Als de aankondiging op hetzelfde moment komt als NOS Alive en Mad Cool op dinsdag, is het waarschijnlijker dat het RHCP is. De Gunners hebben dit jaar tegen Lissabon gespeeld.
Wat hier een beetje gek aan is, is aan een kant RHCP nog best aannemelijk is. Stond bij NOS, MC en PP op de 2021 cancel lineup ook.
Maar RHCP stond afgelopen editie al op Rock Werchter en zal ook niet de act zijn waar Graspop op wacht.
Dus er is imo niet specifiek 1 act waar op gewacht zal worden.
Scheelt dat Mad Cool en NOS nog meerdere dagen bekend moeten / kunnen maken, dus waarschijnlijk meerdere headliners.
Waarmee ik wil zeggen, het hoeft niet zo zeer allemaal met elkaar te maken te hebben en dezelfde headliner.
De toevalligheid is wel dat Pinkpop de start verkoop deelt met Graspop, wat net zo zeer wel kan duiden op het delen van een headliner.
Met dat scenario zie ik hier geen RHCP als gedeelde headliner, hier kan bijvoorbeeld Guns N Roses oa wel. Ze missen immers nog de headliner voor de donderdag en de vrijdag, die toevallig ook makkelijk zou kunnen combineren met Pinkpop-zondag. Maar, zal het volgens mij een primeur worden als Pinkpop een headliner met Graspop deelt. Het dichts bij 'delen' was Rammstein op PP16 en GMM17...
Maar... Net zo zeer Rock Werchter nog wel een hoofdact voor de vrijdag mist, die kan ook gewoon met Pinkpop gedeeld worden? Momenteel deelt Pinkpop nog geen hoofdact met Rock Werchter, waar het afgelopen jaar alle 3 PP-headliners waren. De laatste keer dat Pinkpop geen headliners deelde met Rock Werchter was volgens mij 2008/2009 (?). Ook in dit scenario is er geen aanleiding om hier RHCP te verwachten, ze stonder er al in 2022 dus.
Ander scenario, er zijn 3 verschillende headliners die met touraankondiging gaan komen. waarvan 1 Pinkpop niet deelt met zowel Rock Werchter of met Graspop en daarmee zou RHCP wel weer een kanshebber kunnen zijn (met de kanttekening dat RHCP dan wel al in juni al moeten touren).
Momenteel, gezien de headliners die Pinkpop heeft staan, ben ik geneigd om te zeggen dat de missende Pinkpop zondag headliner gedeeld gaat worden in Dessel donderdag/vrijdag