Pinkpop 2023

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
106
117
Heb echt genoten van Pinkpop dit jaar. Maar helaas vielen een hoop artiesten waar ik voor kwam enorm tegen.
Black keys vond ik veel te tam. Jaren op gewacht maar viel tegen. Robbie Williams, mee opgegroeid door mijn ouders, had z'n dag niet. Lumineers viel ik van in slaap.....

Mijn top 3:
- Machine Gun Kelly
- Editors
- ...? Pink? wat ik er van meegekregen heb

Helaas voor mij persoonlijk qua optredens een van de mindere jaren.
Kwa organisatie weer een van de betere!

Hoogtepunten organisatie:

- Toiletten, nooit een rij en relatief schoon!
- Nooit langer dan een minuut in de rij gestaan voor water
- Geluid, geluid was echt prima. Vooral in vergelijking met Bruce Springsteen de zondag daarvoor. Enige minpuntje was dat vanaf de rechter zijkanten het wel erg directioneel was.
- Brand bierlokaal! mag elk jaar blijven staan. Pinkpop NEIPA was ook heerlijk!
- Cup-to-Cup hield het veld goed schoon!

Cons:
- De voorvakken waren vaak nog erg leeg, vooral bij Noord maar je kwam er niet meer in net voor een optreden. Dit terwijl daar achter alles vol stond. Lijkt me ook gek zicht voor de artiest.
 
  • Leuk
Waarderingen: jeroenm

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Heb echt genoten van Pinkpop dit jaar. Maar helaas vielen een hoop artiesten waar ik voor kwam enorm tegen.
Black keys vond ik veel te tam. Jaren op gewacht maar viel tegen. Robbie Williams, mee opgegroeid door mijn ouders, had z'n dag niet. Lumineers viel ik van in slaap.....

Mijn top 3:
- Machine Gun Kelly
- Editors
- ...? Pink? wat ik er van meegekregen heb

Helaas voor mij persoonlijk qua optredens een van de mindere jaren.
Kwa organisatie weer een van de betere!

Hoogtepunten organisatie:

- Toiletten, nooit een rij en relatief schoon!
- Nooit langer dan een minuut in de rij gestaan voor water
- Geluid, geluid was echt prima. Vooral in vergelijking met Bruce Springsteen de zondag daarvoor. Enige minpuntje was dat vanaf de rechter zijkanten het wel erg directioneel was.
- Brand bierlokaal! mag elk jaar blijven staan. Pinkpop NEIPA was ook heerlijk!
- Cup-to-Cup hield het veld goed schoon!

Cons:
- De voorvakken waren vaak nog erg leeg, vooral bij Noord maar je kwam er niet meer in net voor een optreden. Dit terwijl daar achter alles vol stond. Lijkt me ook gek zicht voor de artiest.
Je komt niet eens tot een Top 3 over 3 dagen, ai?
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
Ik ben zelf nooit op Graspop geweest, dus ik weet niet precies in hoeverre het daar aan toe gaat met kleedjes, doorstroom en dergelijk. Ik bekijk de plattegrond en vergelijk het met Pinkpop. Wat mij opvalt is dat in de buurt van de noord en zuid podia geen kraampjes zijn, in ieder geval er niet naast. Toiletten zijn ook dichterbij de twee hoofdpodia en dat mis ik eigenlijk ook wel op Pinkpop waar je vanaf het Zuid-podium eerst naar Stage 4 of Tent moet om naar het toilet te kunnen. Als je links van Zuid staat heb je nog enigszins geluk, maar rechts zag ik niet waar de toiletten waren

Misschien is het de oplossing voor Pinkpop om het Zuid-podium te verplaatsen waar de tent staat en natuurlijk omdraaien, deze een beetje naar links of rechts schuiven en daarnaast het Noord-podium. Haal de kraampjes daar weg, en dan zou je ruimte kunnen hebben om daar twee podia te zetten. De tent stage gaat dan naar de plek waar nu het hoofdpodium staat en daarom heen de kraampjes. Ik denk dat je dan wel een iets betere doorstroom hebt en dat mensen die wisselen van stage 4 naar tent of andersom makkelijker doorkunnen, en zo ook misschien iets sneller bij Noord- en/of Zuid zijn. Het stuk backstage hoeft niet te veranderen lijkt me. Dan heeft men ook minder last van de mensen die op de grond zitten de gehele dag.

Edit: Ik zag op de plattegrond dat ook aan de rechterkant van Zuid-Podium een toilet moest zijn. Moet zeggen dat ik deze door het Brandbierlokaal niet gezien heb.
 
Laatst bewerkt:

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
106
117
Dat zeg ik niet! Vooral benieuwd welke acts dan met name tegenvielen?
- Robbie Williams, door de nostalgische waarde daarvoor QOTSA gemist. Waar ik spijt van heb
- The Black Keys. Veel te statig. Goede nummers, maar had net zo goed spotify kunnen luisteren
- The Lumineers. Was vooral geïrriteerd door het irritantie dronken groepje die aan het schreeuwen waren, iedereen aan het vragen waren of ze cocaine wilde. Maar ook de set was erg saai. Heb ze ooit op Sziget gezien en was toen echt een verassing.
-One Republic, niet echt een must-see voor mij, maar vond de narcistische trekjes van de leadzanger nogal irritant. Even half je optreden verspillen om te laten zien hoeveel je voor andere muzikanten gedaan hebt. Wat een *** band.

Dan nog het lijstje met prima, maar zeker niet memorabel. (wat ik hiervan wel verwacht had)
- TWOD
- Hollywood Vampires
- RHCP, prima set, maar soms waren de lange improv sessies wat te langdradig voor mij. Muzikaal wel sterk hoor! Misschien iets te veel meegesleept in de zachte pop dit weekend (met tegenzin)
- Tash Sultana. Super muzikaal mens! zat goed in elkaar. Maar ook wat langdradig.
- Goldband, Tja, wat verwacht je. Mijn vriendin keek er naar uit, maar wilde toch wat gaan eten na éen nummer.
- DMA's, Goeie band! maar nog nooit zo'n leeg veld gezien tijdens een optreden. Hadden ze lekker in de tent mogen zetten

Ben normaal echt niet een azijnzeiker, maar veel viel voor mij in de categorie underwhelming.
Ligt natuurlijk allemaal niet per se aan de acts, maar ook aan mij.
Hopen op wat meer opzwepende rock muziek volgend jaar!
 

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Ja klopt camping a! De andere zijn te ver lopen vind ik. Camping a is zo te lopen vanaf het terrein.

Verder was het eten op Pinkpop zelf ook heerlijk! Pff… veel beter dan vorig jaar leek het wel? Aanrader vanuit mijn kant is toch echt de fish en chips die in de kalm aan baan stond! Heerlijk! Weedburger was trouwens ook lekker 😉 op aanraden van jullie toch maar geprobeerd
Mag je zomaar een andere camping op? Dus als je op B staat, mag je dan camping A op?
Ze checken toch aan welke arm je polsbandje zit?
Mocht het wel kunnen, wel een prima tip! Scheelt best geld. Sommige dingen zijn echt belachelijk duur.

En ik mis eigenlijk het eenvoudige aanbod. Gewoon een bolletje met kaas o.i.d. Maar het moet kennelijk allemaal fancy zijn tegenwoordig.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Vrijdag liep iets anders dan gepland.
Bij aankomst op het terrein voelde ik mij al niet zo heel erg goed. Ook vaak genoeg op het veld even mijn ogen gesloten en geprobeerd om in elk geval wel iets van de muziek op te pikken.

Wat we wel gezien hebben.

The haunted youth
The Hu
The ware on drugs
Editors
Stukje pink (halverwege toch maar besloten om naar huis te gaan, in de hoop dat wij ons beiden de zaterdag en zondag beter zouden voelen ipv het laat te maken en dan de rest van het weekend lamlendig te zijn).

Zaterdag
Onderandere
Dewolf
Xavier Rudd
Hot Milk
Rondé
Hollywood vampires
Queens of the stone age
Robbie Williams.

En de zondag

Donnie
DMA's (had wel iets meer opkomst verwacht, misschien beter kunnen wisselen met orange skyline)
Orange skyline
Tash Sultana
Het begin van Brutus (die wilde ik graag zien) en het einde van Goldband (want die wilde mijn vriend graag zien).
The Lathums
Onerepublic
Warpaint & machine gun Kelly deels meegekregen ivm eten.
RHCP.

Ik heb gewoon genoten van wat ik gehoord en gezien heb.
paar puntjes misschien.
zoals hier boven al genoemd, hadden ze beter orange skyline op de spot van de DMA's kunnen zetten en de DMA's op stage 4. Bij pink was het geluid soms echt bagger, en Robbie ondanks dat zijn humor wel leuk was, had hij er veel meer uit kunnen halen meer nummers kunnen doen en minder lullen.
verder heb ik gewoon overal genoten ja zelfs bij Xavier Rudd lekker in de zon met een cocktail. En ook bij Donnie was het een groot feest.
wie mij het meest verbaasde was denk ik wel Tash Sultana wow wat die vrouw allemaal kan (be)spelen .
de RHCP kwam voorafgaand aan pp veel kritiek over, maar ik vond ze eigenlijk echt wel lekker/goed spelen.

paar puntjes misschien op het terrein, echt te weinig schaduwplekken ( het zit gewoon snel vol. Jammer dat het speciaal gebrouwen pp bier de Neipa al binnen een dag uitverkocht was ( hoop voor de andere die deze wel konden proeven, dat het smaakte).
en ik vond kalm aan baan minder.

Nogmaals ik heb overal wel genoten eigenlijk. Dus wie staken er boven uit.
Waar ik denk dat ik het meeste van genoten heb.

- RHCP
- Tash Sultana
- Hollywood vampires.
Maar ook toch wel bij Donnie, hij is zeker niet de beste, maar een feestje was het zeker wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Over de nummer 1 zijn we het allen dus een keer eens, mooi zo. Maar The Script op 8 doet me toch echt zeer. De zorgkosten zullen namelijk weer gaan stijgen, aangezien al die mensen die daarop 'gestemd' hebben een grondig onderzoek bij een audioloog verdienen.
Als je puur muzikaal er naar kijkt ben ik het met je eens. Maar een optreden is meer dan enkel en alleen muziek. Het is ook show, het is ook interactie met het publiek en het is ook emotie. En om die reden heb ik The Script in mijn top 3 staan. Net zoals ik vorig jaar Joost in mijn top 3 had staan. Zoals ik vorig jaar Joost Klein in de top-3 had staan. Kun je muzikaal ook wel het een en ander op aanmerken, maar wat een memorabele show was dat.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Mag je zomaar een andere camping op? Dus als je op B staat, mag je dan camping A op?
Ze checken toch aan welke arm je polsbandje zit?
Mocht het wel kunnen, wel een prima tip! Scheelt best geld. Sommige dingen zijn echt belachelijk duur.

En ik mis eigenlijk het eenvoudige aanbod. Gewoon een bolletje met kaas o.i.d. Maar het moet kennelijk allemaal fancy zijn tegenwoordig.
Tuurlijk! Ik sliep niet eens op de camping. Je kunt gewoon de camping op met weekend bandje.

Ze hadden er broodjes gezond, broodje kaas, heerlijke wafel met aardbeien , kebab schotel echt een aanrader
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Pinkpop, och och....hoe heeft het toch tot dit kunnen komen? TikTok artiesten, vergane glorie, Nederlandse Tros artiesten, en een handjevol goede acts (Warpaint, Brutus) die voor een lege tent staan te spelen. Gaat dit ooit nog goed komen? Gelukkig zijn er veel alternatieven qua festivals. Maar Pinkpop is toch wel flink afgegleden zeg. Ja, er waren goede optredens (War on Drugs, Queens, Haunted Youth) maar je moet je dan wel door een drek van middelmatigheid heen ploegen. Goldband, The Script, Nielson, Donnie, One Direction.....kom op zeg. Ook een Machine Gun Kelly wordt door veel mede artiesten uitgekotst. Een poser. Tel daar het Limburgse ons kent ons publiek erbij op en je hebt een festival om te mijden.
 
Laatst bewerkt:

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
567
364
Hier een kort verslagje van mij!

