Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.660
Ze verkopen even een dag uit in 2 dagen. Ik denk dat je daar als organisatie heel blij mee mag zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ben wel benieuwd in hoe ver die vrijdag al verkocht was. Die liep in 2019 ook al tegen uitverkopen aan volgens mij. Alsnog knap inderdaad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ben wel benieuwd in hoe ver die vrijdag al verkocht was. Die liep in 2019 ook al tegen uitverkopen aan volgens mij. Alsnog knap inderdaad.
in februari 2020 was 87% verkocht van de vrijdagtickets, maar dat was dan wel met RHCP.
waarvan waarschijnlijk voor 2021 dagtickets zijn behouden, omdat toen nog RHCP terug kwamen.
het is maar de vraag in hoeverre vrijdagtickets zijn ingewisseld, nadat Metallica was aangekondigd en vermeld is dat RHCP niet terug kwam.

Mar goed, los daarvan is dit voor Metallica, met nog een presale van Metallica-members vooraf, niet heel slecht gedaan.

Ik denk wel, dat als de verkoop voor de andere dagen tegenvalt, een nieuwe worp namen niet nog maanden gaat duren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PatrickH

Nieuw lid
8 nov 2021
2
3
in februari 2020 was 87% verkocht van de vrijdagtickets, maar dat was dan wel met RHCP.
waarvan waarschijnlijk voor 2021 dagtickets zijn behouden, omdat toen nog RHCP terug kwamen.
het is maar de vraag in hoeverre vrijdagtickets zijn ingewisseld, nadat Metallica was aangekondigd en vermeld is dat RHCP niet terug kwam.

Mar goed, los daarvan is dit voor Metallica, met nog een presale van Metallica-members vooraf, niet heel slecht gedaan.

Ik denk wel, dat als de verkoop voor de andere dagen tegenvalt, een nieuwe worp namen niet nog maanden gaat duren.
Niek Murray heeft zelf in een interview met de Limburger (vorige week dinsdag al) aangegeven dat hij Eind November/Begin December hoopt de volgende rits namen te kunnen aankondigen. Dus dat zou niet lang meer wachten zijn!
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
941
445
Komen er nog extra kaarten voor de vrijdag ? Max. 60000 per dag toch , maar ze kunnen toch bij veel vraag nog opschalen lijkt me.Geen idee of er nog veel mensen achter het net hebben gevist.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
482
194
geen cijfertjes, jammer


hier moeten we het even mee doen
Ze hebben ook net pech gehad dat die persconferentie precies 3 dagen voor start verkoop is geweest. En aangezien afgelopen weekend toch weer wat aan evenementen geannulleerd is geworden helpt dit allemaal niet mee met de ticket verkoop.
Ik kan me best voorstellen dat als er groen licht komt vanuit Den Haag voor de festivals in 2022 dat de verkoop goed gaat komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Niek Murray heeft zelf in een interview met de Limburger (vorige week dinsdag al) aangegeven dat hij Eind November/Begin December hoopt de volgende rits namen te kunnen aankondigen. Dus dat zou niet lang meer wachten zijn!
aha, kijk, die had ik nog even gemist idd....

dan ben ik benieuwd of Volbeat en Maneskin hier dan tussen zitten?

Komen er nog extra kaarten voor de vrijdag ? Max. 60000 per dag toch , maar ze kunnen toch bij veel vraag nog opschalen lijkt me.Geen idee of er nog veel mensen achter het net hebben gevist.
max 70.000 neem ik aan.
ik ga uit van 30.000 dagkaarten, ik denk dat die er nu allemaal uit zijn dan. Neem aan dat er niets bij komt, als iemand nog wil zal het via Skydeck arrangement zijn (of via de externe doorverkoop praktijken)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
Ik denk dat het effect van de knaldrang op zijn minst is gecompenseerd doordat Covid toch weer een bitch is. Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten (al werd het al eerder geopperd), maar de verkoop verplaatsen is denk ik geen handige zet geweest. Persoonlijk vond ik oktober al vrij laat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.660
Ik denk dat het effect van de knaldrang op zijn minst is gecompenseerd doordat Covid toch weer een bitch is. Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten (al werd het al eerder geopperd), maar de verkoop verplaatsen is denk ik geen handige zet geweest. Persoonlijk vond ik oktober al vrij laat.
4 (!) uitverkochte Koning Boudewijnstadions voor Coldplay in eigenlijk een paar minuten vertelt me dat het wel meevalt met die knaldrang. Volgens mij heeft 1 artiest nog nooit zoveel tickets verkocht in zo'n korte tijd hier.

Denk ook dat het feit dat veel mensen al tal van tickets liggen hebben, meespeelt. Bij mij in ieder geval wel. Heb nu een ticket of 15 liggen voor 2022, dan is het toch ff slim om 2 keer na te denken vooraleer ik er NOG wat bijkoop. ;-)
 

PatrickH

Nieuw lid
8 nov 2021
2
3
aha, kijk, die had ik nog even gemist idd....

dan ben ik benieuwd of Volbeat en Maneskin hier dan tussen zitten?
Zou mooi zijn. Verder hoop ik nog op The War on Drugs, Biffy Clyro, Deadmau5, Angels and Airwaves (laatste album is erg goed) en Sam Fender. Ze hebben allemaal nog plek in hun tourschema in ieder geval.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.660
Zou mooi zijn. Verder hoop ik nog op The War on Drugs, Biffy Clyro, Deadmau5, Angels and Airwaves (laatste album is erg goed) en Sam Fender. Ze hebben allemaal nog plek in hun tourschema in ieder geval.
Tenzij Fender meertourt met Springsteen en voor de man komt te spelen. Op welke plek in NL dat volgend jaar ook mag zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
4 (!) uitverkochte Koning Boudewijnstadions voor Coldplay in eigenlijk een paar minuten vertelt me dat het wel meevalt met die knaldrang. Volgens mij heeft 1 artiest nog nooit zoveel tickets verkocht in zo'n korte tijd hier.

Is dat niet juist het bewijs dat veel mensen knaldrang hebben?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dat is wat ik bedoelde. ;-)

M'n zin had moeten zijn: 'dat het wel meevalt met dat gebrek aan knaldrang'.
ik denk dat het "achterblijven" van de verkoop voor de andere tickets, meer in voorzichtigheid zit.

de vraag is hoe de verkoop van Pearl Jam verloopt, die 2 Ziggo shows zijn uitverkocht, dus er zal nog wel wat na borrelen.
ik denk wel, zodra Maneskin aangekondigd zal worden op die zaterdag, er een boost in de verkoop komt.
zo'n AFAS binnen 5 minuten uitverkopen, zal toch een reden zijn om dat in de gaten te houden?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
ik denk wel, zodra Maneskin aangekondigd zal worden op die zaterdag, er een boost in de verkoop komt.
zo'n AFAS binnen 5 minuten uitverkopen, zal toch een reden zijn om dat in de gaten te houden?

Ik weet het niet. Zit wel een verschil tussen €49,50 voor de Afas show en €125,- voor een dagkaart Pinkpop. En of Maneskin fans nou ook perse fans van Pearl Jam (en de andere aangekondigde acts voor die dag) zijn en dus dat geld ervoor over hebben?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Ik weet het niet. Zit wel een verschil tussen €49,50 voor de Afas show en €125,- voor een dagkaart Pinkpop. En of Maneskin fans nou ook perse fans van Pearl Jam (en de andere aangekondigde acts voor die dag) zijn en dus dat geld ervoor over hebben?
Nee, maar ze hebben wel gigantisch idolate (voornamelijk jonge) fans, van wie ik het idee dat ze wel veel geld durven neer te leggen om Maneskin live te kunnen zien. Zeker omdat er dus veel fans naast hebben gegrepen voor AFAS.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Nee, maar ze hebben wel gigantisch idolate (voornamelijk jonge) fans, van wie ik het idee dat ze wel veel geld durven neer te leggen om Maneskin live te kunnen zien. Zeker omdat er dus veel fans naast hebben gegrepen voor AFAS.
precies dit...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
overigens zou de 18e juni perfect ook passen om Iggy Pop toe te voegen.
Past prima tussen zijn shows de 16e Litouwen en 20e Hamburg.
Ondanks de Tivoli show en ook (nog) niet terug aangekondigd op Stadspark Live.

vraag me ook af hoe lang het duurt voordat Henk Poort genoemd zal worden als guest bij Nightwish?
zie het toch meer dan redelijk aan te nemen dat hij voor 1 nummertje er bij gaat zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken