Pinkpop 2024

Ja dat klopt!
En het is wel vaker voor gekomen dat een act op pinkpop als ‘sub’ staat en een jaar later als headliner op een ander festival (editors, twod) maar we gaan zien.
Laat die namen maar komen.

Wat denken we trouwens van de ticketprijzen? Die gaan uiteraard weer stijgen
Zal wel weer 10 tot 15 euro duurder worden voor dagkaart… en dan ook nog die belachelijke munt prijzen.

Iemand trouwens een idee hoe lang die actie van Gigit nog loopt, ze zijn al vanaf 25 augustus reclame aan maken dat je tickets kan winnen voor pinkpop 2024 en dit is al 6x ‘opnieuw’ gepost op de pinkpop fb.
Ik kan er zelf geen voorwaarde van vinden tot wanneer deze actie loopt 🙈

Normaal gesproken wel ja mja The War on Drugs hadden we ook niet verwacht en die kan je met gemak ook op dat soort festivals laten headlinen 😛
Ik heb geen enkel gevoel dat het een goed idee zou zijn als the National als sub op Pinkpop zou staan.
De vergelijking met TWOD gaat volgens mij niet helemaal op. Die stonden in 2022 al in Ziggo en waren dat jaar ook al headliner op DTRH. Voor 2023 was de keuze voor Mojo om ze als sub neer te zetten op Pinkpop dus best logisch. The National is al sinds 2018 geen headliner meer geweest in Nederland, dus dat wordt echt tijd.

Verder is een optreden van the National meer afhankelijk van de context. Zet TWOD als headliner op DTRH of als sub op de Alpha of op Pinkpop en ze zullen ongeveer eenzelfde set spelen, die ook op alle drie die festivals (en overigens ook op BKS) goed past. Bij the National (of eigenlijk vooral: bij Matt Berninger) gaat dat zo niet werken. Een vol veld met dedicated publiek zorgt echt voor een andere sfeer en meteen ook voor een andere Matt dan wanneer hij mag aankijken tegen een veld met niet echt geïnteresseerde Ed Sheeran-fans.

Dat was misschien anders geweest met het 'oude' gedraaide noordpodium, waar Arcade Fire in 2014 in de stromende regen hun eigen wereldje wisten te maken, maar met de huidige podiumindeling zie ik het met the National als sub echt niet werken.

Graag naar DTRH of BKS dus!

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkel gevoel dat het een goed idee zou zijn als the National als sub op Pinkpop zou staan.
De vergelijking met TWOD gaat volgens mij niet helemaal op. Die stonden in 2022 al in Ziggo en waren dat jaar ook al headliner op DTRH. Voor 2023 was de keuze voor Mojo om ze als sub neer te zetten op Pinkpop dus best logisch. The National is al sinds 2018 geen headliner meer geweest in Nederland, dus dat wordt echt tijd.

Verder is een optreden van the National meer afhankelijk van de context. Zet TWOD als headliner op DTRH of als sub op de Alpha of op Pinkpop en ze zullen ongeveer eenzelfde set spelen, die ook op alle drie die festivals (en overigens ook op BKS) goed past. Bij the National (of eigenlijk vooral: bij Matt Berninger) gaat dat zo niet werken. Een vol veld met dedicated publiek zorgt echt voor een andere sfeer en meteen ook voor een andere Matt dan wanneer hij mag aankijken tegen een veld met niet echt geïnteresseerde Ed Sheeran-fans.

Dat was misschien anders geweest met het 'oude' gedraaide noordpodium, waar Arcade Fire in 2014 in de stromende regen hun eigen wereldje wisten te maken, maar met de huidige podiumindeling zie ik het met the National als sub echt niet werken.

Graag naar DTRH of BKS dus!
Ik denk idd dat het in de oude opstelling nog wel had kunnen werken ja! Met de stages naar elkaar, zou het helaas een flinke mismatch zijn.

Mad Cool gaat in 2024 weer naar 4 dagen. Wellicht een teken dat er genoeg headliners touren in juni/juli?
Dat kan. Misschien lagen alle headliners al vast en kwam er op het laatst nog een optie bij waardoor ze er een extra dag aan konden koppelen....

Mad Cool gaat in 2024 weer naar 4 dagen. Wellicht een teken dat er genoeg headliners touren in juni/juli?
zou dat de zelfde headliner zijn als NovaRock (ook 4 dagen aangekondigd)... daar ga ik dan weer niet van uit, liggen qua headliners vaak uit elkaar?

betreffende Green Day?

"send out an s.o,s, it's getting serious"
"next show announcing wednesday"

stiekeme hints?

(overigens zijn de When We Were Young festival shows aankomend weekend...)

1697609264401.png

Leuk hoor Dennis dat hypen voor Greenday 👍Die komen denk ik geregeld met een post op Facebook/instagram tot de 24e. Tegen die tijd hebben we een karrevracht aan hints. Nog een weekje geduld.....

• On fire
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en elo
Het wordt echt tijd voor de eerste headliner!!!
Mr Bean Reaction GIF

zou dat de zelfde headliner zijn als NovaRock (ook 4 dagen aangekondigd)... daar ga ik dan weer niet van uit, liggen qua headliners vaak uit elkaar?
Denk het ook niet. Ik bedoel het meer vanuit een breder perspectief. Er schijnen dus meer headliners beschikbaar te zijn volgend jaar zomer

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread