Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Aan de andere kant: Wacht Pinkpop daadwerkelijk ergens op? Of maken ze gewoon bewust de laatste headliner bekend vlak voor de voorverkoop? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en PJ

mart1234

Support act
27 nov 2019
998
444
Of hebben ze de verkoop daadwerkelijk gwn geplaatst net na de bekendmaking van de laatste headliner
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Waarom zou Guns N' Roses niet op die andere festivals passen? Het is qua hardrock misschien niet heel voor de hand, maar Metallica stond er toch ook? Daarbij zitten we ook nog met een gerucht van GnR voor Glastonbury. Wat net zo goed kan duiden op meer mainstream festivals voor GnR dan gedacht. Dus het een sluit het andere niet uit.

als RHCP, of Foo Fighters of Guns N Roses of een andere act met de aankondiging komt volgende week, het kan voor Pinkpop allemaal.

Mijns inziens, is qua datum en kijkend naar de start verkoop niet heel vreemd als de donderdag/ vrijdag headliner van Graspop ook de zondag headliner van Pinkpop is. En dat Rock Werchter aankomende jaar heel andere keuzes maakt. Al is het vage Foo Fighters gerucht wel aanlokkelijk om in mee te gaan voor me...
In theorie kan het ook Guns N Roses zijn ja. Maar RHCP is volgens mij logischer. De geruchten dat die naar Europa komen vind ik sterker dan de geruchten dat GnR überhaupt naar Europa komen, en daarnaast heeft RHCP nog shows in te halen op Pinkpop, Mad Cool én NOS Alive. GnR alleen op Pinkpop voor zover ik weet. Ik geef toe dat de muziekstijl in principe niks uitsluit, maar ook wat dat betreft neig ik iets meer naar RHCP.

En wat Graspop betreft... de headliners daar kunnen ook best naar Pinkpop komen als tweede of zelfs derde lijn. Kijk maar naar Gojira bijvoorbeeld of Deftones vorig jaar.
juist, dat maakt het zo opvallend
Die headliner komt er ook echt wel volgende week, maar dat kan toch nog steeds gewoon RHCP zijn?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
In theorie kan het ook Guns N Roses zijn ja. Maar RHCP is volgens mij logischer. De geruchten dat die naar Europa komen vind ik sterker dan de geruchten dat GnR überhaupt naar Europa komen, en daarnaast heeft RHCP nog shows in te halen op Pinkpop, Mad Cool én NOS Alive. GnR alleen op Pinkpop voor zover ik weet. Ik geef toe dat de muziekstijl in principe niks uitsluit, maar ook wat dat betreft neig ik iets meer naar RHCP.

En wat Graspop betreft... de headliners daar kunnen ook best naar Pinkpop kan komen als niet-headliner. Kijk maar naar Gojira bijvoorbeeld of Disturbed vorig jaar.

Die headliner komt er ook echt wel volgende week, maar dat kan toch nog steeds gewoon RHCP zijn?
GnR moeten sowieso naar Europa komen om die Glasgow gig in te halen volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.208
2.179
In theorie kan het ook Guns N Roses zijn ja. Maar RHCP is volgens mij logischer. De geruchten dat die naar Europa komen vind ik sterker dan de geruchten dat GnR überhaupt naar Europa komen, en daarnaast heeft RHCP nog shows in te halen op Pinkpop, Mad Cool én NOS Alive. GnR alleen op Pinkpop voor zover ik weet. Ik geef toe dat de muziekstijl in principe niks uitsluit, maar ook wat dat betreft neig ik iets meer naar RHCP.
Sorry hoor maar GnR hebben zelf aangegeven terug te komen naar Europa. Door Slash zelfs bevestig dat ze nog een tour doen. Hoe duidelijk wil je het hebben. Buitenom dat kan je nog steeds kaarten kopen voor die uitgestelde show van glasgow. Die komen gewoon naar Europa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
GnR moeten sowieso naar Europa komen om die Glasgow gig in te halen volgens mij.
toevallig heeft RHCP ook een Glasgow show uit 2022 in te halen.

Sorry hoor maar GnR hebben zelf aangegeven terug te komen naar Europa. Door Slash zelfs bevestig dat ze nog een tour doen. Hoe duidelijk wil je het hebben. Buitenom dat kan je nog steeds kaarten kopen voor die uitgestelde show van glasgow. Die komen gewoon naar Europa.
en dit spreekt ook weer voor GnR, naast het Glastonbury gerucht
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
En wat Graspop betreft... de headliners daar kunnen ook best naar Pinkpop komen als tweede of zelfs derde lijn. Kijk maar naar Gojira bijvoorbeeld of Deftones vorig jaar.
Ja, maar nee.

Je hebt gelijk dat Graspop dat headliners noemt, maar dat zijn afsluiters van de tweede mainstage, en die zijn in de regel toch echt wel een stapje kleiner dan de "echte" headliner van de eerste mainstage. Graspop creëert zelf die verwarring, maar een Gojira of een Ghost van dit jaar zijn niet te vergelijken met een Slipknot of bijvoorbeeld een GnR.

Edit: dus om de gedachte af te maken, ja Gojira of Ghost zou op met Graspop gedeeld kunnen worden en op Pinkpop geen headline positie krijgen, maar eigenlijk zijn ze dat op Graspop ook niet 100%. Voor de mainstage 1 headliners ligt dat anders: daarvan zullen de meesten ook een headline spot op Pinkpop vragen, zo lang ze niet té heavy zijn. Alleen een kleinere headliner als Within Temptation krijgt die misschien niet, maar die staan dan ook al sinds 2007 niet meer op Pinkpop, vermoedelijk omdat ze niet op de positie passen die ze willen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en DennisvdBr

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Oke, my bad.
Ik was niet op de hoogte van alle GnR geruchten, ik dacht dat dat nog een stuk vager was allemaal.

Laten we dan zeggen dat dit de meest waarschijnlijke scenario's zijn voor de laatste headliner:
- als ze 'm met Graspop delen dan moet het eigenlijk wel GnR zijn. In dat geval denk ik dat ze die ergens voor de verkoop samen bekendmaken, maar ik zie dat niet die dinsdag aankondiging zijn. Ik verwacht dat Werchter en de "zuidelijke" festivals dan dinsdag met een andere naam komen die nog rondzingt (Blur, Arcade Fire, Strokes, Kendrick, etc.) of misschien toch de Foo's (maar die kan Pinkpop waarschijnlijk niet weerstaan).
- als ze 'm niet met Graspop maar wel met Werchter delen dan lijkt Foo Fighters verreweg het meest kansrijk. Dat zou dan waarschijnlijk die grote dinsdag aankondiging met de zuidelijke festivals zijn. Graspop kan dan met Metallica komen bijvoorbeeld (die Pinkpop sowieso niet heeft) of toch met een "benelux exclusive" GnR (dat Pinkpop de voorkeur aan de Foo's gaf boven GnR).
- als ze 'm met beide festivals niet delen, dan is het waarschijnlijk RHCP. Die maken ze dan dinsdag bekend samen met de zuidelijke festivals. Werchter komt dan apart nog een keer met een van de geruchten die ik eerder noemde, en voor Graspop geld dan wederom dat ze nog met Metallica of GnR kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Maar goed, of je de headliner wel of niet met een festival deelt is pas zeker als die headliners ook daadwerkelijk bekend zijn, dus wat bereik je nu met deze kennis? Het kan praktisch gezien nog steeds elk aannemelijk gerucht worden.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Dus nog geen stap vooruit, en de meest logische zou zijn. GnR, RHCP of de Foo's

Of totaal iets anders die niemand verwacht 😏😎🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ik denk dat je je moet afvragen welke headliner wilt dat alle festivals wachten op een aankondiging en zorgt er waarschijnlijk voor dat een festival zoals Pinkpop de verkoop later start?

Kan dan nog steeds elke naam zijn.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Haar tour is nog steeds niet bekend gemaakt. Het kan zijn dat ze voor een aantal festivals een uitzondering heeft gemaakt.

Maar…
*geen rock headliner dan op pinkpop
* eerder genoemde gerucht klopt niet
* nog nooit veel festivals eerder gedaan

Laten we het dus bij Guns and Roses houden
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Maar goed, of je de headliner wel of niet met een festival deelt is pas zeker als die headliners ook daadwerkelijk bekend zijn, dus wat bereik je nu met deze kennis? Het kan praktisch gezien nog steeds elk aannemelijk gerucht worden.
Tuurlijk, maar ik dacht ik ga ook een keer in Dennis-mode ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Nogmaals…waarom zou je dan de verkoop start later starten?
Ik zoek daar niet teveel achter. Datum is soms maar gewoon een datum.

Ze hadden ook meteen al bij aankondiging P!nk kunnen starten. Zijn meer festivals die starten zonder alle headliners.

Hoeft niet perse wat te zeggen maar misschien heb je gelijk. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Misschien komen de Foo’s, RHCP en GnR gewoon alledrie. Op 1 dag. Als compensatie voor de vaste ouderwetse, buikige Pinkpopbezoeker die bier wil drinken en devils horns in de lucht wil steken, en zich nu door twee dagen Popheadliners heen moet zien te headbangen…
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.208
2.179
Ik zoek daar niet teveel achter. Datum is soms maar gewoon een datum.

Ze hadden ook meteen al bij aankondiging P!nk kunnen starten. Zijn meer festivals die starten zonder alle headliners.

Hoeft niet perse wat te zeggen maar misschien heb je gelijk. :)
Beetje bijzonder blijft wel dat er volgende week meerdere festivals met nieuws komen.... Mad Cool, NOS Alive, I Days.....
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
572
369
Dus nog geen stap vooruit, en de meest logische zou zijn. GnR, RHCP of de Foo's

Of totaal iets anders die niemand verwacht 😏😎🤔
Kan gewoon bijna niet anders dan de eerste drie met voor mij GnR 50 % kans RHCP 40 % en FOO’s 10%

Zul je zien dat het Queen+Adam wordt 😅
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken