Pinkpop 2023

Jammer dat mensen elkaar niks gunnen, dan blijf ik lekker staan. Beetje zielig als je zo moet denken, ik zou het vervelend vinden als ik iemands beeld continu blokkeer maar goed iedereen is anders. Ik zou iemand lekker voor laten als ik eroverheen kan kijken, waarom niet? Jij kan vooraan staat en je ziet alles, kleine mensen staan vooraan en als ze pech hebben sta jij ervoor en zien ze nog niks daarom het idee om een eerste paar meter voor deze mensen te reserveren. En nee ik hoef er niet te staan maar gun het wel de medemens die wat minder schoppen onder de reet heeft gehad :cool:
Dan blijf je bezig als lang persoon met mensen voor je laten. Ik ben zelf ook niet lang (1.70m), maar als ik ergens goed beeld wil dan ga ik er vroeg heen. Ik zou nooit van mensen verwachten die langer zijn dan mezelf en ergens eerder staan dan ik, om mij voor te laten. Dan had ik maar eerder moeten komen.

Het is wel vervelend als je al ergens staat en vlak voor het concert komt er in 1 keer iemand voor je staan die langer is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Jammer dat mensen elkaar niks gunnen, dan blijf ik lekker staan. Beetje zielig als je zo moet denken, ik zou het vervelend vinden als ik iemands beeld continu blokkeer maar goed iedereen is anders. Ik zou iemand lekker voor laten als ik eroverheen kan kijken, waarom niet? Jij kan vooraan staat en je ziet alles, kleine mensen staan vooraan en als ze pech hebben sta jij ervoor en zien ze nog niks daarom het idee om een eerste paar meter voor deze mensen te reserveren. En nee ik hoef er niet te staan maar gun het wel de medemens die wat minder schoppen onder de reet heeft gehad :cool:
Omdat ik dan altijd helemaal achteraan het veld kan gaan staan. Vanwege mijn lengte ben ik altijd wel een potentieel blokkeerder voor iemand. En ondanks ik vrij groot ben is mijn zicht niet geweldig. Daarom ga ik ook fatsoenlijk op tijd ergens staan zodat ik op dat moment goed sta en ik "probeer" dan echt niemand te hinderen uit goed fatsoen.
Maar het is niet dat ik iedereen maar moet voor laten omdat ik langer ben dan iemand anders (en laat dat schoppen onder de reet krijgen maar achterwegen volgende keer....)

Zo dat was Pinkpop nummertje 8 voor mij! Heerlijke dagen gehad waar indd de popmuziek wel erg de boventoon voerde. Zelf het meest genoten van The War on Drugs, Brutus en QOTSA. En P!nk heeft mij enorm verbaasd, echt een geniale popshow.. wat een energie!

Nu het tweede jaar in de nieuwe opstelling qua stages, doe mij toch maar de omgedraaide North Stage. Ik vind zelf het veld er erg druk door geworden en heb het idee dat de 'Dutch Disease' er door is toegenomen. Ja, je kunt je omdraaien voor de volgende act, dat is handig, maar ik merk echt dat het halve veld uren op dezelfde plek blijft liggen en dat sommigen geen idee hebben wie er optreden. Misschien toch maar eens gaan nadenken over Rock Werchter!
Ik vind net de omgedraaide versie echt wel leuk. Voor mij echt een meerwaarde. Als je meerdere optredens na mekaar wilt zien, kan je alles van begin tot einde bekijken en beluisteren. Bij het einde van het ene optreden, wandel je naar het andere, neemt onderweg iets om te eten en / of drinken en je moet echt niets missen. Dit is de reden waarom ik weinig in de tent zie omdat je dan een stuk van het vorige en het volgende moet missen. Meningen verschillen dus.

Hoe was nova twins?
Van een afstandje gehoord en gezien, maar klonk best aardig. En het publiek was ook enthousiast.

Jij bent ook degene die voor het eerst naar Pinkpop bent geweest en normaal naar Werchter gaat toch?

Ik zit mede door de toch wat tegenvallende editie (sfeer, timetable en terrein) te overwegen om volgend jaar een kijkje te nemen op rock werchter. Wat vond jij qua totaal pakket het leukste festival van de twee en wat vond je de plus en minpunten van Pinkpop ten opzichte van Werchter?

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: reaper en TBK
ik heb maar 3 acts gezien.
maar volgens mij is mijn top 3 hetzelfde als ik 40 bands had gezien

1 qotsa
2 hollywood vampires
3 sons

Wat vooraf toch een minder pinkpop moest worden aangezien voor de line-up gewoon een stuk minder was als vorig jaar maar nog steeds wel voldoende dacht ik.

Vrijdag wouden we als eerste naar Electric Callboy dus rond half 4 op het terrein dus munten en bier halen om tegen de hekken van het voorvak te staan.
Het was een heerlijke set waar wij direct vanaf minuut een van genoten mijn vriendin die wat door mij in muziek is gekomen maar toch wat meer van pop houd vond het geweldig.
Dan door naar de tent voor The Hu dit was super bijzonder en hebben het hele weekend schik gehad als er dan ook maar iets van een apart geluid was werd er weer gerefereerd naar dat het keelzang van the hu was. Het brengt toch een soort oer mens naar boven en vond het echt leuk om te zien dat ze plezier hadden.
Dan TWOD wat echt super strak en mooi was van een afstandje om daarna door te gaan naar The Editors toch iets waar ik mee opgegroeid ben ze waren heel strak maar miste een beetje interactie
Dan pink aan de bar gevolgd maar dat is gewoon totaal niet mijn ding dus ga ik ook niks over zeggen ieder zijn ding
Zaterdag:
Eerste naar stage 4 met Hot Milk en SONS twee leuk bandjes gezien waar bij hot Milk ik de vrouwelijke zangeres wat minder vond maar de mannelijke wel goed en sons gwn echt strak was.
Dan was de domper van de dag Disturbed de band na QOTSA die ik het meeste naar uitkeek van die dag ging niet door dus even rust pakken en dan Hollywood Vampires die toch me verbaasde had hun niet zo goed verwacht daarna Black Keys die ik echt een typische 6,5 vond wel leuk maar niet meer dan dat
Dan met me vriendin door naar The Script: wat best een prima show was en met die emoties erbij was het toch wat extra. Dan QOTSA: ja wat moet ik hier neerzetten alles is verkeerd wat dit was echt geweldig we waren het er allemaal over eens dat dit de optreden van het weekend was en dat dit een 9.9 was toch iets ruimte voor verbetering overhouden he.
Dan op een afstandje robbie luisteren was best prima.

Zondag:
DMA's in het voorvak waren echt super goed had ze al in 2017 op Vlieland gezien maar vond ze dit keer echt een stuk beter.
DI-RECT: heb ik met me vriendin alleen gekeken maar zijn naar een paar nummers weg gegaan was niet slecht maar wouden even rust en was niet zo goed dat we wouden blijven kijken
I prevail: dat was weer heerlijk beuken gewoon een goeie show waar alles strak was.
Goldband: samen met me broer en vriendin gekeken waar me broer er echt fan van is dus dat was wel mooi en wat was het veld vol voor een middagact niet normaal. Het was leuke show maar muzikaal niet geweldig dus gewoon wat je van goldband verwacht.
The lathums: leuk Brits bandje wat ik wel kan waarderen alleen de groep waar ik mee was niet want die hadden wat anders verwacht dat maakte het toch niet minder.
One republic: wat verder van achter bekeken en dat was echt niet best waar ik bij the script nog wel dingen kon verdragen kon ik dat hierbij niet en waarom die covers speel gewoon eigen werk.
MGK: ja ik was een van de weinige die vooraf al zin had erin ookal was dat gedurft aangezien in zijn rap niet echt leuk vind. Toch het voorvak in en wat was dat lekker gwn een dik uur een goeie show met lekkere gitaren en gwn prima zang en rap perfecte combie en mijn favoriete nummer ook nog gehoord terwijl die amper word gespeeld sid&Nancy
RHCP: net zoals mgk beetje huiverig van wat ik moet verwacht maar dit was een heerlijke afsluiter. Veel hits, goeie solos en zang was prima zeker als je niet te hoge verwachtingen hebt echt een mooie afsluiter van een top weekend en eindelijk een headliner die het voor ons waard was. Dit was een editie wat goed geregeld was en waar we toch ook naar veel mooie muziek geluisterd hebben.
Hopelijk volgend jaar iets beter headliners maar hier kunnen we weer even op teren want dit was gewoon weer top
Tot volgend jaar

Maar dan kunnen mensen als Indiaantje en Timothy dus nooit eens een show van dichtbij het podium en in de meute beleven en lekker achteraan aansluiten, omdat ze toevallig langer zijn dan de meeste anderen? Het is gewoon lastig, zowel voor mensen die veel langer dan gemiddeld, maar ook mensen die veel korter dan gemiddeld zijn bij concerten en festivals. Ik val er met mijn 1.80m een beetje tussenin en heb dus zowel achter hele lange mensen concerten moeten beleven, als zelf weleens onbewust het zicht van anderen staan blokkeren. Hoort er helaas wel een beetje bij en je kunt het nooit zo reguleren dat het voor iedereen 100% fijn is. En zoals ik Timothy en Indiaantje hier een beetje leer kennen op basis van hun posts, lijken het me beiden wel mensen die echt wel even iemand pal achter hen voorlaten als ze merken dat iemands ervaring verziekt wordt omdat diegene nou eenmaal achter een heel lang persoon is beland. Alleen gaan ze niet op voorhand al iedereen die korter is en later aan komt wandelen maar even voorlaten. En terecht.

• Leuk
Waarderingen: DanielNedelko
Dan blijf je bezig als lang persoon met mensen voor je laten. Ik ben zelf ook niet lang (1.70m), maar als ik ergens goed beeld wil dan ga ik er vroeg heen. Ik zou nooit van mensen verwachten die langer zijn dan mezelf en ergens eerder staan dan ik, om mij voor te laten. Dan had ik maar eerder moeten komen.

Omdat ik dan altijd helemaal achteraan het veld kan gaan staan. Vanwege mijn lengte ben ik altijd wel een potentieel blokkeerder voor iemand. En ondanks ik vrij groot ben is mijn zicht niet geweldig. Daarom ga ik ook fatsoenlijk op tijd ergens staan zodat ik op dat moment goed sta en ik "probeer" dan echt niemand te hinderen uit goed fatsoen.
Maar het is niet dat ik iedereen maar moet voor laten omdat ik langer ben dan iemand anders (en laat dat schoppen onder de reet krijgen maar achterwegen volgende keer....)
Overdrijven is ook een kunst, het is vooral als je direct achter iemand staat, als je wat verder achter een langer iemand staat kan je wel links of rechts, er langs kijken. En verder als je ergens een uur staat te wachten zie je vlak voor het begint toch mensen naar voren dringen, ook langere mensen. Daarom dus een paar meter voor de kleinere mensen die graag vooraan willen staan, zeg 5 meter over de hele breedte, dan kan je als langer persoon op 6 meter staan en heb je nog een geweldig zicht. Nogmaals ik heb het over mensen van 1,50 tot 1.70 cm die gewoon niks zien. Wat maken die paar meter dan uit als iedereen dan blij is. Beetje vreemd als lange mensen dan gaan mopperen dat ze achteraan moeten gaan staan of dat ze iedereen voor moeten laten. Niemand zegt dat en dat kan je ook van niemand vragen maar je kan wel rekening met elkaar houden en als een kleine aanpassing iedereen blij maakt zou dat toch fantastisch zijn.

Maar dan kunnen mensen als Indiaantje en Timothy dus nooit eens een show van dichtbij het podium en in de meute beleven en lekker achteraan aansluiten, omdat ze toevallig langer zijn dan de meeste anderen? Het is gewoon lastig, zowel voor mensen die veel langer dan gemiddeld, maar ook mensen die veel korter dan gemiddeld zijn bij concerten en festivals. Ik val er met mijn 1.80m een beetje tussenin en heb dus zowel achter hele lange mensen concerten moeten beleven, als zelf weleens onbewust het zicht van anderen staan blokkeren. Hoort er helaas wel een beetje bij en je kunt het nooit zo reguleren dat het voor iedereen 100% fijn is. En zoals ik Timothy en Indiaantje hier een beetje leer kennen op basis van hun posts, lijken het me beiden wel mensen die echt wel even iemand pal achter hen voorlaten als ze merken dat iemands ervaring verziekt wordt omdat diegene nou eenmaal achter een heel lang persoon is beland. Alleen gaan ze niet op voorhand al iedereen die korter is en later aan komt wandelen maar even voorlaten. En terecht.
Zegt ook niemand!

Overdrijven is ook een kunst, het is vooral als je direct achter iemand staat, als je wat verder achter een langer iemand staat kan je wel links of rechts, er langs kijken. En verder als je ergens een uur staat te wachten zie je vlak voor het begint toch mensen naar voren dringen, ook langere mensen. Daarom dus een paar meter voor de kleinere mensen die graag vooraan willen staan, zeg 5 meter over de hele breedte, dan kan je als langer persoon op 6 meter staan en heb je nog een geweldig zicht. Nogmaals ik heb het over mensen van 1,50 tot 1.70 cm die gewoon niks zien. Wat maken die paar meter dan uit als iedereen dan blij is. Beetje vreemd als lange mensen dan gaan mopperen dat ze achteraan moeten gaan staan of dat ze iedereen voor moeten laten. Niemand zegt dat en dat kan je ook van niemand vragen maar je kan wel rekening met elkaar houden en als een kleine aanpassing iedereen blij maakt zou dat toch fantastisch

oeps sorry voor de mensen kleiner dan 150 cm, moet natuurlijk zijn alle mensen kleiner dan 170 cm of een nader te bepalen lengte.

Overdrijven is ook een kunst, het is vooral als je direct achter iemand staat, als je wat verder achter een langer iemand staat kan je wel links of rechts, er langs kijken. En verder als je ergens een uur staat te wachten zie je vlak voor het begint toch mensen naar voren dringen, ook langere mensen. Daarom dus een paar meter voor de kleinere mensen die graag vooraan willen staan, zeg 5 meter over de hele breedte, dan kan je als langer persoon op 6 meter staan en heb je nog een geweldig zicht. Nogmaals ik heb het over mensen van 1,50 tot 1.70 cm die gewoon niks zien. Wat maken die paar meter dan uit als iedereen dan blij is. Beetje vreemd als lange mensen dan gaan mopperen dat ze achteraan moeten gaan staan of dat ze iedereen voor moeten laten. Niemand zegt dat en dat kan je ook van niemand vragen maar je kan wel rekening met elkaar houden en als een kleine aanpassing iedereen blij maakt zou dat toch fantastisch zijn.
Ik ben 2.12 volgens mijn id bewijs. Geloof me, dan kan je niet een metertje naar achtere gaan zodat iedereen vrolijk en gelukkig is. Zeker niet in een eerste vak of iets dergelijks. Ik sta er gewoon op tijd zodat je links of rechts van me kan staan, maar meer dan op tijd positioneren ga ik echt niet doen. Dan had je maar eerder moeten komen als je 100% zeker wil zijn van goed zicht. Ik vind het nogal vreemd dat kleine mensen met een grote waffel altijd maar denken dat anderen aan hun tekortkomingen moeten aanpassen. Als je ergens zeker van wilt zijn in het leven dan begint het in ieder geval al met op tijd komen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en DanielNedelko
Ik ben 2.12 volgens mijn id bewijs. Geloof me, dan kan je niet een metertje naar achtere gaan zodat iedereen vrolijk en gelukkig is. Zeker niet in een eerste vak of iets dergelijks. Ik sta er gewoon op tijd zodat je links of rechts van me kan staan, maar meer dan op tijd positioneren ga ik echt niet doen. Dan had je maar eerder moeten komen als je 100% zeker wil zijn van goed zicht. Ik vind het nogal vreemd dat kleine mensen met een grote waffel altijd maar denken dat anderen aan hun tekortkomingen moeten aanpassen. Als je ergens zeker van wilt zijn in het leven dan begint het in ieder geval al met op tijd komen.
Je vergeet dat ook de kleintjes zoals ik must-sees hebben en andere bands nog graag willen zien. Heel eerlijk, als ik 8 a 10 bands graag wil zien op een dag, zie ik er uiteindelijk met een beetje pech maar 4 bands terwijl 7 a 8 makkelijk haalbaar is inclusief eten en drinken, omdat ook wij kleintjes mensen zijn die moeten eten en drinken, terwijl we ook nog eens aan een plekje moeten zien te komen waar we wel iets kunnen zien. Dan hoeft het niet perse vooraan in het voorvak te zijn, kan ook op een andere plek zijn waar we goed zicht hebben en genoeg kunnen zien.

Best frappant, ik heb bij Stage 4 gestaan voor Nova Twins, The Big Moon en Hot Milk en geen van alle drie de keren gemerkt dat er veel gepraat werd. Tot zover ik kon zien deed iedereen mee. Vooral Hot Milk spoorde iedereen aan om mee te doen, zeker met op de hurken zitten en omhoog te springen. Met een blik naar achteren bleek ook echt iedereen te zitten om daarna omhoog te springen, op een paar oudere mensen na die rustiger omhoog kwamen dan.
Ik ben zelft totaal niet bij stage 4 geweest, maar ik reageerde op mensen die het ‘een braderie’ noemden. Bij de optredens die ik echt wilde zien stond ik vooraan op pinkpop en heb ik ook niks storends meegemaakt maar juist goeie sfeer. Ik was vorig jaar bij Pop
On Top waar Rondé toen ook speelde: dát was nou een braderie. Bij pinkpop zie je echt dat mensen dik hebben betaald om een artiest te komen zien. Maar iedereen zn mening.

Lang of kort zijn doe je niets aan. Als je ergens op tijd bent voor een goede plek vind ik ook dat je gewoon kan blijven staan en dan zijn de meeste wel bereid om 30 cm naar achteren te gaan of opzij als je met iemand al lang staat te wachten. Ik vind het wel storend voor kleinere mensen naast me die dan al een uur aan het wachten zijn dat er soms tijdens het concert nog even iemand naar voren komt denderen en dan vlak voor die persoon eindigt en dus niks kan zien. Dat vind ik heel naar voor iemand die een uur aan het wachten is

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik vind het wel storend voor kleinere mensen naast me die dan al een uur aan het wachten zijn dat er soms tijdens het concert nog even iemand naar voren komt denderen en dan vlak voor die persoon eindigt en dus niks kan zien.
En dat laatste is dus wat bij mij vaak gebeurd, ik ben 1.58.
Mensen lopen ook altijd vóór (niet achter) mij langs met drank/eten tijdens optredens, miss dat van afstand lijkt of daar niemand staat? Erg storend.

Ik vind het niet nodig dat kleine mensen voorrang zouden moeten krijgen of zo, zou wel fijn als er rekening met elkaar wordt gehouden en dat doen de lange én kleine mensen hier op het forum zéker wel!
Het voordeel van kleine mensen is ook wel dat je nog wat makkelijker naar voren kunt lopen zonder irritant te zijn!

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
Je vergeet dat ook de kleintjes zoals ik must-sees hebben en andere bands nog graag willen zien. Heel eerlijk, als ik 8 a 10 bands graag wil zien op een dag, zie ik er uiteindelijk met een beetje pech maar 4 bands terwijl 7 a 8 makkelijk haalbaar is inclusief eten en drinken, omdat ook wij kleintjes mensen zijn die moeten eten en drinken, terwijl we ook nog eens aan een plekje moeten zien te komen waar we wel iets kunnen zien. Dan hoeft het niet perse vooraan in het voorvak te zijn, kan ook op een andere plek zijn waar we goed zicht hebben en genoeg kunnen zien.
Dat vergeet ik niet, maar dat geld voor mij net zo goed ;). Daarom moet je soms ook gewoon keuzes maken en er is heus wel een kleiner iemand voor je te vinden. Ook voor ons geld hoe verder we naar achter gaan hoe kleiner dat poppetje op het podium wordt ;) en hoe minder je bij de beleving zit.

In mijn ogen is het ook gewoon een beetje een kwestie van rekening houden met elkaar. Als ik (1,80m dus vrij average) een klein persoon achter mij zie staan, houd ik daar rekening mee. Geen enorm groots gebaar ofzo, maar ik check dan even of diegene voor mij wil staan of dat ik een beetje opzij kan.

Gewoon op tijd komen; dat is inderdaad een nette manier om het te doen. Kleinere mensen (ik ben zelf ook niet heel lang) kiezen er dan zelf voor om wel/niet achter je te gaan staan.

Wat irritant is is als je netjes op tijd staat te wachten er dan altijd nog vlak voordat het optreden begint, of als het net begonnen is, een lang iemand pal voor je gaat staan.

Users who are viewing this thread