Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nummer was wel ok. Tegen de tijd dat ze volgend jaar op festivals spelen zal de "hype" wel al lang en breed weer over zijn denk ik. Weet niet hoe interessant het is ze volgend jaar op festivals te boeken. Eerst maar eens een goede plaat maken. :p
Een, die hebben ze al hoor, 2 zelfs en een cover album.
Oke, het is niet de beste rock, maar ik ben allang blij dat de rock weer een keer gewonnen heeft, en we dus hopelijk een opleving van gitaren gaan krijgen. En dan bedoel ik scheurende gitaren voor alle duidelijkheid

Nummer was wel ok. Tegen de tijd dat ze volgend jaar op festivals spelen zal de "hype" wel al lang en breed weer over zijn denk ik. Weet niet hoe interessant het is ze volgend jaar op festivals te boeken. Eerst maar eens een goede plaat maken. :p
Debuutalbum was driemaal platinum in Italië. Zegt natuurlijk niks over de kwaliteit maar materiaal hebben ze dus.

Een, die hebben ze al hoor, 2 zelfs en een cover album.
Oke, het is niet de beste rock, maar ik ben allang blij dat de rock weer een keer gewonnen heeft, en we dus hopelijk een opleving van gitaren gaan krijgen. En dan bedoel ik scheurende gitaren voor alle duidelijkheid
Volgend jaar wint een of andere hoempapa act het songfestival. Gelukkig totaal geen leidend evenement in de muziek industrtie wat dat betreft. Dus gitaar revival hoeven we echt niet hier van te verwachten.

Volgend jaar wint een of andere hoempapa act het songfestival. Gelukkig totaal geen leidend evenement in de muziek industrtie wat dat betreft. Dus gitaar revival hoeven we echt niet hier van te verwachten.
Niet mee eens! Het was namelijk niet de vakjury, maar juist de kijkers die hun de winst bezorgden, oftewel, er lijkt wel degelijk vraag te zijn naar rock

Volgend jaar wint een of andere hoempapa act het songfestival. Gelukkig totaal geen leidend evenement in de muziek industrtie wat dat betreft.
Ietwat offtopic maar dat is al jaren niet meer zo. De laatste jaren heeft het Eurovisie zich serieus herpakt.

Debuutalbum was driemaal platinum in Italië. Zegt natuurlijk niks over de kwaliteit maar materiaal hebben ze dus.
dat ze al geboekt worden op festival(s), zegt al iets...

persoonlijk vind ik Maneskin meer bij Pinkpop "passen" dan Duncan...
daarbij moest Duncan nog zijn EP afmaken ook nog, prima zanger verder, alleen niet mijn ding.

vind Maneskin wel een act voor Stage 4 of Brightlands, niet meer dan dat (en waarschijnlijk zou ik ze ook nog overslaan ook). Maar ik denk dat ze een tent wel kunnen vullen.

Inmiddels gun ik je echt een uurtje stuiteren op het Noordpodium met Scooter. De volhouder wint!
ik kom hier toch even op terug, ik denk dat Scooter een prima afsluiter is voor Birghtlands tent fyi

iemand nog aavullingen op deze lijst...

Ben van plan deze vandaag een update te geven in de openingspost:
:cool:
Bevestigingen en geruchten line-up Pinkpop 2022 :

Pearl Jam headliner zaterdag 18 juni 2022,
-
vrijdag,
Nothing But Thieves
zaterdag,
X
zondag,
X

Tourdata rond Pinkpop 2022, vanaf affiche 2020/2021 :
Volbeat, Twenty One Pilots, Deftones, Crowded House, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Querbeat,

Verwachte NL acts 2022, vanaf affiche 2020/2021 ::
Kensington, Frenna Deluxe, Danny Vera, Joost, NONA,The KIK, Ares, Ten Times A Million, Elle Hollis,

(nog) geen aankondigingen 2022 rond Pinkpop, tov affiche 2020/2021 :
Red Hot Chili Peppers, Anderson .Paak, Marshmello, Lost Frequencies, Rag N Bone Man, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, Mabel, James Arthur, Maisie Peters, JC Stewart, Thelonious Monster

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020/2021 :
Post Malone, Keane, Floor Jansen en Chef’Special

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam 2021 / staan in Groningen 2022)

Kanshebbers Pinkpop headliner naast Pearl Jam 2022 :
- Red Hot Chili Peppers, tour verschoven naar 2022 aldus Chad Smith met nieuw album bijna gereed
- Muse, al aangekondigd voor RaR/RiP, NovaRock en Eurockéennes de Belfort 2022, nieuw album komt er aan
- Coldplay, album in september 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022 (Malieveld groter kanshebber)
- Bruce Springsteen, album 23-10-2020 en tourgerucht met E Street Band in 2022
- Metallica, sterke geruchten over tour 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022
- Dua Lipa, begin juni Primavera Sound headliner
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
- The Weekend ?
- Kendrick Lamar ?
- Volbeat, verwacht doorschuiven tour / wellicht als uiterste optie doorschuiven als headliner
- Twenty One Pilots, al bevestigd op de zaterdag en zondag van Hu/So in Duitsland / wellicht als uiterste optie doorschuiven als headliner

Geen zekerheden, maar ik verwacht wel imagine dragons als sub. Komen volgens mij ook met nieuw album. Ook heb ik, als ze de nieuwere richting opgaan, een twijfel bij Shawn Mendes of Ed Sheeren. Nu zijn hier volgens mij geen geruchten maar Ed komt volgens mij wel met nieuwe muziek...

