Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

zojuist 10 extra shows toegevoegd wegens succes... (edit 2 : alles uitverkocht van de eerste shows)

Opvallend, nog steeds geen Limburgse zaal. Waar in voorgaande clubtours in samenwerking met Buro Pinkpop ook wel Rodahal aangedaan werd...
:unsure:
Dat zou toch fantastisch zijn. Met zijn allen 'Ik leef niet meer voor jou', 'Binnen' en 'Rood' zingen op de Main Stage op vrijdagavond 23u.
Wel retejammer dat ik dan al mijn ticket voor Graspop bezit en dat mij dit feestje niet gegund is ;)

Dat zou toch fantastisch zijn. Met zijn allen 'Ik leef niet meer voor jou', 'Binnen' en 'Rood' zingen op de Main Stage op vrijdagavond 23u.
Wel retejammer dat ik dan al mijn ticket voor Graspop bezit en dat mij dit feestje niet gegund is ;)
zie dat de extra shows (op enkele tickets van de tweede Tilburg show na) ook alles is uitverkocht. Bizar...

Zonder gekheid, ik denk echt dat een uurtje Borsato op de mainstage enorm zou scoren op Pinkpop. Festival setlist zal ongeveer 15 nummers zijn, heeft genoeg hits (ook 14 in Top2000) en nog een paar nieuwe duetten.

Ik zou persoonlijk Marco Borsato inderdaad op de spot van Doe Maar plaatsen van een paar jaar geleden. Zij waren toch subheadliner?

Ik zou persoonlijk Marco Borsato inderdaad op de spot van Doe Maar plaatsen van een paar jaar geleden. Zij waren toch subheadliner?
Yep, voor Rammstein 2016.
Een spot eerder is imo ook prima hoor.
Maar, gezien hij een een behoorlijke "stadionact" is in NL, is sub-mainstage best heel erg aannemelijk idd

Interview in locale blaadje, Parkstad Leeft, met Jan Smeets en Niek Murray...

(Ik zal twee kolommen er uit quoten)

DE KRACHT VAN PINKPOP Op de vraag waarom Pinkpop zo groot is geworden,

antwoordt Jan: "Op de eerste plaats is onze identiteit onze kracht gebleken. We zijn een kwaliteitsfestival waar pop en rock vanaf dag één de boventoon voeren. Met een goede mix van oude en nieuwe bands weten een breed publiek te bereiken. Als het aan mij lag, zou ik graag nog eens Dolly Parton of Neil Young op onze mainstage zien schitteren, maar helaas heb ik het qua programmering niet voor het zeggen en doet Mojo verder

goed werk door telkens weer een zeer aantrekkelijke line-up te regelen. Niek en ik bezoeken regelmatig andere Europese popfestivals om te kijken hoe zij het doen. Met name bij de Engelse festivals komen we er telkens weer achter hoe het niet moet:

het is er één groot ratjetoe, dat qua veiligheid en sanitaire voorzieningen zwaar te wensen overlaat. Wat dat betreft, pakken wij het veel gestructureerder aan en investeren wij hier bewust in. Dit betaalt zich dubbel en dwars terug, want niet alleen het publiek, maar ook de artiesten en hun managers weten de goede omstandigheden bij Pinkpop zeer te waarderen. De artiesten en hun crew worden bij ons wel in de watten gelegd en worden op hun wenken bediend, terwijl hun wensenlijstje minder spectaculair is dan het lijkt. Een ander voorbeeld waarom or Pinkpop weet te vinden, is de unieke situatie dat de hoofd-act aan het einde van de dag door alle 70.000 aanwezigen op mainstage gevolgd kan worden. Dit heeft alles te

maken met de totaalopstelling op de voormalige draf- en renbaan, ons prachtige Megaland in Landgraaf, met een oppervlakte van maar liefst 27 hectare met alle mogelijkheden vandien."

PINKPOP 2022

De vanzelfsprekendheid dat Pinkpop plaatsvindt tijdens het Pinksterweekend, waaraan het haar naam te danken heeft, is er allang niet meer. "Dit was één van de moeilijkste beslissingen die ik als Pinkpop-baas heb moeten nemen om Pinkpop op een ander tijdstip te laten plaatsvinden", zegt Jan. "Het heeft me oprecht pijn gedaan van dit stramien te moeten afwijken, maar vanwege de concurrentie van andere festivals die rond dezelfde tijd worden georganiseerd. Hierdoor krijg je niet altijd de artiesten aangetrokken, die je graag had gehad, met als mogelijk gevolg een teruglopend bezoekersaantal."

Pinkpop zal zich daarom de komende jaren gaan richten op het tweede weekend van juni. De 51ste editie zal plaatsvinden in het weekend van 17, 18 en 19 juni 2022. Vooralsnog is niemand minder dan Pearl Jam als een van de headliners bekend. Op de vraag of er een scoop te melden is, antwoordt Niek: "Helaas heb ik nu nog geen andere namen, maar de programmeurs zijn volop aan de slag om een mooi programma samen te stellen. Dit hangt af van verschillende factoren als beschikbaarheid van de bands en voor welke prijs ze bereid zijn om te komen optreden. Normaal gesproken was een week na carnaval het persmoment om de line-up kenbaar te maken. Dit moment hebben we naar voren getrokken, dus in december dit jaar kunnen wij al een en ander naar buiten brengen. Maar dat het weer een geweldige line-up zal worden, moge duidelijk zijn. Na twee jaar Pinkpop-loos te zijn geweest, heeft het publiek dat zeker wel verdiend. De verwachting is dan ook dat de ticketverkoop voor de komende editie zal stormlopen. We hebben er in ieder geval weer hartstikke veel zin in en hopen volgend jaar op een grote opkomst", glimlacht Niek.

In december pas, dat duurt nog ff. Zullen vast nog wat namen los bekend gemaakt worden. Wel typisch Pinkpop om weer een totaal andere communicatiekoers uit te stippelen

Iemand enig idee hoeveel weekend tickets / dag tickets nog beschikbaar zijn voor editie "22 ? en wanneer start hiervoor dan de voorverkoop ?

Verkoop zal wel weer gewoon najaar/ na de zomer starten toch? Volgens mij is er op dit moment nog niets over bekend.

Iemand enig idee hoeveel weekend tickets / dag tickets nog beschikbaar zijn voor editie "22 ? en wanneer start hiervoor dan de voorverkoop ?
De laatste info die ik gelezen had was:
Voor 2020 waren circa 75.000 a 80.000 totaal aan kaarten verkocht?

Waarvan 87% voor de vrijdag dagkaarten was 19 februari de stand, dat is circa 26.100 van 30.000 vrijdag kaarten.

Blijft rest ongeveer 48.900 over (uitgaande van minimaal 75.000...)

Gok is zo’n circa 25.000 weekend kaarten waren verkocht, met rest max 12.000 dagkaarten voor zaterdag en max 12.000 dagkaarten voor zondag. (Kan ook heel goed zijn dat er paar duizend weekend kaarten meer zijn verkocht en paar duizend minder dagkaarten voor zaterdag/zondag)

Ga er van uit dat de zaterdag en de zondag beide tegenvallende dagverkoop hebben gehad, tussen 10.000 a 12.000 dagkaarten.

In 2021 zijn overigens van de ca 75.000 tickets er 17.000 ingeleverd.

De kaartverkoop van 2022 start volgens Pinkpop in het najaar, staat bij "tickets" op de site. Uitgaande van 2021 (najaar/september 2020) verkoop ga ik uit van september 2021 voor herstart verkoop.

edit: Kortom, er zouden nog genoeg kaarten moeten zijn. Ik denk dat de meeste ingeleverde kaarten van zondag zijn (door wegvallen GnR) en ook enkele voor zaterdag. Maar met de aankondiging later van Pearl Jam, zou dat wel weer eens een beetje bijgetrokken kunnen zijn voor zondag. Toch denk ik dat de meeste kaarten voor zaterdag en zondag nog wel beschikbaar zijn en voor weekend zijn waarschijnlijk ook nog wel zo'n 15.000 weekend tickets beschikbaar. Althans, dat is mijn gok...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver
Na al die geruchten ben ik steeds meer gaan hopen en geloven in bruce springsteen of Metallica op pinkpop 2022, of allebei natuurlijk... Maar denk dat helaas daarvoor rhcp is weggevallen voor wellicht eigen tour

Na al die geruchten ben ik steeds meer gaan hopen en geloven in bruce springsteen of Metallica op pinkpop 2022, of allebei natuurlijk... Maar denk dat helaas daarvoor rhcp is weggevallen voor wellicht eigen tour
RHCP heb ik ook enigszins uit mijn eigen lijstje kwa headliner gezet! Denk dat Muse grootste kanshebber is. Metallica en Bruce zie ik eerder een eigen show doen (ArenA/Goffert) 3e headliner voor nu Dua Lipa, Swift of The Weeknd!

Weeknd staat najaar 22 al twee keer in Ziggo. Zie die niet snel ook Pinkpop doen.
Dat is waar ook!
Welke evt 3e headliner zien jullie graag als het om pop gaat?
- Dua Lipa
- Taylor Swift
- Beyoncé
- Katy Perry
- P!nk
- Lady Gaga
- Andere…..

Dat is waar ook!
Welke evt 3e headliner zien jullie graag als het om pop gaat?
- Dua Lipa
- Taylor Swift
- Beyoncé
- Katy Perry
- P!nk
- Lady Gaga
- Andere…..
staan alleen vrouwen in, dat kan toch niet... ?

Uit deze lijst liever Pink of Lady Gaga.
Miley Cyrus lijkt me wel wat trouwens...

maar, eerlijk gezegd niet 1 waar ik op hoop persoonlijk...

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
staan alleen vrouwen in, dat kan toch niet... ?

Uit deze lijst liever Pink of Lady Gaga.
Miley Cyrus lijkt me wel wat trouwens...

maar, eerlijk gezegd niet 1 waar ik op hoop persoonlijk...
Ok ok ik gooi er Ed Sheeran en Justin Timberlake voor meer keuze mogelijkheden ?

Ik hoop liever op meer rock maar Pinkpop wil nu eenmaal de lijn voortzetten met meer pop headliners! Met Bieber niet geslaagd maar met Bruno Mars een schot in de roos!

Users who are viewing this thread