Ik denk wel dat het helpt als je je dan maar zelf verplaatst en zelf leuke mensen hebt die wel van de muziek genieten. Dit doe ik namelijk altijd.
Wat klote om te lezen dat dat überhaupt nodig is....
Ik denk wel dat het helpt als je je dan maar zelf verplaatst en zelf leuke mensen hebt die wel van de muziek genieten. Dit doe ik namelijk altijd.
yesVan een afstandje gehoord en gezien, maar klonk best aardig. En het publiek was ook enthousiast.
Jij bent ook degene die voor het eerst naar Pinkpop bent geweest en normaal naar Werchter gaat toch?
Ik zit mede door de toch wat tegenvallende editie (sfeer, timetable en terrein) te overwegen om volgend jaar een kijkje te nemen op rock werchter. Wat vond jij qua totaal pakket het leukste festival van de twee en wat vond je de plus en minpunten van Pinkpop ten opzichte van Werchter?
ja daar zijn onder de Pinkpoppers ook de meningen zeer sterk over verdeeld.Ben niet van de over elkaar staande stages eigenlijk omdat je dan heel veel mensen hebt die gewoon picknicken de hele dag bij wijze van spreken.
Ik heb eigenlijk niet zo'n last van het picknikken en ben dus best blij met de nieuwe opstelling. Als een optreden mij niet zo interesseert is het wel fijn even te kunnen zitten in het veld.ja daar zijn onder de Pinkpoppers ook de meningen zeer sterk over verdeeld.
voordeel is dat je met het hele veld de 2 grootste podia constant ziet, ook aan einde dag veel grotere acts op dat podium kan zetten.
Kijk hoe fantastisch QOTSA uitgepakt is, zo veel mensen als nu QOTSA zagen hadden never nooit op het Noord gedeelte kunnen staan.
Tegendeel is dat er een groter deel backstage gemaakt is, waardoor het niet meer mogelijk is om om het Noord podium heen te lopen langs 2 kanten.
Merk toch dat dat echt het grootste struikelblok is, veel genoemd tegendeel ook.
Wat betreft het picknicken, ja dat is eigenlijk op Pinkpop altijd al geweest. Ik zie het meer als de traditionele Pinkpop-beleving, uit de oude tijden van Geleen met 1 podium. Je zou zeggen, dat is dan een 'uitstervend soort ?', maar gek genoeg blijft dat toch leven. Sterker nog, door nu de 2 stages naar elkaar toe (waarmee Pinkpop eigenlijk een dubbel-mainstage festival wil worden) merk je wel dat dat de mensen die blijven hangen op het veld weer terug aantrekt, omdat je nu de 2 grootste podia constant ziet en je hoeft je alleen maar om te draaien.
Dank voor alle top 3 lijstjes in jullie input! Het artikel dat Dennis heeft gedeeld is inderdaad de top 25 volgens de lezers van Festileaks! Mooi lijstje![]()
De publiekstop 25 beste optredens van Pinkpop 2023
De stembussen voor de beste festivalact van 2023 zijn open. Dit was onze top 25 beste optredens van Pinkpop 2023!festileaks.com
En Jarn's IDLES shirt gelijk de eerste hint voor 2024?Slotinterview!
ja daar zijn onder de Pinkpoppers ook de meningen zeer sterk over verdeeld.
voordeel is dat je met het hele veld de 2 grootste podia constant ziet, ook aan einde dag veel grotere acts op dat podium kan zetten.
Kijk hoe fantastisch QOTSA uitgepakt is, zo veel mensen als nu QOTSA zagen hadden never nooit op het Noord gedeelte kunnen staan.
Tegendeel is dat er een groter deel backstage gemaakt is, waardoor het niet meer mogelijk is om om het Noord podium heen te lopen langs 2 kanten.
Merk toch dat dat echt het grootste struikelblok is, veel genoemd tegendeel ook.
Wat betreft het picknicken, ja dat is eigenlijk op Pinkpop altijd al geweest. Ik zie het meer als de traditionele Pinkpop-beleving, uit de oude tijden van Geleen met 1 podium. Je zou zeggen, dat is dan een 'uitstervend soort ?', maar gek genoeg blijft dat toch leven. Sterker nog, door nu de 2 stages naar elkaar toe (waarmee Pinkpop eigenlijk een dubbel-mainstage festival wil worden) merk je wel dat dat de mensen die blijven hangen op het veld weer terug aantrekt, omdat je nu de 2 grootste podia constant ziet en je hoeft je alleen maar om te draaien.
Moet zeggen dat ik daar nooit heel vrolijk van word nee, ben zelf 2m, en je voelt je toch bezwaard. Maar als ik iedereen die kleiner is dan mij vriendelijk voor ga laten dan snij ik mezelf natuurlijk ook in de vingers. dan kom ik tussen de bargasten te staan. Soms is het simpelweg ook gewoon pech hebben, of vaker naar een festival in Belgie gaan waar de gemiddelde lengte toch wat lager ligtJammer dat mensen elkaar niks gunnen, dan blijf ik lekker staan. Beetje zielig als je zo moet denken, ik zou het vervelend vinden als ik iemands beeld continu blokkeer maar goed iedereen is anders.
Daar lopen er zo veel van rond, zuchtend en puffend achter je gaan staan. Heerlijk de slachtoffer rol pakken.Ik vind het nogal vreemd dat kleine mensen met een grote waffel altijd maar denken dat anderen aan hun tekortkomingen moeten aanpassen. Als je ergens zeker van wilt zijn in het leven dan begint het in ieder geval al met op tijd komen.
Zelf ben ik 1.63cm, als een lang iemand er al staat zorg ik dat ik er niet recht achter terecht kom. Vind het raar dat hij er dan staat en mij voor zou moeten laten terwijl ik later ben.Voor mij totaal afhankelijk van de situatie. Bij een zitconcert vorig jaar een zitplekje naar achteren opgeschoven omdat de fans 1 rij achter mij echt niks konden zien. Wil ik in het theater ook nog wel eens doen.
Bij staconcerten en festivals is het afhankelijk van hoe lang ik ergens sta, maar over het algemeen heb ik er weinig moeite mee om mensen even voor me te laten. Ik kan toch over ze heenkijken. Als iemand me het vriendelijk vraagt heb ik er weinig moeite mee.![]()
nou, het heeft wellicht een beetje achtergrond uitleg nodig, bedenk ik me.over je eerste punt ben ik het niet eens. Grotere namen zetten op dat podium dan als het omgedraaid staat.
volgens mij zei Trommelen al eens dat dat voorstel om Noord om te draaien door Jan heel lang werd tegengehouden.Verandering zou wel zijn gedaan voor dat Skydeck, of niet?
aan het einde van de dag (zo na 17:00) denk ik wel 2 x na of ik me de moeite neem het veld over te steken naar Stage 4 of naar de Tent.Tel daarbij de hele lage (soms schandalige) opkomst op bij de tent en stage 4 en je kan niet anders stellen dat de mensen gewoon lui zijn en (te) weinig om de muziek geven.