RHCP blijft toch een gek vraagteken hé. Zou het niet kunnen dat ze alle bestaande data en shows van tafel vegen en een nieuwe, uitgebreide, eigen headlinetour samenstellen? In het voorjaar in de VS, in het najaar bij ons.

Ik hoop voor alle vrijdagticketkopers van niet natuurlijk.

Geen zekerheden, maar ik verwacht wel imagine dragons als sub. Komen volgens mij ook met nieuw album. Ook heb ik, als ze de nieuwere richting opgaan, een twijfel bij Shawn Mendes of Ed Sheeren. Nu zijn hier volgens mij geen geruchten maar Ed komt volgens mij wel met nieuwe muziek...
ben ook wel benieuwd waar Avenged Sevenfold tussen gaat kruipen...

Ik zou er niet van versteld staan moest Imagine Dragons ondertussen al uitgegroeid zijn tot headliner. Lijkt me zo'n headliner die de jeugd aanspreekt en tegelijk de vaste bezoekers niet te veel afschrikt.

Van mij hoeft het overigens allemaal niet. Vind Imagine Dragons zelf één van de meest vreselijke bands van de laatste jaren.

Borsato gaat weer op tour...
Clubtour (via MOJO) in de winter clubtour-hef-je-glas-met-mij

ik durf wel alvast een potoodje te pakken voor een mainstage spot op Pinkpop in 2022.
zojuist 10 extra shows toegevoegd wegens succes... (edit 2 : alles uitverkocht van de eerste shows)

Opvallend, nog steeds geen Limburgse zaal. Waar in voorgaande clubtours in samenwerking met Buro Pinkpop ook wel Rodahal aangedaan werd...
:unsure:

Laatst bewerkt:
Ik zou er niet van versteld staan moest Imagine Dragons ondertussen al uitgegroeid zijn tot headliner. Lijkt me zo'n headliner die de jeugd aanspreekt en tegelijk de vaste bezoekers niet te veel afschrikt.

Van mij hoeft het overigens allemaal niet. Vind Imagine Dragons zelf één van de meest vreselijke bands van de laatste jaren.
In het begin viel het nog mee vond ik. In 2017 op werchter vond ik de nummers van het eerste album ook nog best wel gaaf gecombineerd met de goede live-show. Maar met de nieuwere nummers (met als dieptepunt dat Thunder) wordt wel heel snel heel veel minder. Ook die nieuwe Follow you, bah. Helaas, want na album 1 had ik echt de hoop dat ze niet de Bastille kant op gingen.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
In het begin viel het nog mee vond ik. In 2017 op werchter vond ik de nummers van het eerste album ook nog best wel gaaf gecombineerd met de goede live-show. Maar met de nieuwere nummers (met als dieptepunt dat Thunder) wordt wel heel snel heel veel minder. Ook die nieuwe Follow you, bah. Helaas, want na album 1 had ik echt de hoop dat ze niet de Bastille kant op gingen.
De laatste keer dat ze op Pukkelpop en Pinkpop stonden was het een vrij vermakelijke show. Er waren enkele nummers van het eerste album die het goed deden. De nummers van de latere albums waren inderdaad erg slecht. Waarbij het nummer Natural nog net een beetje erger is als Thunder.

Het tweede album kan ik ook nog enigszins waarderen, het is echter een paar nummer te lang.

Edit: volgens mij was niet iedereen een fan van Imagine Dragons (links zijn naar demorgen.be):

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Brian
zojuist 10 extra shows toegevoegd wegens succes... (edit : eerste shows al uitverkocht fyi, op Brussel, Tilburg en Groningen na)

Opvallend, nog steeds geen Limburgse zaal. Waar in voorgaande clubtours in samenwerking met Buro Pinkpop ook wel Rodahal aangedaan werd...
:unsure:
Ik zou het alleen maar toejuichen als hij mijn provincie links zou laten liggen.

• Leuk
Waarderingen: Rikkie en Timmetje
Zou Imagine Dragons nog wel een keer willen zien, maar ook zijn de merendeel van de nieuwere werk niet mijn ding.

Inhaler zojuist bevestigd voor 25 april in Paradiso...

Gaat dat nog effect hebben op hun terugkeer naar Landgraaf? Laatste venue is 13 juni in Spanje, daarna nog niets...

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Users who are viewing this thread