Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Ghost op de donderdag naar Graspop. Wellicht ook iets voor Pinkpop?
twijfel....

denk idd niet dat Ghost op Hellfest staat, Copenhell kan nog...
Zal ook een beetje afhangen van de duitse data, stel Hurricane/Southside komt met Ghost bijvoorbeeld.

al zie ik de kans voor Pinkpop best aanzienlijk ja
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.751
9.124
twijfel....

denk idd niet dat Ghost op Hellfest staat, Copenhell kan nog...
Zal ook een beetje afhangen van de duitse data, stel Hurricane/Southside komt met Ghost bijvoorbeeld.

al zie ik de kans voor Pinkpop best aanzienlijk ja

Denk aan poster van die Franse tour van Ghost. Daar gaat sowieso nog een Nederlandse datum komen aan de hand van die afbeelding.

Copenhell is woensdag t/m zaterdag. Wel onlogisch als ze vanuit Graspop naar Copenhell zouden gaan en dan terug naar Nederland. Maar in theorie kan Ghost makkelijk op de zondag bij de gitaarheadliner staan. Dan heb je alleen nog maar Hellfest met overlap in datum.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Denk aan poster van die Franse tour van Ghost. Daar gaat sowieso nog een Nederlandse datum komen aan de hand van die afbeelding.
ja precies, al leek die meer een locatie in de randstad gepositioneerd, waarmee Ziggo aannemelijk is

(voorlopig sluit ik Pinkpop alsnog niet uit)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Vergroot de kans op Ghost niet de kans op Metallica op Graspop? Want dat is dan één plek minder waar GnR zou kunnen staan.

Wellicht een Benelux exclusive dus.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.751
9.124
ja precies, al leek die meer een locatie in de randstad gepositioneerd, waarmee Ziggo aannemelijk is

(voorlopig sluit ik Pinkpop alsnog niet uit)

Ahja, anders hadden die stippen inderdaad meer horizontaal naast elkaar gelegen... Dan neemt Pinkpop gewoon Guns N Roses en dan neemt Graspop Metallica. Duidelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
Vergroot de kans op Ghost niet de kans op Metallica op Graspop? Want dat is dan één plek minder waar GnR zou kunnen staan.

Wellicht een Benelux exclusive dus.
of Rock Werchter wacht op de touraankondiging van Guns N' Roses ?

of GnR staat op Graspop en Pinkpop...

denk niet dat Pinkpop Robbie en GnR als Benelux exclusief heeft, dat zou wel heul goed geboekt zijn dan
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.751
9.124
of Rock Werchter wacht op de touraankondiging van Guns N' Roses ?

of GnR staat op Graspop en Pinkpop...

denk niet dat Pinkpop Robbie en GnR als Benelux exclusief heeft, dat zou wel heul goed geboekt zijn dan

Robbie staat ook naast Pinkpop al 2x Ziggodome toch, dus Benelux exclusief is het sowieso niet 🤪
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.981
5.546
Robbie staat ook naast Pinkpop al 2x Ziggodome toch, dus Benelux exclusief is het sowieso niet 🤪
En Guns 'n Roses staat er al een aantal zomers, lockdowns uitgesloten, achter elkaar. Benelux exclusive vind ik wel wat te veel sugarcoating in dat geval.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
572
369
Ghost als headliner op Graspop op de donderdag!! Dan zal het voor Pinkpop sub of noord afsluiter kunnen worden! Staan ze de zaterdag dan kunnen we QOTSA uitsluiten denk ik! De kans dat Guns n Roses Pinkpop aandoet wordt steeds aannemelijker 🤘🏻🎸
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.664
6.856
De kans dat Guns n Roses Pinkpop aandoet wordt steeds aannemelijker 🤘🏻🎸
weet niet wat deze ochtend aannemelijker maat dat Guns N' Roses naar Pinkpop komt tov wat er al aan geruchten waren.
daarbij, zou GnR op Graspop staan, waren daar de zijn daar de zaterdag en zondag al voorzien van headliners.
Stel Pinkpop zou een headliner delen met Graspop, zou dat een donderdag/vrijdag headliner kunnen zijn.

ik ga nog altijd uit van de volgende criteria:
- Glasgow uitgesteld nog in te halen begin juli ( nog altijd tickets voor te bestellen fyi)
- Glastonbury gerucht, week na Pinkpop
- Slash heeft gezegd dat er in de zomer een tour komt
- 2022 in Groningen
- op de 2020-cancel-lineup gestaan
- nog nooit op Pinkpop gestaan
- er staan al 2 pop-headliners

dat zijn op dit moment wat veel vinkjes voor de tunnelvisie
maar goed, ik speculeer maar wat he
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.633
Aan dat Glastonbury gerucht zou ik echt niet teveel hangen. Elke week komt de Sun zowat met een andere mogelijke headliner. Vorige week Rihanna, de week ervoor Eminem, etc. Die gooien er zoveel mogelijk uit zodat ze achteraf kunnen zeggen dat ze het goed voorspelt hebben. :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.751
9.124
Ik weet ook niet hoe logisch het zou zijn om Guns N Roses op zowel Pinkpop als Graspop te hebben. Geen idee of een Livenation of iets dergelijks (als die bij beide op die manier ook betrokken is) verder kijkt dan landsgrenzen, maar kan me voorstellen dat het de ticketverkoop wel flink beïnvloed, omdat Graspop en Pinkpop nou ook niet zo ver uit elkaar liggen.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
204
170
Net zoals Rammstein die er nog in 2016 stonden of Ghost een paar jaar later of Five Finger Death Punch in 2017.

Nee maar ik snap wel wat je bedoelt. Teveel harde ruige namen krijg je niet op Pinkpop maar maximaal vijf is mogelijk….

Een headliner zoals Slipknot op Pinkpop lijkt me te stevig.
Ik meen me te herinneren dat (correct me if i'm wrong) onze Braziliaanse vrienden van Sepultura ook ooit een stop gemaakt hebben in Landgraaf. Toch ook aan de stevige kant voor Pinkpop zou je zeggen.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
204
170
Voor rock en metal namen zou ik mijn geld zetten op Disturbed, Bring me Horizon en helaas MGK.
NOFX, Simple Plan, Three days grace, blind channel lijken me ook kanshebbers

een band die ik zelf heel goed zie werken op een festival als pinkpop: Powerwolf
Is echt een geweldige live band, en erg toegankelijk voor niet metalheads. veel mensen zouden direct fan worden na de show gok ik.
al doet de band volgens mij voornamelijk metalfestivals dus zie het niet zo snel gebeuren. ze touren wel en zijn dit jaar al de metalfestivals afgegaan.
Blind Channel heb ik een paar weken terug in de 013 gezien. Topband, ik zeg boeken die gasten
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Ik meen me te herinneren dat (correct me if i'm wrong) onze Braziliaanse vrienden van Sepultura ook ooit een stop gemaakt hebben in Landgraaf. Toch ook aan de stevige kant voor Pinkpop zou je zeggen.
Yep 1996. Top editie
 

Bijlagen

  • 1CC1A4CA-E037-4E84-8650-E12BC459EA0B.jpeg
    1CC1A4CA-E037-4E84-8650-E12BC459EA0B.jpeg
    450,7 KB · Weergaven: 45
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Gebruikers die dit onderwerp bekijken