Pinkpop 2024

ik denk idd ook dat Pinkpop niet afhankelijk is van de RaR/RiP of NovaRock namen (of specifiek headliners)

dus Pinkpop kan idd (zoals mattman zegt) vooraf al met een headliner komen, uit de Pop-hoek bijvoorbeeld.
de gedeelde headliner met RaR/RiP of NovaRock, kan imo heel goed Green Day zijn imo, lijkt mij aannemelijk tenminste

• Leuk
Waarderingen: b_lars, PJ en mattman
je kan je natuurlijk ook afvragen, of Green Day de 'superact' is waar NovaRock op gewacht heeft om 4 dagen aan te kondigen?
dat is precies wat Ewald Tatar (organisator NovaRock en Oostenrijkse boeker) aangegeven heeft over de 4de dag in interview afgelopen juni.

ÖSTERREICH: Wie schwer ist es dafür 6 bis 8 Headliner zu bekommen?

Tatar: Es wird immer schwerer. Das ist mitunter auch der Grund warum wir für 2024 vorerst mal nur drei Tagen angekündigt haben. Sollt sich der der Super-Act für einen vierten Tag ergeben dann werden wir versuchen einen vierten Tag zu buchen. Es ist immer besser einen Tag anzuhängen, als einen zu kürzen.

OOSTENRIJK: Hoe moeilijk is het om zes tot acht headliners te krijgen?

Tatar: Het wordt steeds moeilijker. Dit is mede de reden dat we in eerste instantie slechts drie dagen voor 2024 hebben aangekondigd. Mocht de superact zich voor een vierde dag voordoen dan proberen wij een vierde dag te boeken. Het is altijd beter om een dag toe te voegen dan om er één in te korten.

je kan je natuurlijk ook afvragen, of Green Day de 'superact' is waar NovaRock op gewacht heeft om 4 dagen aan te kondigen?
dat is precies wat Ewald Tatar (organisator NovaRock en Oostenrijkse boeker) aangegeven heeft over de 4de dag in interview afgelopen juni.
Bij superact denk ik aan de grote der aarde zoals een U2 Coldplay RS Springsteen Taylor Swift AC/DC. Dan denk ik niet aan Greenday. Vraag is ook of die vierde dag ook een volledig dagprogramma krijgt....

Bij superact denk ik aan de grote der aarde zoals een U2 Coldplay RS Springsteen Taylor Swift AC/DC. Dan denk ik niet aan Greenday. Vraag is ook of die vierde dag ook een volledig dagprogramma krijgt....
denk dat hier veel te veel gewicht wordt gehangen aan die vierde dag. Als ze daarvoor een geschikte naam hebben, dan is dat voldoende. Dat hoeft echt geen superact uit de bovencategorie te zijn. Green Day klinkt niet onlogisch. Populaire naam, veel hitjes.

denk dat hier veel te veel gewicht wordt gehangen aan die vierde dag. Als ze daarvoor een geschikte naam hebben, dan is dat voldoende. Dat hoeft echt geen superact uit de bovencategorie te zijn. Green Day klinkt niet onlogisch. Populaire naam, veel hitjes.
Zal het ook wel zijn... Green Day

Al zie ik dat (in eerste instantie) niet als een "supergroep" waar de organisator/boeker op doelt...
Ik heb heel lang de gedachte gehad dat hij op Rammstein doelde, ik durf niet eens aan een act als AC/DC te denken (spelen toch geen festivals)
Of, moet een EU tour komen van SOAD of RATM waar NovaRock misschien achteraan heeft gezeten, maar of dat een reeel idee is?
Kijkend naar de lineup van NovaRock elk jaar, denk ik dat qua headliners Green Day wellicht het formaat headliner is dat voor NovaRock al in de bovencatagorie zit.

( btw, misschien ook even vermelden Foo Fighters en Metallica zijn tourtechnisch uitgesloten voor NovaRock, vallen ook wel in de bovencatagorie van NovaRock )

Zou PP een extra dag toevoegen vanwege Greenday. Denk het niet toch? Al heb ik geen idee hoe groot Greenday is voor een festival al Novarock..

Zou PP een extra dag toevoegen vanwege Greenday. Denk het niet toch? Al heb ik geen idee hoe groot Greenday is voor een festival al Novarock..
Ik denk eerder dat PP nog een dikke co-head kan gebruiken op een dag met Green Day...

ja, nu al benieuwd of ze iets oer saai (imo) dan Noord laten afsluiten of iets wat totaal in het genre straatje van Green Day hangt...
Dus alles wat buiten het genre straatje valt van Green Day is oersaai?:unsure:
Ik zit zelf niet echt te wachten op een Green Day. Vind de muziek wel erg fijn, maar live weten ze mij nooit helemaal in te pakken.

ik heb t net omgedraaid.
muziek is niet echt top.
maar live vind ik wel een topshow

probleem is alleen , als je greenday al 2x gezien hebt, dan heb je t ook wel gezien

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Vond dat Pinkpop dat afgelopen editie echt geweldig deed met P!nk + Editors en Robbie Williams + QOTSA.
Alleen hopen dat ze beetje consequent zijn. Dus prima als, ik noem maar een popartiest, Angèle Noord afsluit op de dag van Green Day. Maar zet dan op de Ed Sheeran dag iets als Blink-182 neer en niet dan ook weer een popact.

• Leuk
Waarderingen: zero en elo

Users who are viewing this thread