PINKPOP 2022
De vanzelfsprekendheid dat Pinkpop plaatsvindt tijdens het Pinksterweekend, waaraan het haar naam te danken heeft, is er allang niet meer. "Dit was één van de moeilijkste beslissingen die ik als Pinkpop-baas heb moeten nemen om Pinkpop op een ander tijdstip te laten plaatsvinden", zegt Jan. "Het heeft me oprecht pijn gedaan van dit stramien te moeten afwijken, maar vanwege de concurrentie van andere festivals die rond dezelfde tijd worden georganiseerd. Hierdoor krijg je niet altijd de artiesten aangetrokken, die je graag had gehad, met als mogelijk gevolg een teruglopend bezoekersaantal."
Pinkpop zal zich daarom de komende jaren gaan richten op het tweede weekend van juni. De 51ste editie zal plaatsvinden in het weekend van 17, 18 en 19 juni 2022. Vooralsnog is niemand minder dan Pearl Jam als een van de headliners bekend. Op de vraag of er een scoop te melden is, antwoordt Niek: "Helaas heb ik nu nog geen andere namen, maar de programmeurs zijn volop aan de slag om een mooi programma samen te stellen. Dit hangt af van verschillende factoren als beschikbaarheid van de bands en voor welke prijs ze bereid zijn om te komen optreden. Normaal gesproken was een week na carnaval het persmoment om de line-up kenbaar te maken. Dit moment hebben we naar voren getrokken, dus in december dit jaar kunnen wij al een en ander naar buiten brengen. Maar dat het weer een geweldige line-up zal worden, moge duidelijk zijn. Na twee jaar Pinkpop-loos te zijn geweest, heeft het publiek dat zeker wel verdiend. De verwachting is dan ook dat de ticketverkoop voor de komende editie zal stormlopen. We hebben er in ieder geval weer hartstikke veel zin in en hopen volgend jaar op een grote opkomst", glimlacht Niek.