En dat is niet om te generaliseren maar metalheads zijn over het algemeen erg sympathiek en fijn publiek (mensen oprapen in de moshpits, rolstoelers crowdsurfen en over het algemeen rekening met elkaar houden). Ik heb daar een theorie over...Kom volgend jaar gezellig naar Graspop dan, gegarandeerd dat je daar alleen maar die sfeer en beter tegenkomt!
Nee flauw, weet ook wel dat Pinkpop veel meer jouw muziek boekt. Heel vervelend om te lezen dat men zich daar dan zo bij gedraagt. Zeker na dagenlang op Graspop juist het gevoel te hebben dat iedereen zo perfect zichzelf kan zijn daar, en ontzettend sociaal is naar elkaar toe. Zo’n publiek wens ik elke festivalganger toe.
Als metalhead ben je toch vaak een buitenbeentje en een heel veld met buitenbeentjes weet hoe het is om genegeerd, gepest, bekeken te worden omdat je niet het geëigende pad volgt. Ik denk dat dat toch voor een toename van empathie zorgt of heeft gezorgt. Zoals al eerder gezegd hier..er was veel liefde in het Rammstein voorvak. Amen.