Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Misschien dat RHCP naar de zondag van Pinkpop schuift (indien ze op Firenze staan, waar ik wel van uitga in verband met hun lied 'Slow Cheeta' én de genoemde cactus als referentie naar Californië). Pearl Jam is ook van dag verschoven, dus PP zal wel een regeling maken om van dag te kunnen wisselen.
die cheeta hadden ze ook al in 2020 bij de GnR dag staan, het was een papegaai op de Green Day dag, die kwam 2021 terug en is 2022 ook weer op die dag te zien.
De andere dagen hadden naast een cheeta (op de GnR dag in 2020), ook een gorilla op de Vasco Rossi dag in 2020 en 2021 (die gig voor 2022 is nu verplaatst buiten Firenze Rocks) en nog 1 dag met een flamingo op de RHCP dag in 2020 en 2021.
De cheeta verwacht ik daarom niet als een specifieke hint...

edit : (maar dat het geen flamingo is... zou kunnen duiden dat het geen RHCP is, ivm 2020 en 2021 de flamingo op de RHCP dag?)

Laatst bewerkt:
Iemand op Efest zegt dat hij weet dat het MUSE wordt. Wellicht dat Pinkpop ze als dat blijkt te kloppen ook snel aankondigen voor de zondag.

kans voor Pinkpop is nu wel 50% kleiner geworden (door wegvallen vrijdag optie)

maar, die zondag zit er nu wel dik tegenaan. Maar ik laat wel nog even wat andere opties open, durf ze nog niet met potlood te noteren.
Alhoewel ikzelf redelijk fan ben van de band (en waarschijnlijk moet ik nog een dagkaart gaan bijkopen dan voor mijn vrouw ook), denk ik niet dat Muse het gaat worden...

Firenze rocks heeft dus Muse aangekondigd voor de 17e... wat betekent dat voor PP? Muse voor mij persoonlijk niet interessant maar zijn genoeg fans voor. Kunnen we overigens uit gaan van een aankondiging op of rond PP21 data.... het blijft wel heel stil...

Goed gevonden! :D

Grote kans dat ze de zondag dan PP spelen toch?
Zie nu drie opties:

- Volledig rock weekend RHCP - Pearl Jam - Muse
- Popheadliner vrijdag met Muse afsluiter zondag
- RHCP alsnog vrijdag en geen Muse de zondag ( Zondag popheadliner)

Zie nu drie opties:

- Volledig rock weekend RHCP - Pearl Jam - Muse
- Popheadliner vrijdag met Muse afsluiter zondag
- RHCP alsnog vrijdag en geen Muse de zondag ( Zondag popheadliner)
je vergeet optie 4, zowel geen RHCP en geen Muse ?

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
meh... dunno?

Als Muse kan spelen en in de buurt is denk ik echt dat het een zekerheidje is dat Pinkpop ze boekt. GnR staat al elders (al hadden die de Pinkpop vrijdag kunnen spelen) en ik zie ze grote acts als Springsteen of Metallica waar het kan eerder in de ArenA of het Goffert plaatsen.

Denk je dat Muse elders staat of denk je dat Pinkpop Muse laat lopen?

Kunnen we overigens uit gaan van een aankondiging op of rond PP21 data.... het blijft wel heel stil...
zal vast wel ergens iets komen...

ik denk dat Hellfest nieuws komt rond die dagen (fyi tijdens Pinkpop)
nou zal daar niet heel veel overlap zijn met Pinkpop, maar zeker intressant voor de paar harde namen die er kunnen gaan staan in de 2 (?) weekenden voor 2022.
Zo zou 25 of 26 juni '22 GnR een gerucht zijn, zou Scorpions een gerucht zijn en Foo Fighters, alle 3 geen optie voor Pinkpop. Maar ook de naam Metallica is al gevallen... (ik zie Hellfest overigens niet zo snel Muse als vervanger van SoaD neerzetten fyi).
Deelde op 2020/2021 affiches met Hellfest: Deftones, Volbeat, Frank Carter. Overigens is Hellfest er nog al eens van om het hele affiche (of minsten 99%) in 1 keer te delen....

ik denk dat Pinkpop Muse best eens kan laten lopen... Ik ga er wel van uit, hoe langer een aankondiging duurt, dat ik veel meer naar andere namen kijk dan de namen die nu al in 2022 rond Pinkpop aangekondigd zijn.

(eigenlijk zou ik Muse ook wel een hoofdact vinden voor Stadspark Live in Groningen....)

Waarom zijn de Foo's geen optie voor Pinkpop? Die zijn ook 19 juni nog vrij.

Als Muse kan spelen en in de buurt is denk ik echt dat het een zekerheidje is dat Pinkpop ze boekt. GnR staat al elders (al hadden die de Pinkpop vrijdag kunnen spelen) en ik zie ze grote acts als Springsteen of Metallica waar het kan eerder in de ArenA of het Goffert plaatsen.

Volgens mij hadden ze de vorige keer een optreden in het goffert park terwijl ze gedurende die tour wel festivals aandeden.

Ja klopt! Ik heb het specifiek over volgend jaar. :) Ik acht de kans groter dat Muse in 2022 op Pinkpop staat dan dat ze in Groningen of het Goffert oid staan.

(al zou ik Groningen persoonlijk niet erg vinden. Lekker dichtbij huis!)

Volgens mij hadden ze de vorige keer een optreden in het goffert park terwijl ze gedurende die tour wel festivals aandeden.
alleen Rock Werchter (enkel in Europa) en Rock in Rio (Brazilie) in 2019

verkoop RW-dag 2019 viel blijkbaar beetje tegen. De Pinkpop-dag in 2015 was ook iets minder over de toonbank gegaan, bleven zo'n 10.000 dagkaarten over voor de dagkassa. Wellicht liggen er voor Pinkpop andere keuze mogelijkheden? Ik durf ze nog niet met potlood te noteren. Goffertpark verwacht ik ze in ieder geval niet terug in 2022, omdat ze daar 2019 stonden. Ligt er maar aan wat er voor Pinpop nog in de pijplijn zat voor 2020/2021 en wellicht al voor 2022...?

• Leuk
Waarderingen: Rikkie

Users who are viewing this thread