Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

als ik die namen allemaal zie langskomen,
ik zou absoluut niet ontevreden zijn met Muse,
ik zal ook zeker niet ontevreden zijn met Coldplay,
ik zal niet ontevreden zijn met Ed Sheeran.
en mijn hoop ligt bij Springsteen.
dan te bedenken dat Volbeat ook nog kan komen op zondag.

met al Metallica, Pearl Jam op het affiche.
ben benieuwd waar Pinkpop 2022 mee gaat komen! We zouden het binnen 10 dagen moeten weten verwacht ik....

In het trio headliners past hij zeker. Op zich vind ik het een prima artiest. Wel heb ik het gevoel dat je het festival niet echt 'knallend' afsluit. Maar dat komt door mijn vooroordeel dat het iets teveel zwijmelmuziek is...

In het trio headliners past hij zeker. Op zich vind ik het een prima artiest. Wel heb ik het gevoel dat je het festival niet echt 'knallend' afsluit. Maar dat komt door mijn vooroordeel dat het iets teveel zwijmelmuziek is...
Da's geen vooroordeel, hoor.

Ik loop er ook niet warm voor. Maar zelfs dan zijn het anderhalf uur hits die ik wel herken. Daarnaast, in het popgenre is er op dit moment niet veel te boeken dat hoger staat aangeslagen dan Edje.

Zou hem overigens ook prima de Arena zien doen. Maar als hij vrijdag een tour aankondigt en Pinkpop nu ook bepaalde deadlines heef aankomen, zou dat wel ergens op kunnen hinten.

Ik denk dat Ed Sheeran voor Pinkpop wel de perfecte 3e headliner zou zijn.
ja, Metallica en Pearl Jam en dan een jonge god voor de jeugd met z'n poppie muziek, prima hoor.

al zou ik hem ook als sub kunnen pruimen voor Pearl Jam.
( en ik zou niet treuren als hij voor Ziggo aangekondigd gaat worden en de headliner spot voor Pinkpop nog even in het ongewisse blijft ? )

Ik ga ervan uit dat het de Arena wordt als hij voor losse concerten gaat. Sub (voor wie dan ook) gaat natuurlijk nooit meer gebeuren.

ArenA, GelreDome, Goffertpark, Malieveld... die jongen krijgt zo'n veld wel vol (zeker met de knaldrang die er is anno 2022). Ben benieuwd waar die terecht komt.

In ieder geval een prima naam om in de gaten te houden voor de Pinkpop zondag.
Ben benieuwd of Pinkpop deze week dan ook met nieuws al gaat komen of dat ze nieuws stroomlijnen langs een aankondiging in Belgie (bijvoorbeeld langs Graspop, die in zelfde weekend zitten)

Als Sheeran morgen zijn tour bekend maakt en hij staat wel op Pinkpop dan hebben we morgen gewoon de aankondiging toch? :)

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
edit (lijstje dikt al lekker aan) :
Timmetje - Muse of Post Malone + Imagine Dragons
RickHuissen - Ed Sheeran
neus - Editors
RubenFrusciante - Muse
Bassie78 - Ed Sheeran of Muse
Processierups - Muse
rhcp - Arctic Monkeys
wenteldave - Muse of Coldplay
Oasiss - Post Malone
Brian - Ed Sheeran
Joslittel - Muse
emilejol - Queens of the stone age of Coldplay of radiohead of oasis of AC/DC
PP1980 - Rolling Stones
DennisvdBr - Bruce Springsteen & The E Street Band
en uiteraard Indiaantje89 - Mart Hoogkamer
eens zien:
Muse - laatste keer Pinkpop 2015, al 5 keer geweest
Ed Sheeran - laatste keer Pinkpop 2014 (was 1e keer) (edit: en stond toen niet als headliner)
Post Malone - nog nooit geweest
Arctic Monkeys - laatste keer Pinkpop 2014, al 2 keer geweest
Coldplay - laatste keer Pinkpop 2011 (was 1e keer)
Rolling Stones - laatste keer Pinkpop 2014 (was 1e keer)
Bruce Springsteen - laatste keer Pinkpop 2012, al 2 keer geweest

Metallica - laatste keer 2014, al 2 keer geweest
Pearl Jam - laatste keer 2018, al 3 keer geweest

als ik zou vasthouden aan statistieken, lijkt me niet aannemelijk dat de 3de headliner in 2014 of 2018 ook op Pinkpop stond.
Is het aannemelijker dat de 3de headliner in periode voor 2014 op Pinkpop stond of nog nooit op Pinkpop gestaan heeft
op deze statistieken zou het meer richting Post Malone (nog nooit), Coldplay (in 2022 11 jaar terug) of Springsteen (in 2022 10 jaar terug) wijzen.
maar goed, wat zeggen statistieken anno 2022 nog...

Laatst bewerkt:
Als Sheeran morgen zijn tour bekend maakt en hij staat wel op Pinkpop dan hebben we morgen gewoon de aankondiging toch? :)
Dan wel ja ?

Kwa popheadline keuzes zijn er niet zoveel mogelijkheden vergelijkbaar met gitaar acts!
Misschien Taylor Swift nog!
Maar ik zal ook niet klagen als het uiteindelijk Muse of Coldplay het zal worden!

als ik zou vasthouden aan statistieken, lijkt me niet aannemelijk dat de 3de headliner in 2014 of 2018 ook op Pinkpop stond.
Is het aannemelijker dat de 3de headliner in periode voor 2014 op Pinkpop stond of nog nooit op Pinkpop gestaan heeft
op deze statistieken zou het meer richting Post Malone (nog nooit), Coldplay (in 2022 11 jaar terug) of Springsteen (in 2022 10 jaar terug) wijzen.
Waarom zou het niet aannemelijk zijn dat de derde headliner in 2014 ook op Pinkpop heeft gestaan?

eens zien:
Muse - laatste keer Pinkpop 2015, al 5 keer geweest
Ed Sheeran - laatste keer Pinkpop 2014 (was 1e keer)
Post Malone - nog nooit geweest
Arctic Monkeys - laatste keer Pinkpop 2014, al 2 keer geweest
Coldplay - laatste keer Pinkpop 2011 (was 1e keer)
Rolling Stones - laatste keer Pinkpop 2014 (was 1e keer)
Bruce Springsteen - laatste keer Pinkpop 2012, al 2 keer geweest

Metallica - laatste keer 2014, al 2 keer geweest
Pearl Jam - laatste keer 2018, al 3 keer geweest

Met de kanttekening dat Sheeran in 2014 ergens in de namiddag stond. Als je dat ook gaat meetellen in "geen headliners op herhaling", dan hou je natuurlijk weinig opties over...

Ed Sheeran heeft zojuist in de Q&A op zijn instagram stories verklapt dat aankomende vrijdag een tour wordt aangekondigd.
op de sociale van Ticketmaster Uk en FKP Scorpio UK poppen wel al wat foto's op van locaties met geprojecteerd de album afbeelding, zag oa Slane Castle langs komen

( edit, Ticketmaster UK ipv Mojo Uk )

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread