Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
ook vreemd dat niet 'gewoon' de ticketprijs bekend gemaakt is alvast

als de hoogte van de ticketprijs niet afhankelijk is van een laatste headliner, kan je die ticketprijs toch al bekend maken.
Graspop heeft ook nog geen prijs en bij RW duurde het ook even.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Als de aankondiging op hetzelfde moment komt als NOS Alive en Mad Cool op dinsdag, is het waarschijnlijker dat het RHCP is. De Gunners hebben dit jaar tegen Lissabon gespeeld.
Wat hier een beetje gek aan is, is aan een kant RHCP nog best aannemelijk is. Stond bij NOS, MC en PP op de 2021 cancel lineup ook.
Maar RHCP stond afgelopen editie al op Rock Werchter en zal ook niet de act zijn waar Graspop op wacht.
Dus er is imo niet specifiek 1 act waar op gewacht zal worden.
Scheelt dat Mad Cool en NOS nog meerdere dagen bekend moeten / kunnen maken, dus waarschijnlijk meerdere headliners.

Waarmee ik wil zeggen, het hoeft niet zo zeer allemaal met elkaar te maken te hebben en dezelfde headliner.
De toevalligheid is wel dat Pinkpop de start verkoop deelt met Graspop, wat net zo zeer wel kan duiden op het delen van een headliner.
Met dat scenario zie ik hier geen RHCP als gedeelde headliner, hier kan bijvoorbeeld Guns N Roses oa wel. Ze missen immers nog de headliner voor de donderdag en de vrijdag, die toevallig ook makkelijk zou kunnen combineren met Pinkpop-zondag. Maar, zal het volgens mij een primeur worden als Pinkpop een headliner met Graspop deelt. Het dichts bij 'delen' was Rammstein op PP16 en GMM17...
Maar... Net zo zeer Rock Werchter nog wel een hoofdact voor de vrijdag mist, die kan ook gewoon met Pinkpop gedeeld worden? Momenteel deelt Pinkpop nog geen hoofdact met Rock Werchter, waar het afgelopen jaar alle 3 PP-headliners waren. De laatste keer dat Pinkpop geen headliners deelde met Rock Werchter was volgens mij 2008/2009 (?). Ook in dit scenario is er geen aanleiding om hier RHCP te verwachten, ze stonder er al in 2022 dus.
Ander scenario, er zijn 3 verschillende headliners die met touraankondiging gaan komen. waarvan 1 Pinkpop niet deelt met zowel Rock Werchter of met Graspop en daarmee zou RHCP wel weer een kanshebber kunnen zijn (met de kanttekening dat RHCP dan wel al in juni al moeten touren).

Momenteel, gezien de headliners die Pinkpop heeft staan, ben ik geneigd om te zeggen dat de missende Pinkpop zondag headliner gedeeld gaat worden in Dessel donderdag/vrijdag
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
Als jou theorie klopt @DennisvdBr (en ik vind hem vrij logisch klinken) dan is GnR eigenlijk de enige logische optie, toch? Metallica stond vorig jaar al op Pinkpop. En ik zie een band als Kiss of Ozzy toch echt niet een festival als Pinkpop headlinen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Foo Fighters of GnR denk ik. GnR verwacht ik niet snel op Werchter dus vermoedelijk de Foo's.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Waarom moeten Werchter, Pinkpop en/of Graspop een headliner delen?
Die kunnen toch prima alledrie een andere naam hebben? Ik snap niet wat daar zo onlogisch aan is.
Bovendien zeg je zelf al dat er genoeg andere festivals in de buurt zijn (Mad Cool, NOS, I-Days, etc.) waarmee ze de namen kunnen delen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Lijkt erop alsof er 1 grote aankondiging aankomt volgende week.

Graspop en Werchter delen de naam sowieso niet denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Lijkt erop alsof er 1 grote aankondiging aankomt volgende week.

Graspop en Werchter delen de naam sowieso niet denk ik.
Maar er zijn toch maar een paar festivals waarbij er een duidelijke aanwijzing is dat ze met die aankondiging komen? Bij Werchter is die er bijvoorbeeld al helemaal niet. Lijkt me sterk dat al de festivals waar wij het over hebben op dezelfde naam zitten. Dat bijvoorbeeld Mad Cool, NOS en Pinkpop alledrie met iets komen kan best, maar het is helemaal niet gezegd dat Graspop en Werchter daar ook bij moeten zitten.

Graspop en Werchter delen hem inderdaad sowieso niet, dus daar heb je al eentje die in ieder geval buiten die grote aankondiging valt dan.
 

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
158
114
Argumenten die de theorie van Dennis wat aan het wankelen brengen:
1. de geplande gezamenlijke headliner van Pinkpop en Rock Werchter zal waarschijnlijk RATM zijn geweest.
2. veel festivals willen zeker voor Kerstmis en nu ook voor het WK aandacht vragen voor hun kaartjes. Dat kan alleen volgende week. Aankondigingen met heel andere banden zijn dus denkbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Argumenten die de theorie van Dennis wat aan het wankelen brengen:
1. de geplande gezamenlijke headliner van Pinkpop en Rock Werchter zal waarschijnlijk RATM zijn geweest.
2. veel festivals willen zeker voor Kerstmis en nu ook voor het WK aandacht vragen voor hun kaartjes. Dat kan alleen volgende week. Aankondigingen met heel andere banden zijn dus denkbaar.
Ook dat ja
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Waarom moeten Werchter, Pinkpop en/of Graspop een headliner delen?
Die kunnen toch prima alledrie een andere naam hebben? Ik snap niet wat daar zo onlogisch aan is.
Bovendien zeg je zelf al dat er genoeg andere festivals in de buurt zijn (Mad Cool, NOS, I-Days, etc.) waarmee ze de namen kunnen delen.
dat hoeft niet.
Pinkpop kan de hoofdact delen met Rock Werchter, of met Graspop of niet met die 2. Maar gezien er nog geen overlap is, op P!nk op Boutique na, vind ik toch uitermate apart en opvallend tot nu. Feit is, Mad Cool en NOS Alive en i-Days komen na het weekend. Pinkpop en Graspop starten beide volgende week zaterdag de verkoop en Rock Werchter zal zich komende tijd ook nog mengen.
Er kookt iets
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Imo vrij aannemelijk dat die naam van volgende week door Werchter en Pinkpop of Graspop en Pinkpop gedeeld wordt. We zullen zien!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Pinkpop kan de hoofdact delen met Rock Werchter, of met Graspop of niet met die 2. Maar gezien er nog geen overlap is, op P!nk op Boutique na, vind ik toch uitermate apart en opvallend tot nu. Feit is, Mad Cool en NOS Alive en i-Days komen na het weekend. Pinkpop en Graspop starten beide volgende week zaterdag de verkoop en Rock Werchter zal zich komende tijd ook nog mengen.
Die overlap was waarschijnlijk P!nk en RATM geweest. En een jaartje zonder overlap is misschien zeldzaam maar ook gewoon goed mogelijk.

Ik zie het inderdaad best gebeuren dat Mad Cool, NOS en I-Days volgende week met dezelfde naam komen als Pinkpop. Dat zou heel goed RHCP kunnen zijn. In dat geval komen Werchter en Graspop gewoon met iets anders volgende week of een week later. Ik sluit ook zeker niet uit dat het de Foo's zijn, maar die zie ik ook niet op Graspop staan. Ik ben niet heel bekend met de strategie van Graspop, maar die hebben toch ook al wel genoeg namen om de verkoop mee te kunnen beginnen?

Mocht het inderdaad een grote gezamenlijke aankondiging zijn, dan lijkt me RHCP en Foo Fighters de grootste kanshebbers. GnR past toch wat minder bij een aantal van die festivals.
Er kookt iets
Natuurlijk kookt er iets, het is nou eenmaal aankondigings-seizoen en een hoop festivals hebben nog headliners open staan. Maar dat zou nog steeds ook gewoon om meerdere verschillende namen kunnen gaan.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Imo vrij aannemelijk dat die naam van volgende week door Werchter en Pinkpop of Graspop en Pinkpop gedeeld wordt. We zullen zien!
Ik snap dat het logisch lijkt, maar een echte aanwijzing ervoor is er niet. Door omstandigheden is het prima mogelijk dat ze ditmaal een keertje geen namen delen.

Ik schets een scenario:
RHCP is beschikbaar voor Europa en wordt geboekt door Pinkpop (om de corona-edities in te halen) en ook door festivals als Mad Cool, NOS en I-Days onder andere. Werchter slaat RHCP natuurlijk over want die stonden er dit jaar. Werchter haalt wel Muse en Arctic Monkeys, die in Nederland allebei de voorkeur geven aan een losse show. Deze drie headliners kunnen dus, door omstandigheden, al niet worden gedeeld. Pinkpop en Werchter hebben wél allebei RATM geboekt. En ook P!nk boeken ze allebei, alleen Werchter zet haar op Boutique omdat ze voor het hoofdfestival geen plaats meer hebben o.a. door Stromae die al op Boutique stond dit jaar. Vervolgens valt RATM weg en zoeken beide festivals naar een vervanger. de Foo's liggen even op tafel, maar komen uiteindelijk toch niet. Werchter weet Blur nog te regelen die met een late reünie-aankondiging komen. Pinkpop durft Blur niet aan een gaat voor de goedkopere/simpele optie van Robbie Williams.

Het is allemaal hypothetisch natuurlijk, maar best goed in te denken. En ook ter illustratie dat de nog missende headliner niet per sé overal de vervanger van RATM hoeft te zijn. Kan ook best zijn dat een headliner als RHCP gewoon nu pas besluit zijn tour aan te kondigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
...

Mocht het inderdaad een grote gezamenlijke aankondiging zijn, dan lijkt me RHCP en Foo Fighters de grootste kanshebbers. GnR past toch wat minder bij een aantal van die festivals.

...
Waarom zou Guns N' Roses niet op die andere festivals passen? Het is qua hardrock misschien niet heel voor de hand, maar Metallica stond er toch ook? Daarbij zitten we ook nog met een gerucht van GnR voor Glastonbury. Wat net zo goed kan duiden op meer mainstream festivals voor GnR dan gedacht. Dus het een sluit het andere niet uit.

als RHCP, of Foo Fighters of Guns N Roses of een andere act met de aankondiging komt volgende week, het kan voor Pinkpop allemaal.

Mijns inziens, is qua datum en kijkend naar de start verkoop niet heel vreemd als de donderdag/ vrijdag headliner van Graspop ook de zondag headliner van Pinkpop is. En dat Rock Werchter aankomende jaar heel andere keuzes maakt. Al is het vage Foo Fighters gerucht wel aanlokkelijk om in mee te gaan voor me...
Linksom of rechtsom hebben we volgende week iig wel de headliner. Die zou voor verkoop komen.
juist, dat maakt het zo opvallend
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Pagina's vol over of de headliner nou met Graspop of Werchter gedeeld wordt... Maar aangezien we bij Graspop en Werchter net zomin weten wie de laatste headliners nou precies gaan worden: wat maakt het eigenlijk uit? :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Pagina's vol over of de headliner nou met Graspop of Werchter gedeeld wordt... Maar aangezien we bij Graspop en Werchter net zomin weten wie de laatste headliners nou precies gaan worden: wat maakt het eigenlijk uit? :LOL:
Nou, het is ingewikkeld.
Pinkpop wacht ergens op.
Zou Pinkpop de headliner delen met Rock Werchter, vallen er een aantal af. Meer door de kans dat ze bijvoorbeeld meer kanshebbers voor Graspop zijn of er afgelopen jaar al stonden.
Zou Pinkpop de headliner delen met Graspop is dat wel genre gerelateerd, en laat dat nog kanshebbers over om uit te sluiten.
Zoals Foo Fighters een mogelijkheid kan zijn, voor Rock Werchter en Pinkpop. Of GnR een mogelijkheid kan zijn voor Graspop en Pinkpop. Of RHCP een headliner kan zijn die niet op de weide in België te vinden zal zijn.

Wat is de verwachting? Deelt Pinkpop wel of niet met Graspop of Werchter. Dat zou weldegelijk iets zeggen over de mogelijkheden van de headliner die op Pinkpop kan komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken