Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Adele lijkt me een tikkeltje saai voor Pinkpop. Ooit in 1x live gezien en toen vond ik het ok. Maar niet weggeblazen.

Persoonlijk vind ik haar een klein beetje overhyped. Ik ben fan van Florence maar die komt toch net te kort als headliner.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Nu ik de foto van oasiss zie en ik daar toevallig net aan dacht. Is het niet een keer tijd voor een vrouwelijke headliner, florence and the machine bijvoorbeeld, door middel van een co headliner wel. Of zou florence beter bij dtrh of bks passen? Weet trouwens niet of ze tourt hoor volgend jaar maar toch beetje wishful thinking
Denk wel dat er nog een co-headliner á la 21Pilots/Post Malone bij moet. Ondanks dat ik haar muziek nog steeds niet heel bijzonder vind en in 2019 nog vrijwel niks van d'r kende, vond ik haar optreden op RW2019 erg goed. Aparte persoonlijkheid maar wel vermakelijk en live echt heel sterk en energiek. Ik zie dit wel werken op Pinkpop.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Bij een echte vrouwelijke headliner voor Pinkpop, en daarmee bedoel ik dat ze die spot alleen kan dragen en geen co-headline constructie nodig heeft, denk ik aan Beyonce, Taylor Swift, Rihanna en Pink. Dit zijn dan wel weer allemaal ‘solo powervrouwen’ die in hun eentje stadions uitverkopen. Vrouwelijke headliners in de vorm van een band, ja dan kom je inderdaad al snel op Florence uit, alhoewel ook mijn gevoel zegt dat die net iets beter matcht met BKS of DTRH...
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
478
194
Moeten we niet ook rekening houden met kings of leon als headliner?
Een nieuw album, en hadden een concert in Den Haag rond pinkpop in 2020 of hebben zij al een nieuwe datum in NL
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Moeten we niet ook rekening houden met kings of leon als headliner?
Een nieuw album, en hadden een concert in Den Haag rond pinkpop in 2020 of hebben zij al een nieuwe datum in NL
Als ze touren zou ik daar altijd rekening mee houden. In 2011 en 2013 waren ze de ‘kleinere headliner’ tussen o.a. Coldplay, Foo Fighters en Green Day. In 2017 vormden ze een combi met SOAD. Die laatste constructie zou best wel kunnen werken met bijvoorbeeld Volbeat...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Jan Smeets is vanavond te gast bij BEAU om te praten over de magie van Pinkpop.

(Ik denk ik tag @DennisvdBr meteen ook maar even, wellicht ziet je dit op tijd en kan je live meekijken :) )
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Moeten we niet ook rekening houden met kings of leon als headliner?
Een nieuw album, en hadden een concert in Den Haag rond pinkpop in 2020 of hebben zij al een nieuwe datum in NL
Neem aan dat KOL weer Hurricane / Southside inhalen in Duitsland, tijdens Pinkpop. Dan zijn ze afvaller voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
GEFELICITEERD JAN SMEETS

NPO 3FM eert ‘Mister Pinkpop’ Jan Smeets met 3FM Legend Award
https://www.pinkpop.nl/2022/npo-3fm-eert-mister-pinkpop-jan-smeets-met-3fm-legend-award/
3FM-dj Eva Koreman verraste onze oprichter Jan Smeets vanavond in de uitzending van Beau met een 3FM Legend Award: een juryprijs voor iemand die een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan de muziekindustrie. Jan ontvangt de prijs voor zijn voortrekkersrol in de Nederlandse muziekscene, zijn oneindige vastberadenheid en betrokkenheid bij de organisatie van Pinkpop en zijn verbindende rol.
Ey9eVFMWEAAyCVC
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses
12 nov 2016
655
392
Bij een echte vrouwelijke headliner voor Pinkpop, en daarmee bedoel ik dat ze die spot alleen kan dragen en geen co-headline constructie nodig heeft, denk ik aan Beyonce, Taylor Swift, Rihanna en Pink. Dit zijn dan wel weer allemaal ‘solo powervrouwen’ die in hun eentje stadions uitverkopen. Vrouwelijke headliners in de vorm van een band, ja dan kom je inderdaad al snel op Florence uit, alhoewel ook mijn gevoel zegt dat die net iets beter matcht met BKS of DTRH...

Bedoel je met dragen dat ze de toko kunnen uitverkopen? In dat geval, ja, ik denk ook niet dat Florence een dag zou laten uitverkopen. Maar Mojo kan niet ieder jaar drie dikke klappers regelen en soms moeten ze het met minder doen.

Ik zie overigens Ariana Grande en zelfs Dua Lipa ook passen als Pinkpopheadliner.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Bedoel je met dragen dat ze de toko kunnen uitverkopen? In dat geval, ja, ik denk ook niet dat Florence een dag zou laten uitverkopen. Maar Mojo kan niet ieder jaar drie dikke klappers regelen en soms moeten ze het met minder doen.

Ik zie overigens Ariana Grande en zelfs Dua Lipa ook passen als Pinkpopheadliner.
Dua Lipa nog niet hoor.. populair.. maar zal niet een weide doen uitverkopen. Dan zeg ik nog eerder Lady Gaga of Madonna.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Dua Lipa nog niet hoor.. populair.. maar zal niet een weide doen uitverkopen. Dan zeg ik nog eerder Lady Gaga of Madonna.
Madonna, tja. Ze heeft de naam en statuur ervoor, absoluut. Maar live stelt het tegenwoordig echt niets meer voor, ze kan er beter mee stoppen. Het optreden tijdens het Songfestival even geleden was ook pijnlijk om te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Madonna, tja. Ze heeft de naam en statuur ervoor, absoluut. Maar live stelt het tegenwoordig echt niets meer voor, ze kan er beter mee stoppen. Het optreden tijdens het Songfestival even geleden was ook pijnlijk om te zien.
Opzich eens hoor, had 10 jaar geleden moeten gebeuren. En ja het Songfestival was inderdaad pijnlijk, maar goed moeten we dan gelijk in 1x een artiest afschrijven?

Heeft natuurlijk wel een mooi arsenaal aan hits. Echt zo'n act waar ik stiekem best eens benieuwd naar ben maar nooit naar een losse zaal show van zal doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Was gewoon ordinaire reclame voor de 3FM awards.
Dat zou best, maar vond het alsnog een mooi gebaar. En meer dan verdient ook.

Madonna anno 2022 moet je denk ik echt niet meer je festival willen headlinen. Die shows zijn niet meer was het was, het is onbetrouwbaar of ze wel komt en zingen kan ze ook niet echt meer. Vraag me ook af of je met Madonna anno nu op een festival veel tickets verkoopt.

Schijnt ook vooral nieuw materiaal te doen in shows:
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.316
4.999
Dat zou best, maar vond het alsnog een mooi gebaar. En meer dan verdient ook.

Madonna anno 2022 moet je denk ik echt niet meer je festival willen headlinen. Die shows zijn niet meer was het was, het is onbetrouwbaar of ze wel komt en zingen kan ze ook niet echt meer. Vraag me ook af of je met Madonna anno nu op een festival veel tickets verkoopt.

Schijnt ook vooral nieuw materiaal te doen in shows:
Ja Jan verdient alles, maar goed 3FM..... ach laat ook maar.

En ik snap de twijfels over Madonna hoor. Maar ze heeft gewoon veel toffe muziek gemaakt, dus ik zou haar ooit nog welleens willen zien. Misschien als afsluiter op het andere podium.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Bedoel je met dragen dat ze de toko kunnen uitverkopen? In dat geval, ja, ik denk ook niet dat Florence een dag zou laten uitverkopen. Maar Mojo kan niet ieder jaar drie dikke klappers regelen en soms moeten ze het met minder doen.

Ik zie overigens Ariana Grande en zelfs Dua Lipa ook passen als Pinkpopheadliner.

Dat bedoel ik inderdaad. Ze leveren een hele zwerm aan bezoekers die speciaal voor hun kaarten koopt. Maar ook qua act past het op het festival ik voorzie ik een succesvol optreden. En inderdaad hoort Ariana Grande daar ook bij. Dua Lipa in mijn optiek zeker niet. Te groen, net als bijvoorbeeld Billie Eilish...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Was gewoon ordinaire reclame voor de 3FM awards.
Reclame voor 3FM en voor Giel Beelen. Die gek was zowat meer aan het woord dan Jan. Laat zo'n dweil toch lekker thuis joh...

De inbreng van Jan was mooi, maar niks nieuws te melden. Maar goed, hij was natuurlijk ook niet vanwege nieuwtjes naar de studio gelokt, maar vanwege die heldentrofee...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken