Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Tijden zijn ook veranderd. Muse in 2015 verkocht zeer slecht. Dat is nu weer totaal anders. Zou bij Green Day ook zomaar kunnen zijn.
Zie dat ook wel gebeuren ja. Maar van de andere kant: het zou niet voor het eerst zijn dat een "grote" naam het matig doet, terwijl zaalshows vlot verkopen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Eerlijk gezegd ben ik nog meer benieuwd naar de 1e worp met namen.De vijver voor de headliners is imo beperkt / al bekend dus kunnen we nog grote verassingen krijgen?? Hopelijk komende week een aankondiging.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
En je mag hopen dat een major toch met aan andere naam als eerste aankondiging naar buiten kan komen dan Green Day ?

Als het volgende week donderdag inderdaad Green Day day is, dan mogen ze zich wel haasten met die eerste aankondiging.
Ik denk dat we Greenday toch wat te kort doen. Ze worden bv ook genoemd voor BST Hyde Park. Ook geen kleintje. Die gaan gewoon veel festivals doen en worden logischerwijs ook met veel festivals in verband gebracht. Zal ook wel de reden zijn dat veel festivals volgende week met nieuws komen net nadat of op de dag dat ze hun tour bekend hebben gemaakt.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
567
364
Verwacht volgende week 4 namen! Eerste Headliner, sub/noord, en twee kleinere namen (gouden tip winnaar?)
Dat Green Day het gaat worden mag 98,4% zeker zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Verwacht volgende week 4 namen! Eerste Headliner, sub/noord, en twee kleinere namen (gouden tip winnaar?)
Dat Green Day het gaat worden mag 98,4% zeker zijn!
volgende week veel festivalnieuws...
Roskilde geeft aan te komen dindsag. dan krijgen we Rock am Ring en Rock im Park donderdag met Greenfield en vrijdag NovaRock.
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar Green Day is dat volgende week met een tour komt, tussen de festival headliners?

Nou denk ik niet dat Pinkpop, stel ze hebben Ed Sheeran, hoeft te wachten op namen die dan opduiken.
Dat kunnen ze ook wel nog vandaag of morgen brengen, of er moet zo iets in het vat zitten dat ze 'spannender' vinden als eerste aankondiging?
Vorige week vrijdag had Sheeran ook een dagje dat er een rits aankondigingen bij kwam.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Misschien nog eens je lijstje tevoorschijn halen.......

deze?

concreet tours / zeer sterke geruchten in 2024:
Ed Sheeran, diverse (festival)data rond en tijdens Pinkpop, Pinkpop zondag beschikbaar
Green Day, verwacht een nieuw album en een geruchten over een tour die mogelijk aansluit op 30 jaar Dookie, VS festivaldata doorzetten in 2024 naar EU? Ik gok een festivalrun...
Rammstein, zouden sterk gerucht zijn voor Download UK. Daarnaast een gerucht dat er een run met festival gigs zou kunnen komen.
Bring Me The Horizon, duiken wel op nu hier en daar, maar de vraag is of dit een Pinkpop headliner of een Noord aflsuiter is.
Foo Fighters, staan 22-06 in Londen,met een gat van 2 dagen tot Cardiff. Het is onduidelijk of ze festivaldagen gaan inplannen die aansluiten op de stadion shows in UK. Als de festival data niet aansluitende data zijn, was Pinkpop al lang uitgesloten. Geen Pinkpop in 2024 lijkt het te zijn.
Aerosmith, touren door in 2024 voorlopig alleen Amerikaanse data, na de laatste cancel verwacht van terug boeken van de gigs.
Bruno Mars, trekt de tour door in 2024, Amerika en Isreal eind 2023 en begin 2024 een run aan gigs in Tokyo al bevestigd.
Bon Jovi, komt een tour van in 2024 door gitarist Phil X bevestigd, maar imo onwaarschijnlijk voor festivals, wie weet?
Queen, trekken de tour door in 2024, Japan in februari 2024 al aangekondigd
Iron Maiden, hiervan is bekend dat de manager heeft gezegd dat ze doortouren in 2024, ook sterk gerucht Download UK.
Avenged Sevenfold, naast Rammstein en Iron Maiden sterk gerucht voor Download UK. Een jaar uitgestelde tour word verwacht! De vraag is of dit een Pinkpop headliner of een Noord aflsuiter is.
Post Malone, nieuw album, ik neem aan een tour en zou op de Pinkpop 2020 editie staan?Je kan verwachten dat de huidige tour door gezet gaat worden.
Springsteen, geruchten over shows, maar je weet nooit wat er nog bij geprikt kan worden? In ieder geval in 2024 in augustus zoals dit jaar weer VS data.
Rolling Stones, nieuw album en tour min of meer aangekondigd dat die gaat komen

nog vage geruchten:
Muse, verwacht ik dat de wereld tour minstens door trekt in Zuid Amerika, wellicht ook EU?
Pearl Jam nieuw album in 2024, is natuurlijk wachten op een tour.
Maneskin, verwacht ik wel op festivals op hoge spots.
Mumford & Sons zouden imo EU kunnen doen aankomende zomer.
The Killers met nieuw werk, zie wel een tour ontstaan.
AC/DC, het gerucht blijft hangen dat ze eindelijk touren in 2024, oa gerucht uit Spanje?
Oasis, reunie wordt wel eens hardop genoemd in 1 adem met Glastonbury, of is dat een in leven gehoude wens van de bezoekers?
Dua Lipa, ook veel genoemde naam voor oa Glastonbury.
Rihanna, idem bij de geruchten voor Glastonbury, maar dan laat ik het voorlopig bij de Glasto geruchten.
U2, er was ooit een gerucht over een geplande tour met outdoor gigs na de Las Vegas shows wellicht?
Billie Eilish werd als 1 van de namen genoemd als wens voor Pinkpop (evenals Muse en Foo Fighters), maar nog geen concrete aanwijzing van tour in 2024?
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ik verwacht de headliners uit het volgende rijtje:

Greenday
Ed Sheeran
Dua Lipa
Muse
Mumford
Post Malone
The Weeknd
Bruno Mars
Pearl Jam

We gaan het zien.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Voor wat het waard is natuurlijk... Maar die tour moet toch een keer worden aangekondigd natuurlijk. Geen idee of PP een optie is.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
399
213
Ik verwacht de headliners uit het volgende rijtje:

Greenday
Ed Sheeran
Dua Lipa
Muse
Mumford
Post Malone
The Weeknd
Bruno Mars
Pearl Jam

We gaan het zien.....
Ik gok dat de eerste 2 wel zullen kloppen... dan hoop ik zelf verder op Bruno Mars, maar ik weet niet hoe reëel dat is.

Stomme vraag, maar is Dua Lipa headliner materiaal? zelfde heb ik bij The Weeknd en Post Malone overigens... maar dat is denk ik meer persoonlijk
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
433
204
Blink 182 was uitgesloten toch?.... Nieuwe album is net gedropt... Straks eens ff luisteren
Yes. Die staan van half juni tot half augustus in de VS. Eind augustus pas weer in Europa. Waarschijnlijk doen die alleen Reading/Leeds + handvol (inhaal) UK shows
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
451
730
Ik gok dat de eerste 2 wel zullen kloppen... dan hoop ik zelf verder op Bruno Mars, maar ik weet niet hoe reëel dat is.

Stomme vraag, maar is Dua Lipa headliner materiaal? zelfde heb ik bij The Weeknd en Post Malone overigens... maar dat is denk ik meer persoonlijk
van The Weeknd kan ik bevestigen dat het absoluut headliner waardig. Die afgelopen tour is echt next level wat productie/show betreft. Hij zingt ook echt ijzersterk live.

Van Dua Lipa verwacht ik hetzelfde, maar zelf geen show meegemaakt
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.689
volgende week veel festivalnieuws...
Roskilde geeft aan te komen dindsag. dan krijgen we Rock am Ring en Rock im Park donderdag met Greenfield en vrijdag NovaRock.
Ik kan me niet voorstellen dat het alleen maar Green Day is dat volgende week met een tour komt, tussen de festival headliners?
Roskilde komt kennelijk met Foo Fighters:

 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Op efestivals wordt gemeld. Springsteen tour aankondiging komende dinsdag en hij zou op Glastonbury staan.
zou het?
was toch voorheen geen gerucht toch?
he, maar Roskilde kondigd toch ook dinsdag aan... (ja, Foo's gerucht idd, zie post Processierups)

het zal toch niet dat Springsteen een festival tour in EU gaat doen he :oops:
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Want? Zal eerder afhangen met welke namen ze komen. Of dat dan deze maand is of over een aantal weken.
Ik bedoel meer, dan verkopen ze niet nu gelijk bij de start verkoop uit. Ze zullen toch al met iets moeten komen voor ze de verkoop in gaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken