op elk willekeurig ander Nederlands festival kan zien. Twee van de drie acts zijn nostalgieacts. 0 vernieuwing en je kunt ze letterlijk overal zien.

Het aantal jongeren dat voor hen een ticket van 135 euro koopt lijkt me niet heel groot.

Ik zie Lana, Lil Nas X en Travis Scott ook niet echt werken op Pinkpop trouwens. Eerder op DTRH, Lowlands of BKS.

Edit: Wel eens dat vernieuwing belangrijk is, maar daarin zie ik niet echt het belang van de grote Nederlandse acts die je eerder noemde.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • D02