Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Iggy Pop staat exclusief in Tivoli.
daarom zei ik ook "ondanks"

zal niet de eerste keer zijn dat er een festival show bij komt na een zogezegde "exclusieve" zaalshow

edit:
ik zie trouwens ook dat dit een berichtje is van OOR uit juni.
dat kan natuurlijk ook inmiddels achterhaalde info zijn?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Dat is wat ik bedoelde. ;-)

M'n zin had moeten zijn: 'dat het wel meevalt met dat gebrek aan knaldrang'.
Ik denk ook dát die knaldrang er is, en mijn punt was meer dat daar meer gebruik van was gemaakt door in een eerder stadium de verkoop te starten. Doordat de ontwikkelingen rondom Covid nu weer de verkeerde kant op gaan, heb je denk ik geen gebruik gemaakt van de knaldrang op zijn piek om het zo maar te zeggen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Ik denk ook dát die knaldrang er is, en mijn punt was meer dat daar meer gebruik van was gemaakt door in een eerder stadium de verkoop te starten. Doordat de ontwikkelingen rondom Covid nu weer de verkeerde kant op gaan, heb je denk ik geen gebruik gemaakt van de knaldrang op zijn piek om het zo maar te zeggen.
Zouden mensen zich daar echt nog druk over maken, nu we weten dat festivals in de hele wereld ondertussen gewoon weer doorgang hebben? En er een oplossing gevonden is voor zulke events? Een jaar geleden was het idee van een groot festival nog eng maar nu zijn we een half festivalseizoen verder.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Snap de hype rond Maneskin niet zo. Was best grappig als ander geluid op Eurovisie, maar toch niet echt heel speciaal?
Begrijp het ook niet zo..
Vind het wel leuk dat veel jongeren zich ermee kunnen identificeren en dat ze (weer veelal) jongeren ondersteunen die "anders" zijn en daarvoor uit durven te komen.

Muzikaal vind ik het weinig spannend.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Zouden mensen zich daar echt nog druk over maken, nu we weten dat festivals in de hele wereld ondertussen gewoon weer doorgang hebben? En er een oplossing gevonden is voor zulke events? Een jaar geleden was het idee van een groot festival nog eng maar nu zijn we een half festivalseizoen verder.
Als de lokale doelgroep nu de start van carnaval afgelast zag/ziet worden, kan zoiets toch wel meespelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Als de lokale doelgroep nu de start van carnaval afgelast zag/ziet worden, kan zoiets toch wel meespelen.
Denk dat zo’n carnaval gebeuren moeilijk te managen is met die Covid Safe App.

Blij dat we voor festivals iig een oplossing hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Denk dat zo’n carnaval gebeuren moeilijk te managen is met die Covid Safe App.

Blij dat we voor festivals iig een oplossing hebben.
weet niet hoor.

indoor gaat alles door, maar de outdoor 11vande11 evenementen worden gecanceld, met maar lieft 25.000 bezoerkers (max).
terwijl de indoor shows met minder bezoekers wel doorgaan.

denk niet dat dat voor de Pinkpop-doelgroep een goed signaal is en ook niet richting "oplossing voor festivals" een gerustgesteld voorbeeld stelt, juist alles behalve geruststellend!

edit, overigens was voor deze 11vande11 wel te managen. alles was al geregeld om pleinen met hekken te sluiten en met de QR-toegang te werken.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445

Pinkpop al na één weekend bijna uitverkocht​

Pinkpop stevent na twee festivalloze jaren af op een uitverkochte editie in 2022. Al na het eerste weekend van de kaartverkoop is het evenement in Landgraaf grotendeels uitverkocht. Pinkpop staat gepland voor 17 tot en met 19 juni 2022.


Niek Murray, een van de festivaldirecteurs, meldt dat de vrijdag als eerste dag uitverkocht is. ,,Er zijn nu op Ticketmaster voor de vrijdag alleen nog kaartjes beschikbaar als een bestelling niet goed wordt afgerond. Ook de beide weekenddagen gaan ontzettend hard.’’ Van de passe-partouts voor het hele festivals is inmiddels al 95 procent verkocht. Murray wil desondanks niet vooruitlopen op een uitverkochte editie: ,,We zijn wel heel tevreden en we kunnen uitzien naar een goed gevuld veld terwijl we de helft van het programma nog bekend moeten maken.’’
https://www.ad.nl/show/imagine-drag...n-en-queens-of-the-stone-age-spelen~aadbe4fd/

Headliners​

Het hangt af van de onderhandelingen met de artiesten op welk moment Pinkpop daarmee naar buiten komt, maar headliners zitten er niet meer in. Met Metallica (vrijdag), Pearl Jam (zaterdag) en Imagine Dragons (zondag) zijn de afsluiters bekend. Mocht zich toch nog een buitenkans aandienen om een grote naam te strikken? Murray: ,,Dan wordt het puzzelen.’’ Andere acts die al zeker zijn voor de komende editie zijn onder meer Twenty one pilots, Queens of the stone age, Danny Vera, Nightwish, Ronnie Flex en Crowded House.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en DennisvdBr

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.655
814
Begrijp het ook niet zo..
Vind het wel leuk dat veel jongeren zich ermee kunnen identificeren en dat ze (weer veelal) jongeren ondersteunen die "anders" zijn en daarvoor uit durven te komen.

Muzikaal vind ik het weinig spannend.
Wat een kolder, waarom moet het spannend zijn?
Beetje snobistische opmerking
Het luistert gewoon lekker weg, punt
En nee, ik ben geen huismoeder, maar gewoon iemand die van lekkere muziek houd en naar een concert/festival gaat om vermaakt te worden
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Wat een kolder, waarom moet het spannend zijn?
Beetje snobistische opmerking
Het luistert gewoon lekker weg, punt
En nee, ik ben geen huismoeder, maar gewoon iemand die van lekkere muziek houd en naar een concert/festival gaat om vermaakt te worden
Haha, wist niet dat je boos werd ;).

Iemand gaf aan de hype rondom Maneskin niet zo te begrijpen en dat gevoel deel ik met diegene.
Verder weinig snobistisch' aan mijn opmerking dat ik de muziek niet zo spannend vind. Ik constateer dat ze enorm populair zijn en begrijp dat niet zo goed omdat het voor mij heel erg dertien in een dozijn is. Ik vind The Vices ook een chill bandje, maar die zie ik niet in een paar minuten de Afas uitverkopen, thus; ik snap de hype rondom Maneskin ook niet zo.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.204
Haha, wist niet dat je boos werd ;).

Iemand gaf aan de hype rondom Maneskin niet zo te begrijpen en dat gevoel deel ik met diegene.
Verder weinig snobistisch' aan mijn opmerking dat ik de muziek niet zo spannend vind. Ik constateer dat ze enorm populair zijn en begrijp dat niet zo goed omdat het voor mij heel erg dertien in een dozijn is. Ik vind The Vices ook een chill bandje, maar die zie ik niet in een paar minuten de Afas uitverkopen, thus; ik snap de hype rondom Maneskin ook niet zo.
Noem Bruce Springsteen anders ook nog even kut en dan heb je de poppen aan het dansen ;)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Qua muziek doet Maneskin mij ook niet heel veel, alhoewel de sound wel oke is. Maar wat is die Victoria de Angelis een leuke verschijning zeg!
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken