Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik zelf denk dat Pinkpop wel weer met een act komt zoals Lionel Richie / Nile Rodgers & CHIC.

Zowel Nile Rodgers als Lionel Richie deden het volgens mij verrassend goed bij het Pinkpop publiek
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik gooi er nog een geruchtje in al geloof ik niet dat Bon Jovi snel op Pinkpop zal staan.
deden 2019 nog Goffertpark en TW Classic.
Vind het nog best een plausibele headliner bij een nieuwe tour in 2023 als die rond Pinkpop door Europa gaat...

Waarom niet eigenlijk, nog nooit op Pinkpop gestaan... (Wel op Megaland 1996)
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
514
294
deden 2019 nog Goffertpark en TW Classic.
Vind het nog best een plausibele headliner bij een nieuwe tour in 2023 als die rond Pinkpop door Europa gaat...

Waarom niet eigenlijk, nog nooit op Pinkpop gestaan... (Wel op Megaland 1996)
Die mogen van mij heel ver weg blijven 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Als je kijkt naar de kaartverkoop van slipknot is toch wel te zien dat deze band niet echt meer in trek is.
Alle vakken zijn nog beschikbaar zowel zit als staanplaatsen.
Logische keuze van mojo om ze niet op pinkpop te zetten? Tenzij als dagact en geen headliner?
slipknot geen headliner niet voor pinkpop nee, in dat weekend spelen ze al op een ander festival dat wel uitverkoopt in vvk.
dat is de reden dat de ziggo dome niet zo snel zal uitverkopen.
maar waar anders moeten ze in die periode in nederland zetten?
er is geen groot metalfestival meer.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
als ik dit topic hier zo een beetje meelees geloof ik dat er veel pinkpopgangers op het verkeerde festival zitten, zoveel hardere rock en metalnamen wat jullie willen zien.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
als ik dit topic hier zo een beetje meelees geloof ik dat er veel pinkpopgangers op het verkeerde festival zitten, zoveel hardere rock en metalnamen wat jullie willen zien.
Rocknamen zijn toch niet gek als je kijkt naar vorig jaar had je toch een bovenkant met heel veel rock en pinkpop is altijd rock geweest en dat in combi met pop
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

saurus

Dagopener
4 feb 2019
546
642
Rocknamen zijn toch niet gek als je kijkt naar vorig jaar had je toch een bovenkant met heel veel rock en pinkpop is altijd rock geweest en dat in combi met pop
dat is waar maar ik zie veel bands voorbij komen waarbij ik denk die zijn toch veel te stevig voor pinkpop
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
dat is waar maar ik zie veel bands voorbij komen waarbij ik denk die zijn toch veel te stevig voor pinkpop
Net zoals Rammstein die er nog in 2016 stonden of Ghost een paar jaar later of Five Finger Death Punch in 2017.

Nee maar ik snap wel wat je bedoelt. Teveel harde ruige namen krijg je niet op Pinkpop maar maximaal vijf is mogelijk….

Een headliner zoals Slipknot op Pinkpop lijkt me te stevig.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.737
1.899
als ik dit topic hier zo een beetje meelees geloof ik dat er veel pinkpopgangers op het verkeerde festival zitten, zoveel hardere rock en metalnamen wat jullie willen zien.
Op PP kan bijna alles staan. Alleen blijven ze vaak weg van het wat hardere segment zoals bv een Slipknot. Dat is toch een brug te ver.
Ze gaan bijna altijd voor safe. En kiezen een gangbare naam
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.532
Voor rock en metal namen zou ik mijn geld zetten op Disturbed, Bring me Horizon en helaas MGK.
NOFX, Simple Plan, Three days grace, blind channel lijken me ook kanshebbers

een band die ik zelf heel goed zie werken op een festival als pinkpop: Powerwolf
Is echt een geweldige live band, en erg toegankelijk voor niet metalheads. veel mensen zouden direct fan worden na de show gok ik.
al doet de band volgens mij voornamelijk metalfestivals dus zie het niet zo snel gebeuren. ze touren wel en zijn dit jaar al de metalfestivals afgegaan.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
401
302
Voor rock en metal namen zou ik mijn geld zetten op Disturbed, Bring me Horizon en helaas MGK.
NOFX, Simple Plan, Three days grace, blind channel lijken me ook kanshebbers

een band die ik zelf heel goed zie werken op een festival als pinkpop: Powerwolf
Is echt een geweldige live band, en erg toegankelijk voor niet metalheads. veel mensen zouden direct fan worden na de show gok ik.
al doet de band volgens mij voornamelijk metalfestivals dus zie het niet zo snel gebeuren. ze touren wel en zijn dit jaar al de metalfestivals afgegaan.
Een aantal eerder genoemde namen zijn voor Pinkpop inderdaad wat te denk ik. Ik vind ze ook soms wel erg hard met veel geschreeuw. Maar Powerwolf daar en tegen zou een hele mooie zijn er zeker thuis passen. Net als Sabaton en symfonische metal bands als Epica, Visions of Atlantis en Xandria. Al spelen die zoals je al zegt meestal op de metalfestivals.

Ik juich een of meerdere van deze bands toe en zie ze graag op Pinkpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.044
8.684
Op PP kan bijna alles staan. Alleen blijven ze vaak weg van het wat hardere segment zoals bv een Slipknot. Dat is toch een brug te ver.
Ze gaan bijna altijd voor safe. En kiezen een gangbare naam
Ook de reden waarom Tool in BE naar Rock Werchter ging en in NL gewoon de Ziggo deed.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.532
Een aantal eerder genoemde namen zijn voor Pinkpop inderdaad wat te denk ik. Ik vind ze ook soms wel erg hard met veel geschreeuw. Maar Powerwolf daar en tegen zou een hele mooie zijn er zeker thuis passen. Net als Sabaton en symfonische metal bands als Epica, Visions of Atlantis en Xandria. Al spelen die zoals je al zegt meestal op de metalfestivals.

Ik juich een of meerdere van deze bands toe en zie ze graag op Pinkpop.
Epica was ik vergeten, die zal er wel staan ja. is al geleakt dat ze op Graspop staan dus zijn in de buurt. Verder stonden ze dit jaar al op Hellfest dus dat maakt de kans nog groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Gebruikers die dit onderwerp bekijken