Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Echt?

Ik vind dit nou juist echt een must voor het affiche! Niet alleen omdat ik het zelf een heel goede band vind, maar ik denk qua populariteit ook zeker.
Denk dat we hier de sub hebben of de Noord-afsluiter.
Ik heb hun populariteit nooit begrepen. Zal ook wel meespelen, maar ik vind het een dertien-in-een-dozijnbandje, net zoals vele bands overigens die oorspronkelijk op de vrijdag geprogrammeerd stonden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.733
Dua Lipa zou niks niet minder zijn als Killers, KoL en Green Day op dit moment en is hard bezig te groeien richting formaatje Pink etc. Zou gewoon een aardig goede headliner zijn, vooral als ze voor die tijd nog een goed 3de album uitbrengt.
Ja dat is natuurlijk een mooie discussie an sich. Ik denk ook dat The Killers en Kings of Leon anno 2021 inderdaad te licht zijn als headliner als ze het in hun uppie moeten doen. En dat geldt zeker voor Post Malone. Green Day schaal ik toch wel een maatje groter in. Zijn niet heel erg relevant, maar wel nog altijd een flinke naam. Maar ik geef Dua Lipa graag het voordeel van de twijfel hoor, en is een uitstekende artiest en haar ouvre groeit en groeit...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.733
Als Post Malone's headlineset door was gegaan, zou die ook maar 75 minuten hebben gespeeld (de lengte van zijn arena shows). Voor de nieuwe generatie headliners is het geen vereiste meer dat ze minimaal 90 minuten moeten volmaken.
Post Malone als headliner vind ik ook echt te mager. Er ging te vroeg een streep door 2020 om nou echt te weten hoe die podiumindeling eruitzag met hem, Marshmello en nog een hoop onbevestigde namen voor de zaterdag, maar ik denk dat hier een duo constructie logisch was geweest.

Wel heb ik het idee dat Pinkpop de laatste jaren weer de tendens had om weer iets vaker wat langere setlists van headliners te programmeren. De speeltijd verlaten van 23:00 naar 0:00 hielp hier ook aan mee. Maar dit is vooral mijn gevoel hoor...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wel heb ik het idee dat Pinkpop de laatste jaren weer de tendens had om weer iets vaker wat langere setlists van headliners te programmeren. De speeltijd verlaten van 23:00 naar 0:00 hielp hier ook aan mee. Maar dit is vooral mijn gevoel hoor...
headliners speelde normaal 'gewoon' volle set, zoals ze op een eigen concert zouden spelen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
tv tipje... ?

Urban Dance Squad - Live op Pinkpop 1990
NPO 2 extra om 23:35 - 00:25
Registratie van het gehele optreden dat Urban Dance Squad gaf op Pinkpop 1990.

Vanavond zie je bij de NTR (na de Fatal FLowers vorige week) nog zo’n legendarisch Nederpopconcert uit 1990, nu van de Urban Dance Squad. De groep uit Utrecht geeft dat jaar een daverende show op Pinkpop Festival. Wat Living Colour, Fishbone en de Red Hot Chili Peppers in de VS doen, doet de UDS eind jaren 80 in Nederland: Hiphop, rap, rock en soul met elkaar vermengen.
Deze brok Nederpophistorie is vanavond voor het eerst in zijn geheel te bekijken. Dit eerste UDS-concert op Pinkpop volgt op het goed ontvangen debuutalbum Mental Floss For The Globe en de singles No Kid en Deeper Shade Of Soul. De bezetting: allereerst is daar rapper Rudeboy Remington, de stuiterende blikvanger van de groep. Daarnaast: Magic Stick (drums), Tres Manos (gitaar), Sil (bas) en achter de draaitafels staat dj DNA. Vanavond te zien om 23:35 uur #fastlane

Later terug te kijken via https://www.npostart.nl/T_POW_05016816
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik heb hun populariteit nooit begrepen. Zal ook wel meespelen, maar ik vind het een dertien-in-een-dozijnbandje, net zoals vele bands overigens die oorspronkelijk op de vrijdag geprogrammeerd stonden.
Dit is volgens mij ook zo'n band die alleen in Nederland (absurd) hoge spots krijgt.
Op pukkelpop in 2018 stonden ze heel vroeg op de mainstage en waren zelfs de voorste vakken voor 3/4de leeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.999
8.650
Dit is volgens mij ook zo'n band die alleen in Nederland (absurd) hoge spots krijgt.
Op pukkelpop in 2018 stonden ze heel vroeg op de mainstage en waren zelfs de voorste vakken voor 3/4de leeg.
Precies. Die beelden staan nog op Youtube, pijnlijk weinig volk. Ook op de laatste Rock Werchter stonden ze pas als tweede op de main (dus nog met Weezer, The 1975, Bring Me The Horizon, The Cure en Tool erna). Zal dus wel een verschilletje tussen NL en BE zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ja dat is natuurlijk een mooie discussie an sich. Ik denk ook dat The Killers en Kings of Leon anno 2021 inderdaad te licht zijn als headliner als ze het in hun uppie moeten doen. En dat geldt zeker voor Post Malone. Green Day schaal ik toch wel een maatje groter in. Zijn niet heel erg relevant, maar wel nog altijd een flinke naam. Maar ik geef Dua Lipa graag het voordeel van de twijfel hoor, en is een uitstekende artiest en haar ouvre groeit en groeit...
Ik vind het toch allemaal een beetje iets teveel van het zelfde. Op Lowlands vond ik het ook rete saai, en ze doet weinig bijzonders als je het mij vraagt, staat ook niet voor niks op een commercieel Dance Festival zoals Tomorrowland.. Dat doet ze knap hoor maar wilt ze absolute pop status krijgen moet ze wel iets diverser gaan worden in haar muziek. Maar ieder zijn heug natuurlijk.

En Dua Lipa vergelijken met Killers, KoL of Green Day doe eens niet. Laat haar eerst maar eens een klassieker maken zoals Hot Fuss, Only By The Night of Dookie.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.733
En Dua Lipa vergelijken met Killers, KoL of Green Day doe eens niet. Laat haar eerst maar eens een klassieker maken zoals Hot Fuss, Only By The Night of Dookie.
Volgens mij doe ik dat niet. Zou ook gek zijn, aangezien ik dit gewoon met je eens ben. Volgens mij had je hier emmers met glijmiddel moeten quoten... (Wat een zin is dit joh ?)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Ik dacht toen NBT in de tent stond, dit kan echt wel eens een hele toffe band worden. Ik vind hun nieuwer werk ook wel oké, maar mijn hoop/verwachtingen zijn niet echt uitgekomen. Tegelijkertijd is hun populariteit natuurlijk enorm toegenomen (al dan niet enkel binnen onze grenzen). Lijkt mij inderdaad aannemelijk dat Pinkpop hen als afsluiter tweede podium plaatst (daar zit natuurlijk vaak ook wel wat diversiteit in grootte/statuur). Denk wel dat de frontman iets aan zijn stage performance moet doen. Een hele goede zanger, maar de vorige keer dat ik hem zag op hoofdpodium leek hij op zo'n podium toch een beetje misplaatst.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
584
371
In 2017 was kings of leon ook headliner met op een andere dag green day dus pinkpop zouden ze toch prima kunnen boeken als headliner?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik dacht toen NBT in de tent stond, dit kan echt wel eens een hele toffe band worden. Ik vind hun nieuwer werk ook wel oké, maar mijn hoop/verwachtingen zijn niet echt uitgekomen. Tegelijkertijd is hun populariteit natuurlijk enorm toegenomen (al dan niet enkel binnen onze grenzen). Lijkt mij inderdaad aannemelijk dat Pinkpop hen als afsluiter tweede podium plaatst (daar zit natuurlijk vaak ook wel wat diversiteit in grootte/statuur). Denk wel dat de frontman iets aan zijn stage performance moet doen. Een hele goede zanger, maar de vorige keer dat ik hem zag op hoofdpodium leek hij op zo'n podium toch een beetje misplaatst.
Ik weet niet of ze het tweede podium zullen afsluiten. Volgens mij stonden twenty one pilots, kensington en RHCP op dezelfde dag. Ik denkt toch dat één van de eerste twee de headliner op het tweede podium zou zijn.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.733
In 2017 was kings of leon ook headliner met op een andere dag green day dus pinkpop zouden ze toch prima kunnen boeken als headliner?
Dat klopt. Maar toen vormden ze een headliner-combi met System of a Down. Dat werkte best goed. Als solo headliner stonden ze er in 2011 en 2013, en toen waren ze in alles de wat mindere act. Maar dat komt natuurlijk ook deels doordat de andere namen toen o.a. Coldplay, Foo Fighters en Green Day waren. Nogmaals, het zou zeker kunnen, maar dan zou ik het sterker vinden als het weer een combi is. Met Volbeat bijvoorbeeld, die stonden immers op de lijst voor 2020...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dat klopt. Maar toen vormden ze een headliner-combi met System of a Down. Dat werkte best goed. Als solo headliner stonden ze er in 2011 en 2013, en toen waren ze in alles de wat mindere act. Maar dat komt natuurlijk ook deels doordat de andere namen toen o.a. Coldplay, Foo Fighters en Green Day waren. Nogmaals, het zou zeker kunnen, maar dan zou ik het sterker vinden als het weer een combi is. Met Volbeat bijvoorbeeld, die stonden immers op de lijst voor 2020...
2011 was volledig prima, toen zaten ze wel in hun prime van hun carriere rond die tijd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik weet niet of ze het tweede podium zullen afsluiten. Volgens mij stonden twenty one pilots, kensington en RHCP op dezelfde dag. Ik denkt toch dat één van de eerste twee de headliner op het tweede podium zou zijn.
gezien de volgorde op het 2020 affiche.

Ik denk dat het zo iets zou zijn geweest:
mainstage
Frenna Deluxe - Keane - Kensington – (sub main) Twenty One Pilots – (headliner) Red Hot Chili Peppers
IBA Parkstadstage / Noord
Balthazar – Supergrass - Ellie Goulding – 5SOS - (afsluiter Noord) Nothing But Thieves
Birghtlandstent
Elle Hollis – Querbeat - JC Stewart – (+1) - Lost Frequencies
Stage 4
Ten Times A Million - Saint PHNX - Misie Peters – Bishop Briggs
1x Garden of Love
https://pbs.twimg.com/media/ESp9qrVXgAAn4dg.jpg
 
12 nov 2016
655
392
Ik vind het toch allemaal een beetje iets teveel van het zelfde. Op Lowlands vond ik het ook rete saai, en ze doet weinig bijzonders als je het mij vraagt, staat ook niet voor niks op een commercieel Dance Festival zoals Tomorrowland.. Dat doet ze knap hoor maar wilt ze absolute pop status krijgen moet ze wel iets diverser gaan worden in haar muziek. Maar ieder zijn heug natuurlijk.

En Dua Lipa vergelijken met Killers, KoL of Green Day doe eens niet. Laat haar eerst maar eens een klassieker maken zoals Hot Fuss, Only By The Night of Dookie.
Heb je die recente Studio 2054 livestream show van haar gezien? Het is muzikaal niet mijn ding, maar qua performance was het voor pop-standaarden gewoon knap. En mevrouw zelf maakte er een hele geile bende van, wat natuurlijk een leegloop tijdens haar set zal voorkomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Heb je die recente Studio 2054 livestream show van haar gezien? Het is muzikaal niet mijn ding, maar qua performance was het voor pop-standaarden gewoon knap. En mevrouw zelf maakte er een hele geile bende van, wat natuurlijk een leegloop tijdens haar set zal voorkomen.
Nee maar wel paar keer live gezien. Daar hecht ik meer waarde aan.
 
12 nov 2016
655
392
Ik heb ook minder goeie dingen over haar vroegere live optredens gehoord, maar denk toch dat die minder van toepassing zijn voor 2022 boekingen. Zat andere headliners die in het verleden ook nog groeipijnen hadden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken