Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

benieuwd dan hoe het met de andere tickets gaat?

...en hoeveel Pinkpop er verkoopt, wat ook de verhouding is tussen weekend en dagtickets.
Ik gok 40.000 weekend en 30.000 per dag?
of is het 50.000 weekend en maar 20.000 per dag?

@DennisvdBr Zeg Dennis weet jij toevallig welke band of artiest als sub de langste speeltijd heeft gehad op Pinkpop?
een headliner/afsluiter krijgt vaak anderhalf uur, soms zelfs 2 uur, en bijzondere gevallen, nog meer.
een sub-head, voorlaatste op main, krijgt hooguit 1 uur en 15 min.
afsluiter op noord eigenlijk altijd een uur, was vroeger nog wel eens 1uur 15

uitzonderingen: 2000
pearl jam 16.15-17.45 waren eigenlijk headliner
Live 18.45-20.15
Moby 21.15-22.30 afsluiter

en in 2017 hadden een dubbele headliner met justin bieber 21.00-22.30 en martin garrix 22.45-0.00

een headliner/afsluiter krijgt vaak anderhalf uur, soms zelfs 2 uur, en bijzondere gevallen, nog meer.
een sub-head, voorlaatste op main, krijgt hooguit 1 uur en 15 min.
afsluiter op noord eigenlijk altijd een uur, was vroeger nog wel eens 1uur 15

uitzonderingen: 2000
pearl jam 16.15-17.45 waren eigenlijk headliner
Live 18.45-20.15
Moby 21.15-22.30 afsluiter

en in 2017 hadden een dubbele headliner met justin bieber 21.00-22.30 en martin garrix 22.45-0.00
2019 The Cure - Armin van Buuren was ook een uitzondering toch?

2019 was sowieso een uitzondering omdat die editie langer door ging. Kan me de tijden van beiden niet meer herinneren.

Zou er morgen een berichtje besteed worden aan dat de vrijdag uitverkocht is?

benieuwd of we begin van de week een reactie over de eerste verkoop dagen zien in Dagblad De Limburger of op 1Limburg. Vraag me af hoe de vlag er bij hangt.

Echt niet Dennis. Valt mij op dat concerten niet meer zo snel uitverkopen. Er zijn uitzonderingen maar kijk een s naar plattegrond van bijvoorbeeld Kiss of the Eagles hoeveel kaarten beschikbaar zijn.

Verschilt echt per concert. Tool, Coldplay, Nick Cave & Warren Ellis en inderdaad de Pinkpop vrijdag (al waren daar wellicht al een hoop kaarten van weg ivm vouchers e.d.) waren bijvoorbeeld zo uitverkocht. Voor de Eagles lijkt een groot gedeelte van iig de eerste rang kaarten ook wel al verkocht.

Echt niet Dennis. Valt mij op dat concerten niet meer zo snel uitverkopen. Er zijn uitzonderingen maar kijk een s naar plattegrond van bijvoorbeeld Kiss of the Eagles hoeveel kaarten beschikbaar zijn.
Naar mijn beleving is Eagles ook helemaal zo "groot" niet. Maar misschien komt dat door mijn eigen oordeel hoor, maar ik ken heel weinig fans van Eagles in mijn omgeving.

Naar mijn beleving is Eagles ook helemaal zo "groot" niet. Maar misschien komt dat door mijn eigen oordeel hoor, maar ik ken heel weinig fans van Eagles in mijn omgeving.
Eagles is mega (geweest), maar zeker nu 1 bandlid is overleden, zijn het niet meer de Eagles van vroeger en dus is de aantrekkingskracht ook minder, hoe goed ze ook nog klinken heden ten dage.
Iedereen die ze heeft willen zien, heeft ze wel al 1 of meer keren (in de orginele bezetting) gezien

Eagles is mega (geweest), maar zeker nu 1 bandlid is overleden, zijn het niet meer de Eagles van vroeger en dus is de aantrekkingskracht ook minder, hoe goed ze ook nog klinken heden ten dage.
Iedereen die ze heeft willen zien, heeft ze wel al 1 of meer keren (in de orginele bezetting) gezien
Plus een absurd bedrag voor de kaartjes.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Ik heb ook niet het gevoel dat er tegenwoordig veel Buz is rond Eagles... Geen nieuw materiaal dat een breed publiek trekt en ze hebben ook niet de onsterfelijke status van de Stones.... En dan met die prijzen is het wat mij betreft niet zo gek....

Users who are viewing this thread