Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

12 nov 2016
655
392
Ik sluit me ook aan bij dit Kaleo bashen. Op plaat goed te pruimen maar live op Werchter kwam het niet verder dan leuke achtergrondmuziek tijdens het chillen met een biertje. Het lukte echt niet om hier het hele optreden met enthousiasme en aandacht naar te luisteren. Zonde, potentie is er echt wel.
Lol, Kaleo, die stonden op de zondagmiddag van BKS 2017. Ik had echt dikke medelijden voor alle Radiohead die-hards die al heel vroeg zaten te bivakkeren en dus die kaulo rotzooi moesten aanhoren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Hoera, we kunnen weer gaan voorspellen!

Mijn voorspelling voor headliners 2022: Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam en The Weeknd

Mijn voorspelling voor subs: Twenty One Pilots, Post Malone en Volbeat

Mijn voorspelling voor Noord afsluiters: Nothing but Thieves, Liam Gallagher en Anderson. Paak
Ik denk dat ik hier nog even op terug kom. RHCP zie ik absoluut terugkomen, maar dan wel op de vrijdag. Op die vrijdag stonden oorspronkelijk naast de RHCP ook o.a. TwentyOnePilots, Nothing but Thieves, Kensington, 5SOS en Keane. Van Keane is de kans nihil dat ze terugkeren, en van 5SOS weet ik het ook nog niet zo zeker. Dit geeft ruimte voor de terugkeer van post Malone op deze dag, waar hij in de oorspronkelijke plannen ook stond. Ik denk dat ze dit gaan proberen, omdat de zaterdag, waar Malone als (co-?)headliner naartoe gepromoveerd was, nu wordt afgesloten door Pearl Jam. Post Malone zie ik absoluut niet op zondag het festival afsluiten, dus daar verwacht ik een nieuwe headliner. Dat zou een hele grote naam kunnen zijn, maar (gezien de budgetten) ook een iets kleinere act kunnen zijn die een co-headliner met Volbeat vormt. Mits Volbeat terugkomt natuurlijk...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
RHCP zie ik ook wel als terugkomer.

Waar ik vooral heel erg op let... Springsteen.
Heb zo'n onderbuikgevoel dat die in 2022 wel eens een fijne tour kan pakken met E street, waarbij het voor Pinkpop ook alweer 10 jaar terug is.

Zie dat toch als vrij serieuze optie.
Andere headliner kans zie ik voor Metallica, alleen zie ik het trio RHCP/Pearl Jam/Metallica niet als reeel, lijkt me niet gevarieerd genoeg als headliners (daarbij, denk ik dat deze 3 headliner opties kunnen zijn voor Rock Werchter en zie ik niet als reeel dat Pinkpop en RW 3 headliners delen)
Zou natuurlijk mooi zijn als Pinkpop een headliner pakt die er nog niet gestaan heeft?
Alsnog, denk ik dat met RHCP vanuit 2020 nog en Pearl Jam vanuit 2021 nog, aangevuld met Springsteen, wat mij betreft geen schande zou zijn.

Misschien kan Pinkpop eventueel Springsteen delen met TW Classic, zou TW op de zondag van Pinkpop zijn. Kan Springsteen de vrijdag mogelijk Pinkpop aandoen en The Peppers de festival afsluiter worden op zondag. Het is maar een gedachtekronkel.... Al zal Springsteen ook Malieveld of Goffertpark kunnen pakken uiteraard... Ik zie Pinkpop niet als geheel onmogelijk!

Ik ga komende tijd wel even de berichten rond Springsteen op de voet volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: T. Roses en Joslittel

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Lol, Kaleo, die stonden op de zondagmiddag van BKS 2017. Ik had echt dikke medelijden voor alle Radiohead die-hards die al heel vroeg zaten te bivakkeren en dus die kaulo rotzooi moesten aanhoren.
Haha daar was echt niet doorheen te komen. Gelukkig stond op de 'two' die dag wel een aardig dagprogramma geprogrammeerd.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Haha, nee dat zou het zeker niet. Sterker nog: het zou een killer affiche zijn!
Idd een killer affiche maar ik zie het niet gebeuren! Pinkpop wil de lijn voortzetten met één dag een pop headliner dus gok ik voorlopig naast de RHCP, Taylor Swift, The Weeknd of Billie Eilish
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.934
8.575
Dit geeft ruimte voor de terugkeer van post Malone op deze dag, waar hij in de oorspronkelijke plannen ook stond.
Waaruit haal je deze info? Want het lijkt me sterk dat een Post Malone, toch wel een van de grootste popnamen ter wereld nu, doodleuk als sub komt opdraven.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
404
249
Mijn voorspelling voor headliners 2022: Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam en Ariana Grande.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Waaruit haal je deze info? Want het lijkt me sterk dat een Post Malone, toch wel een van de grootste popnamen ter wereld nu, doodleuk als sub komt opdraven.

Een aantal maanden geleden is er in een interview of gesprek naar voren gekomen dat Post Malone in de oorspronkelijke plannen op vrijdag stond gepland. De exacte reden van de verschuiving is volgens mij niet benoemd, maar zal waarschijnlijk met een afvaller of annulering op de zaterdag te maken hebben. Post Malone is toen in een vroeg stadium naar de zaterdag verplaatst. Op de site van Pinkpop heeft dit nog een tijdje tot een foutje geleid. Op de pagina van de line-up stond Post Malone op de zaterdag, maar als je op de taal button Engels klikte, stond er nog Friday.

Over de grootte van de naam Post Malone kun je discussiëren. Oorspronkelijk ging dit over de 2020 editie, en vond dit alles dus al anderhalf jaar geleden plaats. Ik persoonlijk vond hem toen in ieder geval nog niet groot genoeg om een Pinkpop headliner te zijn. Maar datis zoals gezegd voer voor discussie...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
Van Swift is denk ik het probleem als ze tourt in 2022 dat ze wellicht naar Boutique gaat. Wat ze in 2020 gepland had als benelux exclusief en ook nog de zaterdag tijdens Pinkpop. Als dat weer het zelfde verhaal gaat worden voor haar in 2022, is ze in dat geval geen optie voor Pinkpop.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Van Swift is denk ik het probleem als ze tourt in 2022 dat ze wellicht naar Boutique gaat. Wat ze in 2020 gepland had als benelux exclusief en ook nog de zaterdag tijdens Pinkpop. Als dat weer het zelfde verhaal gaat worden voor haar in 2022, is ze in dat geval geen optie voor Pinkpop.

Klopt. Maar anderhalf jaar niet kunnen optreden kan ook betekenen dat ze denkt "fuck die exclusives" en dat ze zoveel mogelijk wil inhalen...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Knipsel.JPG

Iets met vader, wens, gedachte.... Maar tour van RATM is verschoven naar 2022. Ik zie alleen een gat tussen eind Mei en begin Juli. en support door Run the Jewels die ik ook wel heel graag live zou willen zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.441
Vet hoor, RATM en Run the Jewels. Voor Werchter wordt het wel erg kort dag maar er is ruimte voor een korte Europese tour in juni en eerste week juli. Graspop wordt dan ook opeens een kanshebber.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
dat van RATM is wel een dingetje ja... moet alleen kanttekening maken dat in 2020 gepland waren voor FireFly festival (tijdens Pinkpop).
Indien ze die in 2022 in juni er bij pakken, is het geen optie...

Ik heb een sterk vermoeden dat ze de europese tourleg pakken in september 2022 ;)
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
dat van RATM is wel een dingetje ja... moet alleen kanttekening maken dat in 2020 gepland waren voor FireFly festival (tijdens Pinkpop).
Indien ze die in 2022 in juni er bij pakken, is het geen optie...

Ik heb een sterk vermoeden dat ze de europese tourleg pakken in september 2022 ;)
zou ook zomaar kunnen... dan koop ik daar wel een kaartje voor.... was er de laatste keer op PP bij, maar kan me er niet veel meer van herinneren, was toen zo anders met muziek bezig.... maar RATM is wel een bucketlist dingetje voor mij. Verder maakt het mij eigenlijk niet heel veel uit wie er op PP22 staan.... als het maar doorgaat het liefst zonder vaccinatie-discriminatie...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
GnR in Groningen uitverkocht lees ik net. Is toch 50.000 tickets. Echt jammer dat ze niet op PP staan.
Springsteen las ik hier ook maar die zie ik eerst in amerika touren en zelf had hij ook Australie genoemd als mogelijke start in een recent interview. In het slechtste geval zien we hem pas in zomer van 2023
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik heb het al vaker gezegd ( sorry:) ). Maar Gorillaz had nog geen datum in Nederland volgens mij? Het is geen headliner op zichzelf maar het zal imo een enorm gave afsluiter van het weekend kunnen zijn. Hoe erg ik het ook hoop dat rhcp,pearl jam en springsteen de headliners zijn verwacht ik eigenlijk dat er ook een headliner komt voor de wat jongeren bezoekers (The Weeknd, Justin Timberlake, Post Malone, Taylor Swift of Gorillaz dus. Of wishful thinking Kendrick Lamar, ookal gun ik dat WooHah wel meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
INmusic is ook naar 2022 verplaatst, naar 20-22 juni, dat zijn de dagen na Pinkpop
Pinkpop deelde (2020+2021) Deftones met INmusic.
Kon wel eens goed zijn voor het mee schuiven...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken