Pinkpop 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.751
9.124
RHCP is de meest logische keuze. Minder vaak in Nederland gestaan de afgelopen jaren, nieuw werk, verkoopt goed op het festival.

En beter aansluitend bij het mama’s en papa’s publiek van Pink en Robbie? Of wat was de term die werd gebruikt hier? Huishoudbeurs?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Aan de andere kant zet Mojo RHCP wellicht weer liever op een eigen event weg en GnR op Pinkpop omdat die vrijwel overal al gestaan hebben de laatste jaren.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.208
2.180
Aan de andere kant zet Mojo RHCP wellicht weer liever op een eigen event weg en GnR op Pinkpop omdat die vrijwel overal al gestaan hebben de laatste jaren.
GnR hebben in Groningen gestaan en Gofferpark. Pinkpop zou dus logisch zijn. RHCP stond vorig jaar op Gofferpark dus nu op Pinkpop zou ook moeten kunnen. Geen idee of mojo gevoelig is voor recensies maar de laatste keer RHCP in Nederland was niet de beste.
Maar 1 van de 2 zal het wel worden..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.420
14.190
GnR hebben in Groningen gestaan en Gofferpark. Pinkpop zou dus logisch zijn. RHCP stond vorig jaar op Gofferpark dus nu op Pinkpop zou ook moeten kunnen. Geen idee of mojo gevoelig is voor recensies maar de laatste keer RHCP in Nederland was niet de beste.
Maar 1 van de 2 zal het wel worden..
Alleen is die recensie maar weer één van de zoveel meningen. Zo vond ik het zeker niet slecht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ligt maar aan wat logisch is... want wat is logisch?
Denk als je de geruchten voordeel Red Hot Chili Peppers opweegt tegen de geruchten voordeel Guns N' Roses ze gelijk op gaan.

ik denk dan met GnR afgelopen jaar in Groningen (Noord Nederland) en Red Hot Chili Peppers in Nijmegen (Zuid / midden Nederland), ik eerder neiging heb te zeggen dat RHCP logisch is in Groningen en GnR in het uiterste Zuiden.
Daarbij moet nog maar blijken wanneer de tour van RHCP ongeveer zal vallen. Die van GnR zou volgens geruchten tegen Pinkpop aan hangen.
Ik denk overigens dat de verkoop van 2020 niet meer een issue is, gezien de verkoop van Nijmegen en Groningen van beide groepen afgelopen jaar voor Mojo.

GnR zou wel qua gitaarwerk wat steviger uitpakken dan RHCP imo, zelf meer voorkeur voor.

Zal je zien dat wat logisch is, helemaal niet logisch hoeft te zijn en Pinkpop totaal iets anders doet dan als logisch gedacht. In begin leek Muse ook behoorlijk logisch 🙈
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72 en PJ

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.751
9.124
Ligt maar aan wat logisch is... want wat is logisch?
Denk als je de geruchten voordeel Red Hot Chili Peppers opweegt tegen de geruchten voordeel Guns N' Roses ze gelijk op gaan.

ik denk dan met GnR afgelopen jaar in Groningen (Noord Nederland) en Red Hot Chili Peppers in Nijmegen (Zuid / midden Nederland), ik eerder neiging heb te zeggen dat RHCP logisch is in Groningen en GnR in het uiterste Zuiden.
Daarbij moet nog maar blijken wanneer de tour van RHCP ongeveer zal vallen. Die van GnR zou volgens geruchten tegen Pinkpop aan hangen.
Ik denk overigens dat de verkoop van 2020 niet meer een issue is, gezien de verkoop van Nijmegen en Groningen van beide groepen afgelopen jaar voor Mojo.

GnR zou wel qua gitaarwerk wat steviger uitpakken dan RHCP imo, zelf meer voorkeur voor.

Zal je zien dat wat logisch is, helemaal niet logisch hoeft te zijn en Pinkpop totaal iets anders doet dan als logisch gedacht. In begin leek Muse ook behoorlijk logisch 🙈

Is de Graspop donderdag niet iets voor jou als pre-party voor Pinkpop? Weet niet of Pinkpop op de donderdag al iets heeft of dat je op de camping moet opbouwen
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Timmetje

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
158
114
Ligt maar aan wat logisch is... want wat is logisch?
Denk als je de geruchten voordeel Red Hot Chili Peppers opweegt tegen de geruchten voordeel Guns N' Roses ze gelijk op gaan.

ik denk dan met GnR afgelopen jaar in Groningen (Noord Nederland) en Red Hot Chili Peppers in Nijmegen (Zuid / midden Nederland), ik eerder neiging heb te zeggen dat RHCP logisch is in Groningen en GnR in het uiterste Zuiden.
Daarbij moet nog maar blijken wanneer de tour van RHCP ongeveer zal vallen. Die van GnR zou volgens geruchten tegen Pinkpop aan hangen.
Ik denk overigens dat de verkoop van 2020 niet meer een issue is, gezien de verkoop van Nijmegen en Groningen van beide groepen afgelopen jaar voor Mojo.

GnR zou wel qua gitaarwerk wat steviger uitpakken dan RHCP imo, zelf meer voorkeur voor.

Zal je zien dat wat logisch is, helemaal niet logisch hoeft te zijn en Pinkpop totaal iets anders doet dan als logisch gedacht. In begin leek Muse ook behoorlijk logisch 🙈
Meer gitaar dan Frusciante kun je niet krijgen. En Nijmegen 2022 was echt goed. Ik kies voor RHCP.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ik verwacht volgende week woensdag in de ochtend namen.
Oh, ben benieuwd waarom je dat verwacht?

🤔

Kanshebbers bij nog andere namen die 2020 op affiche stonden?
Welke acts zijn nog niet teruggekeerd 2022 na de 2020 cancel?
Hier verlieten we vanaf 3 maart 2020 Pinkpop 2020 mee... (doorgestreept welke wel 2022 stonden)

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // Bishop Briggs // JC Stewart // Querbeat // Misie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera // Sea Girls // NONA // The Big Moon

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale // Ares // Velvet Volume
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
451
360
Ja klopt, van GnR kan je er ook genoeg vinden. Zelf ooit 1 keer de RHCP gezien op Werchter. Ik vond het toen niet best.
Hoop echt zo dat het GnR wordt, vond Peppers dit jaar op Werchter ook niet zo best. Ook heb ik GnR lang geleden voor ‘t laatst gezien en moeten ze gewoon hun gig komen inhalen
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Oh, ben benieuwd waarom je dat verwacht?

🤔

Kanshebbers bij nog andere namen die 2020 op affiche stonden?
Welke acts zijn nog niet teruggekeerd 2022 na de 2020 cancel?
Hier verlieten we vanaf 3 maart 2020 Pinkpop 2020 mee... (doorgestreept welke wel 2022 stonden)

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // Bishop Briggs // JC Stewart // Querbeat // Misie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera // Sea Girls // NONA // The Big Moon

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale // Ares // Velvet Volume
Haha hele lange theorie maar hoop dat ik in de goede richting zit….

*Volgende week is de laatste week voor de presale in het weekend. Ze gaan niet de verkoop in met de pre sale zonder die derde headliner bekend te hebben gemaakt.

*Vorig jaar was de kaartverkoop van Pinkpop eerder dit jaar niet. Denk dat ze hebben gewacht op de aankondiging van de headliner en met de pre sale in gedachten dus ergens volgende week.

* Woensdag of donderdag heeft Pinkpop in verhouding de meeste aankondigingen gedaan en vrijwel altijd tussen 09:00-11:00. Dus woensdag aankomende week verwacht ik in de ochtend een aankondiging. Ook omdat dit de tijd is dat er meestal grote tours bekend worden gemaakt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Oh, ben benieuwd waarom je dat verwacht?

🤔

Kanshebbers bij nog andere namen die 2020 op affiche stonden?
Welke acts zijn nog niet teruggekeerd 2022 na de 2020 cancel?
Hier verlieten we vanaf 3 maart 2020 Pinkpop 2020 mee... (doorgestreept welke wel 2022 stonden)

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // Bishop Briggs // JC Stewart // Querbeat // Misie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera // Sea Girls // NONA // The Big Moon

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale // Ares // Velvet Volume
Mooi lijstje Dennis! Denk alleen dat veel namen geen kansen maken zoals bijvoorbeeld Liam Payne. Niet meer relevant de laatste tijd en beetje uit het zicht verdwenen. Die verplaatsen met Nial Horan is realistischer die staat gedurende Pinkpop weekend op Isle of Wight.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.184
5.590
Mooi lijstje Dennis! Denk alleen dat veel namen geen kansen maken zoals bijvoorbeeld Liam Payne. Niet meer relevant de laatste tijd en beetje uit het zicht verdwenen. Die verplaatsen met Nial Horan is realistischer die staat gedurende Pinkpop weekend op Isle of Wight.
Maar die stond niet gepland in de corona jaren, dus zou vreemd zijn om hem in dat lijstje te zetten ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Mooi lijstje Dennis! Denk alleen dat veel namen geen kansen maken zoals bijvoorbeeld Liam Payne. Niet meer relevant de laatste tijd en beetje uit het zicht verdwenen. Die verplaatsen met Nial Horan is realistischer die staat gedurende Pinkpop weekend op Isle of Wight.
niet mijn lijstje, dit waren de aangekondigde namen voor de 2020 editie voor de cancel ;)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Maar die stond niet gepland in de corona jaren, dus zou vreemd zijn om hem in dat lijstje te zetten ;)
Klopt….Ik snap dat het lijstje namen van de Corona jaren bevat maar vraag me dan af hoeveel van de namen nog relevant zijn en nog touren. Oké een Marshmello of Post Malone zal relevant blijven…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Klopt….Ik snap dat het lijstje namen van de Corona jaren bevat maar vraag me dan af hoeveel van de namen nog relevant zijn en nog touren. Oké een Marshmello of Post Malone zal relevant blijven…
In ieder geval 5SOS weer op tour, Disturbed al enkele festivals en Gojira ook. Gojira vandaag ook bij Sweden Rock er bij gekomen.

Geloof dat Niek Murray wel een liefhebber is van Gojira, dat helpt allicht ze een kanshebber te maken 2023?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken