Rock Werchter 2026

Hallo, een vraagje. Alle tickets zijn dit jaar alleen nog maar digitaal beschikbaar. Nu zijn de combikaartjes na het koppelen aan het cashless account, op dat account zichtbaar. Ofwel: iedereen uit de groep heeft nu toegang tot zijn eigen kaartje.
Maar dan: de campingkaartjes. Ik zie op ticketmaster.be de optie "Transfer Tickets". Krijgt iemand het kaartje dan gemaild? Of moet iedereen een ticketmaster account aanmaken om het kaartje te kunnen zien? (In dat geval geef ik liever aan iedereen mijn inloggegevens.)
Dat laatste. Ze moeten 'm na transfer accepteren in hun eigen ticketmaster account.

Aan iedereen een prachtige editie RW 2026 gewenst. Het gaat prachtig festivalweer worden en voorlopig nog geen annuleringen bij headliners of belangrijke namen op de affiche. Het is wel eens anders geweest.
Mooi dat RW nu ook bijna zal uitverkopen.

Toch zijn er onweerswolken die naar de toekomst over RW zullen hangen. Ik las dat het zusterfestival Down the Rabbit Hole dit jaar veel minder kaarten gaat verkopen dit jaar, zelfs achtduizend minder dan de 50.000 vorig jaar (geen dagtickets). Dat is een forse daling. Vroeg of laat zal dit ook in de komende jaren wel ook zijn impact hebben op de capaciteit van RW.

Extract uit artikel festileaks:
'Down The Rabbit Hole 2026 is bijna uitverkocht. Dat laat het festival in een ticketupdate op social media weten. Bijna alle 42.000 kaarten zijn de deur uit. Dat is minder dan vorig jaar, toen het festival nog 50.000 kaarten verkocht.

Waar Down The Rabbit Hole tijdens voorgaande edities razendsnel uitverkocht, verloopt de kaartverkoop dit jaar minder soepel. Het festival heeft daarom besloten iets af te schalen. Waar er in 2025 nog plek was voor 50.000 festivalgangers en in 2024 voor 47.000 bezoekers, wordt er nu ruimte gemaakt voor 42.000 mensen.'
Tja, zo kun je je festival ook uitverkopen natuurlijk

Hallo allemaal. Zaterdagochtend kocht ik een combiticket via de officiële resale. De betaling is gebeurd en de bestelling werd bevestigd. 3 dagen later echter nog niets in mijn account en Ticketmaster nog niet te pakken gekregen. Weet iemand of dit in het slechtste geval nog op Werchter zelf opgelost kan worden?
Ik, als Nederlander zijnde, moet altijd op .be kijken ipv .nl, of in de app ook belgie selecteren. Misschien is t dat?

Users who are viewing this thread