Live is Live 2026

idd gewoon met de betaalkaart. Vertrekken hier straks om 15u, dus rond 16u op de wei vermoed ik. Ben curieus, want het voorprogramma zegt me eigenlijk weinig.

Als ik wat inluister geeft Testament me nog wat metallica vibes dus dat moet ik wel kunnen pruimen.

idd gewoon met de betaalkaart. Vertrekken hier straks om 15u, dus rond 16u op de wei vermoed ik. Ben curieus, want het voorprogramma zegt me eigenlijk weinig.

Als ik wat inluister geeft Testament me nog wat metallica vibes dus dat moet ik wel kunnen pruimen.
Testament is inderdaad Bay Area thrash zoals Exodus, Metallica en aanverwanten. Zijn live altijd wel ok, maar ook niks speciaals

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Cave was weer fenomenaal, perfect weer ook gisteren na die extreme hitte van de afgelopen dagen.
P&R ging zeer vlot richting festival, op terugweg even file, maar zeker niet rampzalig.
De grote weide in combinatie met goede spreiding van de foodtrucks, zorgt voor beperkte wachtrijen. (op BKS was het vaak langer wachten op eten)
Enkel de opstelling van de toog in het midden in combinatie met de middengang pakt wel erg veel zicht en plaats weg.
Had daar zelf weinig last van omdat ik vooraan stond, maar een complete kopie-opstelling van BKS (hebben toch al zelfde podium), zou meer ruimte en zicht creëren.

731754297_10163041820361238_8553798869477427507_n.jpg

Cave was weer fenomenaal, perfect weer ook gisteren na die extreme hitte van de afgelopen dagen.
P&R ging zeer vlot richting festival, op terugweg even file, maar zeker niet rampzalig.
De grote weide in combinatie met goede spreiding van de foodtrucks, zorgt voor beperkte wachtrijen. (op BKS was het vaak langer wachten op eten)
Enkel de opstelling van de toog in het midden in combinatie met de middengang pakt wel erg veel zicht en plaats weg.
Had daar zelf weinig last van omdat ik vooraan stond, maar een complete kopie-opstelling van BKS (hebben toch al zelfde podium), zou meer ruimte en zicht creëren.

731754297_10163041820361238_8553798869477427507_n.jpg
Wat een fenomenaal mooie foto!

• Leuk
Waarderingen: vdb44 en jonasvh
Ik kan hier nog een week op teren.

Blij met m'n plan om het A-plan voor Cave op Rock En Seine (samen met nog een berg andere namen) nog niet te schrappen. Live Is Live kwam wel heel onverwachts uit de lucht vallen, maar ik wil weer.

• Geweldig
Waarderingen: Jamel
Dit festival heeft een heleboel elementen om echt iets moois op te bouwen.
Locatie is super gezellig en er wordt op een goede manier gebruik gemaakt van de hele zone aan en rond de vijver. (blijkbaar dus met BKS materiaal, maar prima gedaan).
Erg veel keuze qua foodstalls en daar vind je dan zelfs standjes van een microbrouwerij uit Gent en een cider bar. Heerlijke alternatieven op de standaard drank-en eetkaart.

Het publiek blijft ook deze editie nogal bizar. Er zijn echt veel plaatsen om te relaxen en te praten gecreëerd maar nog lijken zoveel mensen dat ook graag verder te zetten wanneer ze vooraan bij een band staan.
De front stage zone was bij Nick Cave echt ontzettend groot, dat was 2 jaar geleden wel enorm veel kleiner, en nu was deze niet eens voor 2/3e gevuld. Dat is zo jammer voor de beleving en geeft toch altijd wat een wrang gevoel, een soort klassendiscriminatie. Blij dat ik op mijn favoriete concerten en festivals 'gewoon' kan staan waar ik wil en dan vaak nog mooi vooraan sta met behoud van persoonlijke ruimte. Aan dat soort luxe word je toch altijd weer even herinnerd op dit type events.

Op Nick Cave zelf was helemaal niks aan te merken, wat een beleving en emotie brengt hij samen met de rest van de band. Joy werd voor mezelf even emotioneel maar ook bij andere nummers sleurt hij je helemaal mee in al z'n verhalen. Hier ook erg genoten van Warren Ellis. Was ook even in shock toen ik vannacht ontdekte dat Nick Cave al 68 is.

Benieuwd hoe Iron Maiden vanavond wordt qua publiek en ruimte.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: koekroeck en Jamel

Users who are viewing this thread