Vrijdagochtend samen met mijn maatje waar ik logeer ging een dagje gezellig mee. Pinkpop voelt toch elk jaar weer als een tweede thuis voor mij. Het was warm maar nog prima te doen zeker na wat we vorig jaar hebben meegemaakt. Even lekker rustig inkomen met MADOUX om even een rondje te lopen wat er allemaal is kwa eten-drinken en de indeling! FRENNA DELUXE was vreselijk maar geen ontkomen aan zelfs niet als je bij de kalmaan baan zat aangezien ze daar schermen hebben geplaatst zodat niemand iets van South stage hoeft te missen! Na dit debacle weer richting veld voor PICTURE THIS! Wel aardig maar niet meer dan dat. Mijn maatje wilde graag ELLIE GOULDING maar vond het maar zozo. Paar keer de hits meegezongen maar het optreden zelf ging als een nachtkaars uit. Tijd voor wat hardere werk van ELECTRIC CALLBOY. Vond ze prima en met lekker veel humor gebracht. Voor ons daarna een mooi moment om wat te gaan eten bij de tent. Heerlijk rustig daarzo als er een mainstage acts bezig is waar je zelf niks mee hebt. Op het gras naar THE LUMINEERS gekeken en deden het prima. niks mis mee. THE WAR ON DRUGS stond op mijn must see lijstje en ze stelden ook zeker niet teleur! Ik wil ze de volgende keer zeker in een zaal show gaan meemaken. Vervolgens naar voren voor een plekje in het voorvak voor P!nk. Wat een rasartieste. Vindt dit gewoon voor Pinkpop prima passen ondanks alle poespas die erbij komt kijken. Hoogtepunt van deze dag!

Zaterdag beginnen met DEWOLFF. Wat zijn deze gasten muzikaal gegroeid zeg! Over een paar jaar South stage dat verdienen ze wel! Daarna rustig even wezen lunchen om daarna richting veld te gaan voor DADI FREYR. Leuke spontane gast en de muziek was zeker niet verkeerd! Heerlijk gedanst. Vervolgens een korte festi meeting. Leuk om weer een paar bekende weer eens gezien te hebben en een paar nieuwe gezichten :) Volgend jaar weer! Hoe gezellig ook ik wilde heel graag SONS bekijken en vond ze erg goed! Jammer dat ze maar 45 min speelde. Doordat Disturbed helaas niet doorging en Ramkot vorig jaar al gezien had ben ik maar gelijk richting voorvak gegaan voor THE HOLLYWOOD VAMPIRES. Beter dan ik had verwacht en spelen ze ook nog eens 1 van mijn favo nummers van Bowie! Ik had veel verwacht van THE BLACK KEYS maar op een 1 of andere manier viel het mij tegen. Toen maar halverwege de set maar gaan eten! Aangezien ik niks heb met The Script ben ik maar voor de gein eens naar de STILLE JAN gegaan! Nou hier heb ik mij kostelijk vermaakt :D Wist gelijk al dat ik dit de zondag weer ging doen op een verveel moment! Toen kwam voor de allergrooste Clash van dit weekend maar uiteindelijk toch maar gekozen voor GO_A. Geen moment spijt van gehad want dit was met afstand de beste act die ik dit weekend heb gezien!!1 groot feest van begin tot het einde!! Hierna nog een klein stukje QOTSA kunnen zien maar kan er weinig over oordelen aangezien het nog maar twee liedjes waren die ze speelde maar van wat ik las waren ze 1 van de beste dit weekend! Misschien toch maar kaartje aanschaffen voor hun ziggo show. Toen tijd voor de afsluiter ROBBIE WILLIAMS. Veel van verwacht helaas niet altijd waargemaakt. De verhaaltjes waren leuk maar kon ie beter gebruiken om extra nummers te spelen!

Zondag begin ik al te merken dat ik ook niet de jongste meer ben :p Spierpijn van hier tot tokio maar goed we gaan gewoon door! Wakker worden met DONNIE! Totaal niet mijn muziek maar toch heeft hij het leuk gebracht! Complimenten. DMA's deden het meer dan prima maar jammer van het lege veld! Ze verdienen meer. Laatste keer naar stage 4 voor de ORANGE SKYLINE. Ze speelde gelukkig veel van hun laatste CD die beter tot hun recht komen dan hun oudere werk. Prima optreden. Di-rect heb ik inmiddels wel vaker gezien dus ging ik weer op de dansvloer bij de STILLE JAN om daarna richting tent te gaan voor I PREVAIL! Heerlijke recht toe rechtaan metal niks mis mee. Tip van de dag: als je niks hebt met 1 van de mainstage acts in dit geval was het voor mij Goldband ga lekker eten/drinken of relaxen bij de tent! Heerlijk rustig ;) Op het veld was het weer inmiddels aardig druk als TOM ODELL is begonnen aan zijn set. Heerlijk vermaakt. ONE REPUPLIC vond ik juist weer tegenvallen. Hij beloofde ons aan het begin een greatest hits set maar leek eerder op een greatest talk and stretched songs show. Jammer. Tegen de einde had het ook wel weer gezien en liep ik voor de laatste keer richting de tent voor WARPAINT! Hier veel van verwacht maar na een half uurtje vond ik het wel mooi geweest. Het raakte mij niet helaas! Halverwege het veld opgaan stukje MACHINE GUN KELLY meegepikt. Muzikaal klonk het nog best aardig maar dat was het dan ook wel! RHCP zijn inmiddels dan wel de 60 gepasseert toch stond hun nog als een huis!! Mooie afsluiting van deze mooie Pinkpop weekend weer! 1 van de betere als je het mij vraagt!

Mijn Top3:
1. Go_a
2. P!nk
3. RHCP

- Waterpunten en Toiletten geen lange wachtrijen net als bij de bars
- Het Eten bij de kalmaanbaan was heerlijk

Hoe willen ze in de toekomst in godsnaam 80.000 man op het veld krijgen? Niet doen wordt veels te druk! vindt 70.000 al teveel!

Tot volgend jaar :)
 

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
64
52
,inn subjectieve mening is dat PP helaas te veel geworden is tot een festival van supermarkt muziek, tiktak en Las Vegas acts. Je moest heel goed je best doen om een act te vinden die schuurde, die anders was, die urgent was, jammer.Denk dat de horeca omzet veel lager was dan normal gezien de samenstelling van he publiek, tieners en families zijn toch anders qua consumptie, nergens ook lange rijen. Als dat doorgaat zal PP het nog meer moeten hebben van kaartverkoop en die prijs gaat dan oom nog stijgen vermoed ik.

Qua hoofdact wordt er gekozen voor een hoge entertainment factor en minder voor muziekla/vocale prestaties(PINK en RW) RHCP hadden een goede dag bewezen dat muziek toch op eerste plaats zou moeten komen

Ik vond de POP te oververtegenwoordigd en inwisselbaar Script/OneRepublic/Ellie Golding noem ze maar op, inwisselbaar
Ook de Nederlandse inbreng was triest Nelson, Donnie etc (WTF) Di-rect was een positieve uitzondering

Mijn top 5 was dit jaar
QOTSA
War on Drugs
Machine Gun Kelly
Hollywood Vampires
DMA's

Ik ben bang dat dit de trend wordt voor de komende editie en dan weet ik niet of ik daar nog bij ga zijn na zoveel jaren PP
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
627
299
De Nederlandse inbreng was zelfs uitstekend. De enige die er naar mijn mening niet thuishoorde was Nielson, maar verder allemaal relevante acts en acts die momenteel erg populair zijn (Goldband, Ronde).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Komt vandaag een collega naar me toe. Ja Pinkpop zo leuk hè!!

Ja The Script en Nielson waren voor mij toch wel echt het hoogtepunt.

Vanmiddag een andere collega. Boh die Robbie Williams was goed he! Niet normaal.

Dus….dit verklaart waarom Pinkpop nog steeds genoeg tickets verkoopt
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ja, dat hoorde ik ook van collega's gisteren en vandaag. Luisteren eigenlijk nooit naar muziek, soms 100%NL en 538. Concerten bezoeken vinden ze maar niks, maar Pinkpop was toch heel erg leuk. Pop On Top was ook leuk. En het Muziekfeest op het plein in Roermond binnenkort lijkt ze ook leuk. Allemaal leuk toch.
Weet je genoeg toch? Pinkpop moet een keuze gaan maken. Gaan ze Werchter achterna of niet…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken